Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har dere pinnekjøttet i ovnen før servering?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 13:17   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere pinnekjøttet i ovnen før servering?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Har det selvsagt i ovnen. Slenger det under grillen noen minutter (ti, tyve kanskje?) for å "tørke" det litt. Syns det blir så vått og "slafsete" om det kommer rett fra gryta.

Nettopp!

Gammel 13-12-08, 11:06   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I ovnen? Helligbrøde! Hvis man ikke klarer å lage godt pinnekjøtt uten, får man heller la være. :Purist:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 11:09   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt har man det i ovnen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 11:18   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skjerper det i ovnen ja. Mye bedre.

Gammel 13-12-08, 11:18   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en teori om at bergensere ikke har det i ovnen.

Gammel 13-12-08, 11:22   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen minutter under grillen må til ja.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 11:24   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier ikke ha det i ovnen, men det høres godt ut med kombinasjonen søtt/ salt som honning sikkert gir. Jeg er imidlertid skeptisk til å drive testing med pinnekjøtt i praksis, i hvert fall på julaften.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 16:51   #8
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har en teori om at bergensere ikke har det i ovnen.

Jeg tror du har rett i det

Gammel 15-12-08, 19:03   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen minutter under grillelement, ja. Foreldrene mine liker det best rett i fra gryta, men jeg synes det lukter så veldig av fettet da? Konsistensen på kjøttet er mye bedre etter en tur i ovnen.

Gammel 15-12-08, 19:14   #10
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Vi har det ikke i ovn, men mulig vi tester det ut en dag før julaften.

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ellers kan jeg opplyse om følgende: Det er ikke noe sjakktrekk å hevde, med sterk og klar røst på sedvanlig bastant vis, at "Fett er godt!" i en matdiskusjon - hvis diskusjonen finner sted i Nord-Norge.

... jeg kan jo bare prise meg lykkelig for at jeg ikke sa sauefett med det samme.

I Nord- Norge er de så vulgære at de bare nikker bekreftende tilbake om du sier det.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 13:13   #11
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg krisper det litt under grillen rett før servering.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 13:15   #12
Left
Passiv

Standard

Jeg skjerper det alltid noen minutter under grillen i stekovn før servering. For å få litt sprøere overflate på det.

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 13:26   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Men, altså...20 min under grillen? Blir det ikke brent da?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 13:45   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres mye ut med 20 minutter under grillen ja. Grillen svir ting VELDIG fort. Jeg tror jeg har det liggende i maks 6-7 minutter eller litt lengre under vanlig varme. Bare for å få vekk det slafsete preget.

Gammel 13-12-08, 14:06   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

I begge familiene her dampes det i ovnen leeenge etter at det har blitt kokt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 14:12   #16
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke vant med å ha pinnekjøttet i ovnen før servering, men vi skal ha pinnekjøtt i morgen, og da skal jeg jammen teste. 10 minutter under grillen burde gjøre susen, eller hva?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 14:14   #17
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg er ikke vant med å ha pinnekjøttet i ovnen før servering, men vi skal ha pinnekjøtt i morgen, og da skal jeg jammen teste. 10 minutter under grillen burde gjøre susen, eller hva?

10 minutt høres greit ut, men ville ikke tatt det under grillen. Er redd det kan bli tørt da.
Vi har det 10 minutt i ovnen på rist på 180-200 grader. (Lar det heller stå 5 minutt lengre hvis det er nødvendig, men som regel er det ikke det.)

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:00   #18
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Pinnekjøttet må på rist under grillen noen minutter før servering. Usikker på akkurat hvor lenge. Følger nøye med og tar det ut når det begynner å få farge. Pinnekjøtt med sprø overflate er bare nam.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 16:35   #19
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

10 minutter under grillen høres altfor lenge ut.

Pleier bare å skjerpe det i vanlig ovn jeg, sammen med ribba og alt det andre de siste ti minuttene.

Skulle jeg tatt det under grillen ville jeg nøyd med med 3 - 5 minutter tror jeg.

Gammel 14-12-08, 16:07   #20
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her skjerpes det inoen få minutter under grillen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.