|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#43 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Koseprater du/dere?Bare hvis vi tuller. Samboeren min begynte for tull å kalle meg pus når han var på guttetur og det har han fortsatt med. Det er mer enn spøk enn noe annet. Jeg slang på røret første gangen han gjorde det.
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Koseprater du/dere?
|
|
|
|
#46 |
|
*_*
|
Sv: Koseprater du/dere?Neip.
|
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Koseprater du/dere?Tja, kanskje litt? Ikke med babystemme, men Pidamannen og jeg kalte hverandre "babe" på tull i begynnelsen, og etterhvert har det gått over til å bli en del av hverdagsspråket vårt. Jeg tar meg i det av og til når det er andre til stedet - da kommer jeg på at dette kanskje høres litt teit ut. |
|
|
|
#49 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koseprater du/dere?Iiiik, nei! Aldri til voksne folk.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg og kan finne på å si sånt til mannen min. Bruker igrunn aldri navnet hans, men kaller han mannen min og sånt. Tidligere har jeg kalt han gutten min, men hvis jeg gjør det nå så svarer alle tre hvis gutta er der og. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Erfaren
|
Ikke slik som dette ihvertfall!
|
|
|
#52 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja! Det og "kjære deg". Jeg spyr når noen skriver eller sier det til meg. Jeg holdt på å ta livet av Fibi en gang hun sa "kjære deg" til meg i en diskusjon. Hun har ikke sagt det siden.
|
|
|
#53 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Koseprater du/dere?Når det gjelder koseprating så kan jeg godt snakke litt klissete til barna. "Skjønne barna mine, mamma elsker dere over alt i verden" osv. Men er dette klisseprat da? Reagerer folk på sånt? Jeg har i hvertfall ikke tenkt å slutte med det whatsoever.
|
|
|
#55 |
|
♡
|
<------ Selvsagt!
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 06-01-09 kl 11:34. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Koseprater du/dere?Jeg har "kosenavn" på barna mine, men det sies ikke med "kosestemme".
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Det har i alle fall blitt vist at spedbarn responderer positivt på "babysnakk", og at det er en universell greie å legge om tonefall og intonasjon når man "prater" med et lite nurk. Jeg tenker at det blir litt det samme som å sette seg ned på huk når man snakker med et lite barn, liksom for å komme på nivå med den man samhandler med. En fin ting, spør du meg. |
|
|
|
#58 |
|
Fortynnet
|
Sv: Koseprater du/dere?Ja, det funker bra å babysnakke med spedbarn. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Koseprater du/dere?Koseprat og koseprat... Jeg snakker bare tull egentlig jeg. :ærlig: |
|
![]() |
|
|