|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
guru advisor
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi feirer annenhvert år hjemme hos oss selv, og i Danmark hos mannens familie. I år er det hjemmejul, men siden vi får gjester (svigers) boende det meste av jula og jeg syns det er rimelig hektisk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi reiser til Bergen og feirer julaften med min mor og bror. Dit kommer også min tante, onkel og to søskenbarn (voksne) og ei jente som er like gammel som min eldste sønn.
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?
Liten familie. Mannen har bare en søster og svigermor og svigerfar har ingen søsken.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal være hjemme hos oss selv; det er vi alltid. I år blir det bare oss fire, for mine foreldre skal være hos søsteren min. De er hos oss annet hver år. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Hos oss. Med min mor og stefar, mormor og lillebror på besøk.
|
|
|
#7 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Jeg skal som vanlig feire jul i Telemark på gården der jeg kommer fra. Massevis av tradisjoner og familiekos - både jeg og mannen liker det veldig godt. (Det er forresten en stor fordel med å være gift med en utlending: ingen diskusjoner om hvor vi skal feire jul, billettene til den Dominikanske republikk er så dyre i desember at det ikke lønner seg å dra dit da.)
|
|
|
|
#8 |
|
X First Lady
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi feirer annenhver jul hos oss selv og mamma. I år blir vi hos oss. Mamma og tantes samboer kommer (Tante døde i vår) og en eldre enslig venn av familien. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal være hjemme hos oss selv, og får svigerforeldre på besøk. Det blir spennende. Vi tenkte å servere torsk. Til dessert skal vi ha riskrem med en saus jeg fikk smake hos Gaia, jordbærrøre med lime. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal være hos mine foreldre i år, er annethvert år hos dem og svigers. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?I år skal vi til min søster og familien hennes, og det skal pappa og.
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal være hjemme på julaften, og min far og hans kone (som har vært hans kone i godt over 20 år nå og er fullverdig bestemor til mine barn) kommer til oss og blir over til 1. juledag.
|
|
|
|
#14 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal være hjemme hos oss, og så tror jeg at Andamannens søster med mann og to barn kommer, i tillegg til svigerfar. Jeg gleder meg aller, aller mest til juleferie, jeg.
|
|
|
#15 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Det var forresten da jeg stod og saltet og pepret en svineribbe ved 03-tiden en natt til julaften for noen år siden at jeg forstod at jeg nærmet meg kategorien Voksen.
|
|
|
#16 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi skal feire jul i det nye huset vårt. Dette var egentlig svigersjul, så de kommer hit og blir til tredje juledag. Vi har vanligvis reist annet hvert år til hver familie, men vi får se hvordan det blir fremover nå. Julematen i år blir ribbe siden dette er "mannens" jul, når det er min jul spiser vi rype.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?I år som de fire siste årene skal vi være her hjemme. Vi serverer pinnekjøtt til middag og riskrem til dessert. Mamma, pappa, søster, svoger og to nieser skal feire sammen med oss. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi blir hjemme hos oss selv, og det har vi vært siden eldstemann kom i hus. Mine foreldre kommer også, og vi skal spise pinnekjøtt.
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Jeg og barna skal til min bror og svigerinne og feire i deres nye hus på vestlandet. I tillegg skal svigerinnenes sønn med samboer og lille nurk feire sammen med oss. |
|
|
|
#20 |
|
villende
|
Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?Vi feirer hjemme. Jeg har gitt beskjed til familien om at det blir hjemmejul mens vi har små barn, så får vi se hva vi gjør når de blir eldre. Jeg syns det er hyggelig at vi lager våre tradisjoner, som barna venner seg til, og at besteforeldre venner seg til å gå på rundgang. |
|
|
|
![]() |
|
|