|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skal rømme
|
Sv: Bøker lest i 20091. Vigdis Hjort: Tredje person entall. Likte den veldig godt. God skildring av en kvinne som skjærer helt ut i livet (Hjorth skriver vel ofte om det men). Selv om ikke alt er like gjenkjennelig (heldigvis), så sier hun også mye klokt som setter ord på tanker jeg har tenkt selv.
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøker lest i 20091. Abid Raja: Talsmann
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 15-01-09 kl 13:11. Årsak: kom på at jeg burde legge til barnebøker også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bøker lest i 20091. Cecilia Samartin: Señor Peregrino: Jamilet er usedvanlig vakker, men under klærne skjuler hun et grotesk fødselsmerke. Med håp om å bli som alle andre flykter hun fra Mexico til USA. Hun får som jobb å ta seg av gamle Señor Peregrino, og når han forteller om sin pilegrimsvandring til Santiago de Compostella, forandres alt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Bøker lest i 20091. Cecilia Samartin: Señor Peregrino: Jamilet er usedvanlig vakker, men under klærne skjuler hun et grotesk fødselsmerke. Med håp om å bli som alle andre flykter hun fra Mexico til USA. Hun får som jobb å ta seg av gamle Señor Peregrino, og når han forteller om sin pilegrimsvandring til Santiago de Compostella, forandres alt. Sist redigert av Muskat : 22-01-09 kl 17:47. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bøker lest i 20091. Åsa Lindberg (eller noe slikt) - Meg eier ingen. Jeg likte den veldg godt og jeg fikk vondt i magen av å lese deler av den. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Bøker lest i 2009Hittil har jeg lest to bøker.
|
|
|
#8 |
|
Lille tyrann
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 21-01-09 kl 11:01. Årsak: haddde glemt en bok:) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lille tyrann
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Bøker lest i 20091. Liza Marklund - en plass i solen Fortsetter der Listid sluttet. Like måten hun skrev på før bedre.
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt. Sist redigert av Mams : 11-01-09 kl 23:25. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøker lest i 20091. Mio min Mio, Lindgren. (høytlesning) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Bøker lest i 20091. Jeffrey Deaver: Den forsvunne mann. En ganske grei roman i føljetongen om kriminalisten Lincoln Rhyme. Fin for oss som liker å lese om kriminalteknikk, men etter å ha lest alle bøkene i serien begynner jeg å bli litt lei av enkelte typiske trekk ved hans måte å skrive på.
2001, 2005, 2020 Sist redigert av Pasta : 09-04-09 kl 20:30. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
![]() ![]() |
Sv: Bøker lest i 2009KJeltringer- Thomas Ergo bra bok om kriminalitet |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Bøker lest i 20091. Cecilia Samartin: Señor Peregrino: Jamilet er usedvanlig vakker, men under klærne skjuler hun et grotesk fødselsmerke. Med håp om å bli som alle andre flykter hun fra Mexico til USA. Hun får som jobb å ta seg av gamle Señor Peregrino, og når han forteller om sin pilegrimsvandring til Santiago de Compostella, forandres alt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Bøker lest i 2009Jeg holder på med flere bøker, bl.a. denne: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøker lest i 2009Nå har jeg lest Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug. Veldig bra bok! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Bøker lest i 2009
Leser du Elizabeth George-bøkene i rekkefølge? Bitter hevn er ikke den første hun skrev, men den som starter hele serien.
|
|
|
|
#18 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Bøker lest i 2009
Nei, jeg leser dem i hytt og gevær, som det passer meg egentlig. Det har bare blitt slik. Min kjære hadde noen bøker fra før. Disse har jeg lest, og så har jeg lest de to siste før jeg leste denne. |
|
|
|
![]() |
|
|