Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bruker dere siste helga før jul til?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-08, 11:14   #1
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker dere siste helga før jul til?

Vi skal hogge juletre, bake og dele ut mange julegaver. I tilegg skal vi rydde og vaske.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:28   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi må vel begynne å tenke på juleforberedelser snart.

Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:54   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rydde, vaske og bake. Og drikke vin.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 12:02   #4
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I løpet av helga skal vi: rydde og vaske, handle inn mat til jul, finne 3 stk julegaver og pakke disse inn, julepynte, kjøpe noen blomster og rett og slett prøve å kose oss litt.

Gammel 20-12-08, 12:11   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag vasker vi hus. Loftstua og rommene til jentene blir nok julepyntet i løpet av dagen. I ettermiddag blir det pinnekjøttmiddag.

I morgen skal vi levere ut julegaver og besøke familie. Og bake risboller

Gammel 20-12-08, 19:25   #6
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vi må vel begynne å tenke på juleforberedelser snart.

Signerer.

Gammel 20-12-08, 12:13   #7
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her bruker vi den til omgangssyken.

Men jeg håper på å få gjort ferdig rent og bakt litt også. Jeg har foreløpig ikke blitt syk heldigvis.

Gammel 20-12-08, 16:20   #8
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag er det stor grad av sløving, så langt. Har en plan om litt rydding og handling av mat. I morgen skal der pyntes kjapt til jul (vi har ikke mye pynt) og så skal vi ha noen venner på middag.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 16:37   #9
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det sløving. Vi har vært og kjøpt noen smågaver til Storesøsters venninner, og ellers gjort fint lite. Mannen skal på juleøltesting hos en venn, og jeg skal strikke ferdig en katt til Lillesøster og kose meg hjemme.

Gammel 20-12-08, 17:26   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Minst mulig denne helgen.
Kanskje rydde litt her og kanskje bake en pakke med ferdig pepperkakedeig.
Trenger å hente oss inn litt etter advent med mye sykdom.

Jeg har nettopp sovet 2 timer nå.

Lykke til med flytting DM. Skal du flytte langt?
God bedring il de små Karamell, Canisa og Balanse!

Gammel 20-12-08, 16:38   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Slapper av, og er innom kjøkkenet en tur iblant og stryker ting fra todo lista. Jeg stryker ting derfra når skjemaet sier at de skal være ferdig jeg - ikke når / hvis de nødvendigvis er utført. Dermed er det mye lettere å holde ruteplanen til jul.

Men jeg har kjøpt blomster i dag, også skal jeg kjøpe inn maten i morgen. Mandag tar jeg vanlig helgevask på huset og tirsdag pynter vi til jul.

Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 20:13   #12
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Slapper av, og er innom kjøkkenet en tur iblant og stryker ting fra todo lista. Jeg stryker ting derfra når skjemaet sier at de skal være ferdig jeg - ikke når / hvis de nødvendigvis er utført. Dermed er det mye lettere å holde ruteplanen til jul.

Så smart! Da blir du jo ferdig uansett da, selv om ting ikke er gjort?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 16:48   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Startet heller brått denne helgen med telefon fra barnehagen om stygt fall, neseblod verandaleppe og misstanke om tannskade. Full utrykning til barnehage. (De mente hun måtte til tannlege, tok det via legen per telefon med tannlegen som mente det var null fare). Senere fikk vi hund på besøk

I dag har vi bakt to pepperkakehus. En venninne fra Mexico sliter litt med det. Så da inviterte jeg dem og så fikk huset være julegave. I mens har mannen vært og levert juletrær sammen svigerfar (kommer hit nå). Mazungen skal nå i bursdag og jeg rydde.

I morgen skal hun på nissefest kl 13 også skal hele familien på et familiedrama/julearrangement med svigerfar og kjæresten og begge familier kl 16.
Mandag og tirsdag skal far stelle hjemme.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 16:53   #14
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er hjemme med lillesøster som har omgangssyke for andre gang på to uker. Hun har kastet opp siden i natt, men nå ser det bedre ut. Tynn og blek er lillejenta mi.

Gammel 20-12-08, 17:02   #15
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber. Ellers skal jeg handle de siste julegavene, vaske, ta siste del av baksten, samt reparere pepperkakehsuet. Mannen klarte å rive en vegg med en bok.

