|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?
Pokker. Da blir det tomt på hytta i sommerferien.
![]() |
![]() |
#42 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Sånn er det dessverre, kan ikke gjøre alle til lags.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Hva med denne da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?
Hvis du leser HELE innlegge så er det også et poeng at det ikke kan sammenlignes.
![]() |
#45 |
Passiv
|
Har litt problemer med å følge tanken din om at konsekvensene er ulike fra person til person. Dersom en person begår et lovbrudd og blir dømt for dette blir konsekvensen fengsel. De få som kan slippe unna med eventuelle lovbrudd er de me diplomatstatus slik at fra et slikt ståsted er det kanskje forskjell fra person til person. |
![]() |
![]() |
#46 |
Aktiv
![]() ![]() |
Jamen, jeg har da ikke nevnt noe om straff eller ikke, jeg har uttalt meg om utsendelse og innreisetillatelse på et senere tidspunkt.
![]() |
#47 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Meget dagsaktuelt tema for min del. Snakka med ein meget fortvila flyktning igår. Han har budd og jobba i landet i fem år no, medan UDI har jobba med asylsøknaden hans (ja, dei klarar fint å bruke fem år på det...) I vår hamna han i slosskamp med ein bråkmakar på jobben, og fekk tre månader ubetinga fengsel for vold. No fekk han avslag på søknad om opphaldsløyve i landet pga denne voldsdommen. Denne mannen er skilt, og har ei lita jente på to år, som han er ein fantastisk pappa for. Mora derimot, er på ingen måte nokon god mor, men "god nok" i forhold til barnevernets kriterier. Denne jenta misser no pappaen sin "for alltid", og ho er verkelig ei pappajente altså. Har hatt dei på kontoret fleire gongar, og det er så rørande å sjå kontakta mellom far og datter. Vanskelig situasjon!!
![]() |
#48 |
Aktiv
![]() ![]() |
Nei, det er umenneskelig behandling å sende homofile til finnmark - de vil jo fryse rumpa av seg.
![]() |
#49 |
Aktiv
![]() ![]() |
Ser problemstillingen, men er noe som gir 3 mnd ubetinget fengsel en "alvorlig straffbar handling" i dette tilfelle er det en mer aktuell problemstilling.
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett. Sist redigert av Dinochef : 16-12-08 kl 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei, det er faen meg kaldere i Oslo enn i Finnmark. I alle fall vinterstid!
![]() |
#51 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Har ikke lest hele tråden.
![]() |
#52 |
Erfaren
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkene få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?
Med tanke på hva som nettopp har skjedd i Bodø, så har jeg utmerket noe jeg skrev i tidligere innlegg. Ufattelig tragisk at en uskyldig kvinne skal dø fordi en slik mann går løs. I say no more! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Og hvem sin FEIL er det? Skal vi sende staten ut av landet, fordi det ikke bevilges nok penger til psykiatrien?
![]() |
#54 |
Leser
|
Nå begynner vi å snakke!! Vi kan jo starte med noen utvalgte politikere?
![]() |
#55 |
Leser
|
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?hmmm ... Ja, Bjørøya er jo utenfor kartet, så det var vel å ta litt hardt i. Men Bjørnøya, da?
![]() |
#56 |
Erfaren
Poenget mitt er at HELT USKYLDIGE mennesker blir drept fordi slike mennesker går løs. Derfor er jeg også skeptisk til at Norge skal ta i mot "alt og alle". Hvis vi ikke kan gi dem den hjelpen de trenger for å kunne bevege seg fritt i samfunnet, så kan vi heller ikke ta i mot dem. Vi har faktisk et ansvar overfor de som allerede bor i landet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Poenget ditt BURDE være at slike mennesker går løs fordi de ikke behandles skikkelig. Ene og alene statens feil. Når folk sender folk med en seriøs psykose HJEM og med beskjed om å ta riktig pille til riktig tid og se om de ikke føler seg bedre, da er det rett og slett å forvente at slikt skjer. Det skjer med nordmenn og det skjer med mennesker med utenlandsk opprinnelse.
![]() |
#59 |
Erfaren
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Staten - hvem mener du? Du og jeg er også staten? Mener du sykehuset? Psykiatikere? Folk på legevakta eller sosionomer? Eller kanskje de som har bestemt at institusjoner skal legges ned? Jo, jeg er i alle fall enig i at folk bør behandles skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Ja, og hvor logisk er det? Lite. Forventer du at et menneske med psykoser skal klare å tenke logisk?
![]() |
|
|