|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftLurer på hva jeg har gjort feil,for mine fløt ikke ut..... men gode ble de fordet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift
Hmm, så rart. Mine flyter alltid litt utover (også gjelder det å ta de ut fra ovnen før de er gjennomstekt).
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftTipper litt for mye mel/havregryn, og/eller litt for lite smør og/eller litt små egg. Det blir ikke så nøyaktig når mengdene på det tørre er angitt i desiliter istedet for gram. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftHadde 218 gr smør,eller det var melange(var det jeg hadde tilgjengelig) og 2 medium egg,men da kan det jo hende at det er melmengden det har stått på. Får gå for litt mindre neste gang. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg tror melange gir mindre fuktighet enn smør, husker ikke teorien bak dette, men har akkurat smakt disse kakene hos noen andre som hadde brukt melange. De var heller ikke utflytende. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Da er det sikkert der det ligger, får huske å kjøpe smør til neste runde. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftNå har jeg akkurat bakt disse igjen.
|
|
|
#8 |
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftKjekt med bilder!! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftDet glemte jeg å si, jeg dropper nøtter og hadde 270 gram finmalt sjokolade i deigen og 100 gram hakket sjokolade. (360 gram chocolte chips er virkelig virkelig overkill.)
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftIdag lagde jeg med 300 g lys kokesjokolade og 300 g hvit sjokolade som jeg kjørte sammen i foodprocessor til noe var finmalt og resten var i biter i varierende størrelse. Samme gjorde jeg med valnøttene. De ble helt perfekte, seige og deilige. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg har funnet flytende vaniljeekstrakt i helsekosten her, så det er etter hvert å finne i Norge også, om man vil ha ekte vanilje. Ellers er det helt lovlig å skrapet en vaniljestang eller to og ha frøene i deigen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftSmaker brunsukker nå spesielt da?
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftBrunt og hvitt sukker smaker forskjellig ja. Ellers ville det jo ikke vært noe poeng å bruke brunt. Der brune smaker jo litt mer krydret, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive smaken. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftDet blir ikke noe stor forskjell uten brunt sukker, mer nyanse forskjell og i mange tilfeller knapt merkbart. I praksis er det hvitt sukker tilsatt melasse. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg bakte de i går også, og de ver helt himmelske! Jeg var kansje litt gjerrig på sjokoladen. Jeg finner aldri sjokoladechips, ikke engang sjokoladedråper, i de butikkene jeg har tid til å springe innom. Og da har jeg ikke tid til å dra til en ny butikk. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftVi har bakt de i år igjen og håndverkerne som jobber hos oss ble helt frelst.
|
![]() |
|
|