Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem lager til julen hos dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 19:22   #41
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem lager til julen hos dere?

Jeg er ikke så interessert i jul så her er det mannen som ønsker seg juletre og julelys og slike ting, så det må han ordne selv. Jeg kjøper julegaver til mine, han kjøper til sine. Julekort er det ingen av oss som er interessert i å skrive, så det gjør vi ikke. Det går hver sin gang i julen på hvem som lager maten. Julevasken er det vaskehjelpen som gjør og vi handler inn mat sammen, stort sett.

Gammel 18-12-08, 19:34   #42
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Kan man ikke like kos og hjemmehygge om man er introvert altså?

Joda, klart det. Jeg har bare ingen annen forklaring enn ekstrem introversjon på at samboeren min koser seg akkurat like mye eller lite enten huset ser ut som et narkoreir eller det er nyskuret og julepyntet. Og at han ikke legger merke til det hvis jeg har ryddet.

Gammel 18-12-08, 19:39   #43
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjør noen ting sammen og deler på noen ting. Julekaker er det typisk jeg som baker og han som spiser. Jeg prøvde meg på å trumfe igjennom juletrepynting på mitt vis, men det gikk ikke så bra. Tenk, mannen hadde meninger! Maten er det han som kjøper inn og lager.

Gammel 18-12-08, 22:26   #44
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hjelper han deg, altså, macy?

Ja skulle han ikke det. Ikke vask og rydding da, men med andre ting.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:30   #45
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ikke så interessert i jul så her er det mannen som ønsker seg juletre og julelys og slike ting, så det må han ordne selv. Jeg kjøper julegaver til mine, han kjøper til sine. Julekort er det ingen av oss som er interessert i å skrive, så det gjør vi ikke. Det går hver sin gang i julen på hvem som lager maten. Julevasken er det vaskehjelpen som gjør og vi handler inn mat sammen, stort sett.

Veldig ofte når du skriver innlegg slår det meg at du er prototyp ortoped

Gammel 18-12-08, 22:32   #46
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Her i huset er det bare mor og 1 barn, så det blir jeg som handler, vasker etc. Vi pynter sammen, lager pynt, baker og slikt. Veldig hyggelig.

Gammel 18-12-08, 22:34   #47
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ikke så interessert i jul så her er det mannen som ønsker seg juletre og julelys og slike ting, så det må han ordne selv.

Hadde du vært mann hadde mange klikket av den innstillingen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:51   #48
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel rydder mannen, mens jeg vasker (i den grad vi i det hele tatt gjør det :sjuske: ). Jeg står for det meste av gaver, julekortorganisering må jeg stå for. Handling, pynting av tre og matlaging gjør vi sammen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 00:00   #49
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi deler ganske likt, som med det meste. Rydding og vasking tar vi sammen. Matlaging, baking er det stort sett jeg som tar meg av, men han rydder på kjøkkenet etterpå. Jeg inviterer og lager avtaler. Han henger opp adventsstjernen, kjøper juletre etc. Ganske likt, ja.

Gammel 19-12-08, 00:23   #50
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Dæven, jeg er glad jeg ikke er en sånn som vil ha kontroll over julematen selv!
Hvem som lager jul? Mamma, så klart. Min mamma, altså, ikke jeg.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 01:09   #51
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er med jul som med alt annet.
Jeg har oversikten og far deltar.
Jeg lager lister, handler gaver, lager og sender julekort, baker og pynter. Far rydder og vasker(fordi vaskehjelpen har ferie) og handler mat etter liste.

Gammel 19-12-08, 01:28   #52
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvilken mann?

Men nå ønsker jeg meg en combo av mannen til Irma, Enhjørning, Skilpadda og Teofelia.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:39   #53
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Åh - vi er bare trad!

For jeg baker, pynter og skriver julekort. Mannen kjøper juletre og setter det opp. Og han henger julekransen på døra (når jeg gjør det, blir han fornærmet!). Jo, også skreller han poteter til julemiddagen. Og kjøper gave til foreldrene og ungene våre - jeg tar meg av resten.

Jeg er rett og slett både glad i å gjøre juleforberedelser (og *host* ha kontroll på dem) og litt dårlig til å delegere ut før panikken tar meg og det blir kommandorop i stedet!

Men vi gjør en del ting sammen også. Pynte juletre for eksempel...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:39   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor gjorde jeg ikke en døyt.
Det ble jaggu jul likevel! Tenke seg til ...

Vi gjør like mye. Vi gjør hver våre ting, og til sammen blir det sånn omtrentlig jul.

Gammel 19-12-08, 09:43   #55
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hadde du vært mann hadde mange klikket av den innstillingen.

Det tror jeg ikke faktisk. Det er mange menn som er sånn, men konene deres påstår jo at det er genetisk at kvinner skal bake og pynte.

Men i motsetning til machogutta så skjønner jeg at når barnet nå begynner å bli større så må det ordnes litt mer til jul for hans skyld og det er god nok grunn til at jeg også kommer til å gjøre min del.

Gammel 19-12-08, 09:46   #56
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Med en mann som jobber overtid store deler av november og hele desember (fram til idag) så faller det meste på meg ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 12:12   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest kosekompetent her i huset, så jeg gjør mest av pynting og dilling, baking og handling.

Mannen er flink til å bruke jule- og adventsdagene til å finne på hyggelige ting: Skøyte- og skiturer med ungene, brettspill, peiskos, lesing.

Gammel 19-12-08, 12:16   #58
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Ja skulle han ikke det. Ikke vask og rydding da, men med andre ting.

Du tok ikke den, altså? (Jeg tror Skremmern mente at det er litt rart å bruke "hjelpe til" når noen er med og drar et felles lass)

Mannen min rydder forresten, sånn generelt. Spesielt sånne stor-ryddeprosjekter som kjeller og sånt. Og bidrar med det "daglige" i å vaske kjøkkenet etter matlaging, tømme oppvaskmaskinen, legge sammen klær og den vanlige tralten som jo også går i jula.

Gammel 19-12-08, 12:21   #59
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjør det meste selv. Toåringen er litt dårlig på å ta ansvar.

Gammel 19-12-08, 12:51   #60
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen har ansvar for julemiddager, innkjøp og tilbreding av ribbe og sånt. Jeg kjøper gaver. Han fikser juletre, jeg pynter.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.