Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Induksjonstopp vs. keramisk topp

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 21:38   #1
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Opprinnelig lagt inn av Monnin, her.

Blir et med, ja ...

"Revet med" skulle det stå ...!!!

Gammel 28-12-08, 22:21   #2
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Induksjon er genialt for de som før pleide å sjekke komfyren 10 ganger før de gikk ut. I tillegg til de andre fordelene som er nevnt her, selvsagt. Jeg skal aldri ha noe annet igjen.

Gammel 28-12-08, 23:13   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en frittstående komfyr fra Siemens, med induksjonstopp, og jeg kommer aldri til å gå tilbake til noe annet. Det er mulig at gass er like enkelt, muligens enklere, men en av de tingene som gjør at jeg ikke ville valgt gass er at man da er avhengig av å fylle på gass med jevne mellomrom. Og jeg hadde garantert gått tom midt i tilbredningen av en større middag.

Vi har Ikea-kjeler som fungerer helt supert. Og alle de nyere kjelene tror jeg går på induksjon. Vi fikk kjele til jul, fra noen som ikke var klar over at vi hadde induksjonstopp, og det var ikke nødvendig å bytte den.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:08   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De gasskomfyrene jeg har vært borti har ihvertfall vært mye mer mekk å rengjøre enn en helt glatt flate som induksjonstoppen er.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:42   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og at gryter brukt på induksjonstopp også lot seg rengjøre med vanlig oppvaskbørste. Som sagt, jeg har ingen problemer med å få grytene rene, jeg vasker dem som regel i oppvaskmaskinen uansett.

Du liker gasstopp, jeg liker induksjon, helt greit for meg. Men når det gjelder rengjøringen blir det veldig feil å blande induksjon med andre keramiske topper.

Gammel 29-12-08, 00:22   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Vanlig keramisk topp kan være slitsomt å rengjøre. Det brenner seg lett fast, og man må skrape og ordne, jeg har hatt det før så jeg husker godt det. Men induksjon kan ikke sammenlignes med det i det hele tatt, selv om det er samme materiale.

Induksjonstoppen har jeg hatt i fem år, og den ser flunka ny ut. Ingen ting har noen gang brent seg fast der, selv med overkoking - det er jo nettopp fordelen at den ikke blir så varm. Jeg tørker bare av den med en klut så er den helt fin. Så jeg kan ikke helt se at fjerning av rister og bløtlegging kan være enklere enn det.

Gammel 29-12-08, 00:24   #7
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vanlig keramisk topp kan være slitsomt å rengjøre. Det brenner seg lett fast, og man må skrape og ordne, jeg har hatt det før så jeg husker godt det. Men induksjon kan ikke sammenlignes med det i det hele tatt, selv om det er samme materiale.

Induksjonstoppen har jeg hatt i fem år, og den ser flunka ny ut. Ingen ting har noen gang brent seg fast der, selv med overkoking - det er jo nettopp fordelen at den ikke blir så varm. Jeg tørker bare av den med en klut så er den helt fin. Så jeg kan ikke helt se at fjerning av rister og bløtlegging kan være enklere enn det.

Det er også min erfaring, veldig enkelt å rengjøre - ingenting setter seg fast.

Lurer på en ting; hvordan kan gass gi raskere steking men grøt brenner seg ikke fast?? Skulle tro dette hadde mer med kokekaret å gjøre?

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:36   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Den testen konkluderer jo med at induksjonstopp er enklest å holde ren.

Jeg har forresten ytterst sjelden opplevd å svi gryter på induksjonstoppen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.