Gammel 20-12-08, 17:07   #16
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Mannen og jeg på julebord og fest med storebrors barselgruppe i går. I dag sover mannen og jeg på skift , pynter pepperkaker med ungene og kjøper juletre. I morgen besøk hos et vennepar, med to barn i lik alder, til marspipanlaging og felles middaglaging. Kjenner julestemningen komme.

Det er deilig å være i permisjon så man slipper jusemaset i siste øyeblikk, og kan kose seg i helgene. Det har vi prøvd å planlegge bevisst så vi skal være litt utvilte til familiebeøk i hele jula. Til neste år må jeg nok begynne i oktober for å nå alt...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 17:13   #17
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Snuppa har blitt syk igjen, så mye av tiden går med til å stulle og stelle me henne. Etter en og en halv uke med magesmerter har hun nå fått feber, vondt i halsen samt muskler og ledd og hodepine. Stakkars lita.

I dag ryddes og støvsuges hele huset. Badene skal vaskes, jeg har skiftet på sengene samt at gulvene i øveretasjen skal vaskes. Gulvene på stua, kjøkkenet og gangen tar vi etter at treet har kommet i hus på lillejulaften. Vi skal i tillegg lage pepperkakehus og kransekakepinner.

I morgen skal vi pynte pepperkakehuset på formiddagen, og på ettermiddagen skal vi ha grøtfest med gode venner. Om været tillater det går vi i skogen og setter ut grøt til nissen (etter at vi selv har spist), og avslutter med gløgg og pepperkaker i grillhytta. På kvelden må mannen pusse sølvtøy mens jeg pakker julegaver. :svett:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 17:32   #18
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Av en eller annen grunn så skjer det alltid noe i Nellefamilien i tiden før jul. Enten om det er dødsfall eller uhell e.l.
Derfor prøver jeg hvert år å bli ferdig med det meste i god tid. Joda også i år har uhell inntruffet, men så lenge det ikke er dødsfall så tar vi det på strak arm.
I vår familie har vi nå fått så og si hele to pleiepasienter. Jeg har tilsammen 3 hus jeg skal lage i stand til jul i. Mamma som normalt er meget sprek har nå brukket arm/håndledd og er sterkt forslått her og der etter et stygt fall i går, og vår eldre venn uten familie på over 80 er i løpet av kort tid blitt svært så elendig. Er nok et spm om kort tid før han ikke er lengre tror jeg. Mamma som har sterke smerter trenger hjelp til det meste b,la dusjing, lage seg mat mm, og vår venn likeså. Begge burde egentlig vært innlagt men det er nå så. Jeg springer i skytteltrafikk hostende og snufsende etter at vi hele familien har vært syk og prøver innimellom å gjøre ting ferdig i eget hus samt ta meg av mine egne. Satt oppe til kl 01 i natt for å planlegge slik at dette skal bli effektivt.
Innimellom tenker jeg at det hadde vært godt å hatt noen søsken eller annen nær familie å delt dette med. Men skitt au vi (mannen og jentene) er vant til å klare brasene når noe skjer.
Nå er jeg kommet hjem etter å ha vært hos vår venn og mamma og vi skal pynte tre og jeg skal lage opp biffgryte slik at det er nok til alle.
Mine egne kroniske bekkenproblemer og vonde ledd må jeg nok bare legge tilside og får nok et realt tilbakefall, men godt å kunne hjelpe. Kjedelig skal det ikke bli og vi skal da få tid til å kose oss og jeg har banna bein på at vi alle skal få ei god jul. .

Sist redigert av Michelle : 20-12-08 kl 23:46.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 17:34   #19
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Pakken inn gaver.
Lage risboller.
Støvsuge og vaske bad.
Hente juletre.
Pynte til jul.
Lage mat til besøk som kommer til oss i kveld.

Juletrefest på søndag.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 18:12   #20
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

I dag har jeg vært fyllesjuk, så gavene jeg hadde planer om å pakke inn ligger fremdeles i skapet. Noe så idiotisk som å kaste bort en hel dag slik, men det ser ikke ut til at jeg lærer noen gang...
I morgen skal vi til Oppdal på julehandel. Jeg MÅ ha Dahls brun julebrus! Mens vi er der kommer vaskehjelpen vår og rengjør huset. Deilig!
Ellers skal jeg altså pakke inn julegaver, levere dem, lage risboller m.m.
Jeg har tatt juleferie og skal ikke på jobb igjen før 5. januar.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.