|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lager til julen hos dere?
Jeg "straffes" nok litt for at jeg har insistert på å ha julaften hos oss. Han ville nok helt klart ha foretrukket å reise hjem til dekket bord hjemme hos mor (enten det var hans egen eller min).
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Fordelingen hos oss er nok ganske preget av at jeg har lagd jul for en familie i mange år før jeg giftet meg med mannen min. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Jeg setter igang med planlegging og listeskriving før han har tenkt at det trengs. Vi planlegger gaver og ønskelister sammen, så deler vi på ærend etterhvert som vi har tid. I år har vi gjort omtrent like mye hver. Jeg laget julekort, han slo opp adresser til alle. Han kjøpte nye pepperkakeformer. Jeg baker og lager julegaver med barna, han har laget gløggkveld for dem og koordinerer julaftenplanlegginga med svigerfamilien. Jeg har oversikt over antrekk til helligdagene, han stryker. (Hvis du leser dette, elskling: Du stryker altså.) Ingen av oss har giddet å lage sylte som vi egentlig hadde planlagt. I den grad huset kan sies å være julepyntet har vi delt arbeidet der også. Det samme gjelder julevask, eller fraværet av sådan.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi gjør det meste sammen. Men jeg står for julekort og pakking av gaver, han skaffer juletreet. Men som alt annet i hverdagen så deler vi på det meste. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Jeg gjør strengt tatt det meste man forbinder med juleforberedelser, minus juletreet. Det er det han som kjøper og setter på fot. Han tar det meste av vaskinga da. |
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Julegaver shopper jeg mest.
|
|
|
#7 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi deler på det som skal gjøres, også når det gjelder julegaver, jeg bestemmer og han betaler
|
|
|
#8 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi har en grei arbeidsfordeling her, synes jeg:
|
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Charlie - obviously?
|
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi gjør litt hver, alt ettersom det passer seg. Resten overlater vi til.. ingen? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Til nissen, såklart.
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi gjør noen ting sammen og deler på noen ting. Julekaker er det typisk jeg som baker og han som spiser. Jeg prøvde meg på å trumfe igjennom juletrepynting på mitt vis, men det gikk ikke så bra. Tenk, mannen hadde meninger!
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi deler ganske likt, som med det meste. Rydding og vasking tar vi sammen. Matlaging, baking er det stort sett jeg som tar meg av, men han rydder på kjøkkenet etterpå. Jeg inviterer og lager avtaler. Han henger opp adventsstjernen, kjøper juletre etc. Ganske likt, ja.
|
|
|
|
#16 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Det er med jul som med alt annet.
|
|
|
#18 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Åh - vi er bare så trad!
|
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvem lager til julen hos dere?I fjor gjorde jeg ikke en døyt.
|
|
|
#20 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem lager til julen hos dere?Jeg gjør det meste selv. Toåringen er litt dårlig på å ta ansvar.
|
|
![]() |
|
|