|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
| Se resultatene: TV-spill - ditt forhold? | |||
| Synes det er helt normalt og forståelig at mor og far prioriterer det til seg. |
|
41 | 45,56% |
| En guttegreie. |
|
5 | 5,56% |
| En familieprioritering. |
|
16 | 17,78% |
| Det er noe man som voksen kommer borti gjennom barna. |
|
15 | 16,67% |
| Ser på tv-spill som en leke. |
|
13 | 14,44% |
| Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHau, hau. De e ittno som å vijnn i kabbal!
|
|
|
#2 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillÅ ja, vi spiller. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Javel
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillNå har jeg kjempelyst på Nintendo Wii med Wii fit, og kan ikke se det som noe problem om jeg skulle gå og kjøpe dette til meg selv.
|
|
|
|
#4 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg har overhodet ikke sansen for dataspill, så det er ihvertfall ikke for min skyld vi kjøper dem. Kun wii har jeg brukt av det vi har kjøpt. Samme med mannen. Så i vårt hus er det kun barna som får dataspill\DS-spill.
|
|
|
#5 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHadde da Nintendo (Zelda
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill
Hehe, ungene mine kommer hvertfall til å bli ødelagt. Både jeg og mannen er jo spill- og filmfreaks, og har planer om å lage stor hjemmekino når vi kjøper hus.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Jeg tror ikke det er mange som krangler med deg på det. Jeg antar at GTA står for Grand Theft Auto og det har til og med jeg fått med meg fra media at er et skrekkelig voldelig spill.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Ikke så mye voldelig som amoralsk (og realistisk), vil jeg si. Mer som Sopranos, liksom.
"Sånne spill" som i "voldelige spill" eller "dataspill i det hele tatt"? Jeg synes ikke forholdet mellom "spill" og "spill med vold" er så annerledes enn forholdet mellom "film" og "film med vold", og jeg liker mange filmer (og spill) med vold i, hvis de ellers er bra. Men det er ikke noe for barn, det er det ikke.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Ikke jeg heller. Hvordan er det mulig å finne slike spill underholdende?
|
|
|
|
#10 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillMannen spiller endel. Jeg har ikke interessen, bortsett fra da jeg ble hekta på HP-spill. Er redd jeg kan bli hekta på Kung Fu Panda spillet også hvis jeg begynner. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Det er like voldelig som du vil ha det til. Man trenger ikke å slå ned eller drepe et eneste menneske om man ikke vil (selv om man selvsagt da ikke kommer gjennom historien slik den skal være). Jeg liker sånne spill på lik linje med action,- og skrekkfilmer bla.
Går ut fra at du ikke liker actionfilmer heller? Og i hvertfall ikke filmer som Gudfaren eller serier som Sopranos? Eller er det bare fordi det er et SPILL du ikke skjønner hvorfor noen liker det? Hva er forskjellen? At man selv står for noe av handlingen?
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 06-01-09 kl 20:34. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg synes det er helt normalt at voksne spiller. Selv har jeg alltid likt å spille fra jeg var liten jente og samlet på Game and Watch og og har omtrent alltid hatt spillemaskiner siden. (Ikke da jeg studerte forresten) Er veldig selektiv på hvilken type spill jeg liker, og kan ikke fordra skytespill o.l. Men jeg har nesten ikke spilt siden jeg fikk barn. Da jeg var gravid med tvillingene spilte jeg litt PSP og DS for å få tiden til å gå når jeg lå hjemme sykemeldt på sofaen. Samboer spiller av og til litt FIFA eller Golf på PS når barna har lagt seg, men jeg har ikke rørt Playstation på 3 år nå. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillGlemte å si at jeg er en sucker for timemanagement-spill, og laster ned minst ett i uka |
|
|
|
|
|
#14 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillSå lenge det ikke går på bekostning av tid sammen med barna er det helt greit for meg. Personlig er jeg lite opptatt av det, men nå ønsker vi oss egentlig en wii for å spille sammen med barna.
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHer har vi de fleste spillkonsollene som finnes. PS1, PS2, PS3, Nintendo DS, Nintendo Wii, 1 pc hver. Ungene har egen pc. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I farta!!
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillMe kjøpte vår første spillekonsoll (utenom ds tl ungane) no til jul, familiegave, Nintendo Wii. Den blir brukt av heile familien. Kjempemorro.
|
|
|
#17 |
|
villende
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg syns ikke det er noe verre at voksne prioriterer dataspill enn at de f.eks. sitter på nettet, leser en bok eller har fokus på noe annet enn barnet. Jeg spiller ikke lenger dataspill, det var noe jeg gjorde mye som tenåring og i første halvdel av 20-årene. Men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å spille en del med Snupp, dersom han har interesse av å bli spilt med. Han fikk V-smile til jul og jeg har spilt litt sammen med ham, når han har bedt om det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillCrash Bandicoot!
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHar du spilt GTA, Nenne? Jeg tviler på at de fleste kritikerne faktisk vet hvordan det spillet er, de har bare lest om det på nettet. Det er utrolig morsomt, den sorte humoren er helt fantastisk og jeg ler så tårene renner til tider. Musikken er knall, stemmene er ofte fra kjente skuespillere (bla. hadde Samuel Jackson stemmen til Tenpenny i GTA San Andreas) og historielinjen er suveren. Volden kan være ekstrem, men det er helst fordi man SELV gjør den ekstrem ved å utnytte enhver mulighet til å drepe og forårsake voldelige episoder. Man trenger altså ikke det. Man kan fly, kjøre hundre forskjellige biler med fjørti forskjellige radiokanaler i bilene, man kan fly helikopter og kjøre båter, man kan klatre i fjellet og hoppe ned med fallskjerm eller hoppe ut av fly med fallskjermen, man kan levere pizza for å tjene penger, man kan kjøre ambulanse og brannbil mot penger osv.
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Nei, jeg spiller ikke i det hele tatt, med unntak av litt monster-buzz med ungene når de vil det. Det er i grunnen ellevilt nok for meg.
|
![]() |
|
|