Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Stolthet og fordom

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-09, 19:12   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Nydelig film.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:19   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker både serien og filmen egentlig. :enkel:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 22:40   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mitt hode er: Mr Darcy = Colin Firth (han er jo til og med mr Darcy i Bridget Jones). Derfor blir filmen litt feil for meg.

Men jeg klarte nå å nyte meg gjennom den allikevel.

Det var ganske morsomt å se hvor mange av skuespillerne som gikk igjen i denne filmen og i serien Cranford som akkurat har gått på nrk.

Gammel 02-01-09, 22:54   #4
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har kanskje spurt tidligere, men finnes det virkelig ingen fortsettelse av Stolthet og fordom? Jeg vil vite hva som skjer med Lizzie! Hvordan går det på Pemberly, liksom? :romantisk anlagt:

Denne?

Sitat:

Named Best Historical Mystery of 2006 by Romantic Times BOOKreviews!

After the intrigues and excitements of their time in the city, the Darcys are more than prepared for a bit of peace and quiet at Pemberley. This is time that they can spend together as Elizabeth settles into her pregnancy. However, such serene solitude is not meant to be.

First a letter from Lady Anne Fitzwilliam Darcy, long deceased, is discovered. The contents are both mysterious and prescient for Mrs. Darcy. Then a summons to Northanger Abbey involves the young couple in intrigues that threaten not just the Darcy legacy and good name, but Mr. Darcy’s freedom as well.

…and to make matter even worse and more uncomfortable for the expectant mother, Darcy's overbearing aunt, Lady Catherine de Bourgh, arrives on the scene to further bedevil Elizabeth.
Add to this rumors of treasure and past scandals, and it becomes obvious that peacefulness is not at home in Pemberley, but secrets and spirits of the past are, and their revelations can have a most a chilling effect on both the Darcys and their family to come.

Jeg er ikke overbevist om at denne er noe å bruke penger på, gitt. Selv om jeg er aldeles enig med deg i at Austen burde ha spandert på oss en oppfølger. Hvis du har tid og lyst kan du jo alltids lete etter god "fan fiction".

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 23:00   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thinkerbell, her.

Jeg er ikke overbevist om at denne er noe å bruke penger på, gitt.

Hmm... Nei, jeg ble ikke helt overbevist.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 22:56   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forfatteren Emma Tennant har skrevet to fortsettelsesbøker til Pride and Prejudice. Den ene heter Pemberley, jeg husker ikke hva den andre heter. Den ene er ett år etter bryllupet og den andre nesten 20 år etter.

De er slettes ikke dårlige, men samme standard som Austen er det ikke.

Jeg tror ikke at de to jeg har lest er den samme som det refereres til over.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 23:01   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Forfatteren Emma Tennant har skrevet to fortsettelsesbøker til Pride and Prejudice. Den ene heter Pemberley, jeg husker ikke hva den andre heter. Den ene er ett år etter bryllupet og den andre nesten 20 år etter.

De er slettes ikke dårlige, men samme standard som Austen er det ikke.

Tror vi at de er å finne på biblioteket?

Gammel 02-01-09, 23:03   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Dette fant jeg på biblioteket "vårt":

Pemberley : a sequel to "Pride and prejudice"

Forfatter: Emma Tennant
Forlag: Hodder & Stoughton
År: 1993
Sider: 184 s.
ISBN: 0340598816
Vis MARC-post

Plassering

Ingen av de 1 eksemplarer ved Hovedbiblioteket er ledige. Reserver

Gammel 03-01-09, 00:33   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes en hel industri når det gjelder fortsettelser av Pride and Predudice. Søk på Amazon og du får sikkert 30-40 forskjellige treff. Det finnes bøker som viser historien fra Darcys ståsted og bøker med alternative historier så som "Hva hvis Darcy aldri fikk fridd til Lizzie da hun besøkte Charlotte?" og mange andre varisjoner.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 16:41   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Nok en BBC-fan melder seg, jeg liker vel egenlig ikke filmen, og særlig ikke slutten - den er så totalt utro mot Lizzies integritet, det samme er møtet på myra - Darcy som er så opptatt av takt og tone, så møtes de tidlig om morgenen, uriktig antrukket og helt alene

Nei, takke meg til BBC serien, selv om jeg kan være enig i at castingen av moren og Jane er bedre i filmen enn i serien.

Gammel 04-01-09, 00:38   #11
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Brenda Blethlyn er god - jeg la merke til henne første gang i "Little Voice".

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 09:44   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg sett serien og. Noen ting i serien som var mye bedre. Og noen ting i filmen jeg likte bedre og. God begge deler synes jeg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 09:48   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sett i hele natt, Isolde?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 10:06   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

19 i går kveld til 00:30 Mamma var innom og så den med meg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 09:57   #15
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drar opp igjen en gammel tråd jeg
Jeg har begynt på boka, kommet ca 1/5 inn i den

Men det er jo helt ulidelig kjedelig?
Tar det seg opp? Er det noe galt med meg som ikke blir fenget?
Jeg skal høre ferdig altså, men blir det bedre?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:05   #16
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg syns bøkene hennes er gørr kjedelig. Et under at de har klart å lage så fine filmer ut av det.

Gammel 06-08-17, 12:09   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg syns bøkene hennes er gørr kjedelig. Et under at de har klart å lage så fine filmer ut av det.

Samme tenkte jeg da jeg måtte gjennom samlede verker på universitetet. De gjør seg utrolig bra i serie- eller filmform da, for jeg har alltid likt filmatiseringer av bøkene hennes. Men gjesp til leseropplevelsen ja.

Gammel 06-08-17, 11:02   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kjedelig?!?!? Den er jo helt fantastisk, med all den bitende ironien som fullstendig kler av samfunnet Austen levde i.

Gammel 06-08-17, 12:41   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Kjedelig?!?!? Den er jo helt fantastisk, med all den bitende ironien som fullstendig kler av samfunnet Austen levde i.

Har ikke merka så mye til den ironien enda egentlig?
Overklassefjollerier..... er det som slår meg

Men da tar det seg mao ikke opp
Jeg har satt hastigheten på *1,75. Det hjalp på framgangen.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:56   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.