Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva unner du deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 15:47   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva unner du deg?

Og så var det is og kake, ja. Flere ganger i uka, det også.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 19:30   #2
Albertine
Passiv

Standard

Jeg må tenke som en alkoholiker når det gjelder søtt. For meg funker det dårlig å ta bare litt, så jeg må tenke totalavhold. Akkurat nå har jeg innført godterfri i en måned, bare for at det ikke skal virke så uoverkommelig. Så jeg unner meg frukt og nøtter og en og annen kaffe med fløte.

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:43   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg må tenke som en alkoholiker når det gjelder søtt. For meg funker det dårlig å ta bare litt, så jeg må tenke totalavhold

Samme her. Finnes det ikke en organisasjon for sånne som oss a la Anonyme alkoholikere?

Gammel 09-01-09, 21:44   #4
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Samme her. Finnes det ikke en organisasjon for sånne som oss a la Anonyme alkoholikere?

Jeg har hørt om Overeaters Anonymous, men det går vel ikke direkte på sjokkis og sånt. Var det det du tenkte på?

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:47   #5
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hørt om Overeaters Anonymous, men det går vel ikke direkte på sjokkis og sånt. Var det det du tenkte på?

Ikke nødvendigvis overeaters men karbojunkier. Jeg tror ikke jeg spiser så veldig mye... bare så innmari avhengig av søtsaker på kveldene.

Gammel 09-01-09, 21:51   #6
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må tenke som en alkoholiker når det gjelder søtt. For meg funker det dårlig å ta bare litt, så jeg må tenke totalavhold. Akkurat nå har jeg innført godterfri i en måned, bare for at det ikke skal virke så uoverkommelig. Så jeg unner meg frukt og nøtter og en og annen kaffe med fløte.

Her beskrev du akkurat mitt forhold til søtt. Men jeg er ikke "tørrlagt" ennå...sliter å slutte. Så svar på hovedspørsmålet er at jeg unner meg alt jeg vil for tiden. Ikke bra.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:48   #7
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg unner meg som regel det eg ynskjer der og då, men det betingar at eg trenar litt jamnt i tillegg.

No skal det seiast at eg ikkje er den som elskar sjokolade, chips og slike ting, så det begrensar seg litt naturleg. Ein stor kopp kakao om morgonen når eg har heimekontor, er likevel nødvendig.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:49   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eg unner meg som regel det eg ynskjer der og då, men det betingar at eg trenar litt jamnt i tillegg.

Ja, det hadde jeg rent glemt å ta med i betraktningen! Jeg vil heller trene én gang ekstra hver uke for å slippe all den dårlige samvittigheten jeg pådrar meg pga søtsuget.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:57   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både taco og pizza kan fint brukes som hverdagsmat, det kommer jo an på hvordan man lager det.

Gammel 09-01-09, 16:02   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Både taco og pizza kan fint brukes som hverdagsmat, det kommer jo an på hvordan man lager det.

For meg har det ikke noe å si om det er sunt eller ikke. Vi lager f.eks pizzaen sunn, taco med karbonadedeig etc, men likevel går det inn under kategorien helgemat. På samme måte som f.eks reker. Fordi vi synes at det er helgemat hjemme hos oss.

Der minnet jeg meg selv på reker. De begynner vel å bli fulle av rogn nå. *sulten*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:07   #11
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg unner meg et glass vin i ny og ne. Samt lørdagsgodt. Er det bursdag spiser jeg ett kakestykke, mot 3 før. å slankern:

Gammel 09-01-09, 15:57   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der skrev Elinblu det jeg sa litt mer utførlig.

Gammel 09-01-09, 15:58   #13
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt jeg har lyst på.

Gammel 09-01-09, 15:59   #14
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser nøtter. Det er fritt frem, gjerne hver dag, men i praksis blir det bare noen never i helgene. Men jeg er jo i en litt spesiell situasjon da.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:05   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Når jeg lager taco og pizza tenker jeg svært lite sunnhet. Så hos oss bør det jo være helgemat. Men det jeg ser på som sunt er jo kanskje ikke sunt i andres øyne. Jeg har jo feks. mye rømme og ost til tacoen, men sløyfer ofte skjell og lefser.

Gammel 09-01-09, 16:27   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ned ganske mange kilo, og følger et lavkarboopplegg, men for å få psyken til å henge med sånn noenlunde, så unner jeg meg selv en god del. Jeg spiser som regel en frukt om dagen og drikker kaffe latte, selv om begge deler er litt sånn "bob-bob" i forhold til opplegget mitt. Jeg unner meg litt kake eller dessert hvis slike ting settes på bordet, men jeg prøver å velge det sunneste alternativet og prøver å begrense mengdene i svært stor grad. Og jeg velger ikke bort middagen selv om det skulle være en halv potet i suppa eller litt mel i sausen heller.

Det er kanskje enklere å si hva jeg IKKE unner meg. Jeg drikker ikke brus, øl eller sprit. Jeg spiser ikke saltsnacks (annet enn bacongull og nøtter, som er "lov") og jeg prøver så langt jeg kan å unngå sjokolade, og andre søtsaker. Det verste er dog å motstå bakerivarene. Jeg har mang en gang blitt helt på gråten ved tanken på rosinboller ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:35   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg unner meg det jeg har lyst på av godteri en eller to dager i helga. Tilstreber likevel å spise alle de vanlige måltidene innimellom, og ikke ha sjokolade til frokost, middag og kvelds. Da begrenser det seg selv.

I helgene drikker vi juice og spiser nok også mer usunne middager.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 17:32   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg unner meg egentlig det meste, men langt sjeldnere og i mindre mengder enn jeg gjerne kunne tenkt meg. Det er lite jeg har lyst på som jeg ikke spiser, men jeg er ingen utpreget søtmons heller.

Gammel 09-01-09, 17:40   #19
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg unner meg ingenting ekstra. Spiser tre måltider om dagen med sunn mat, dvs. rent kjøtt eller fisk, grønnsaker, grovt brød ol.
Det er en daglig kamp for meg og få i meg dette, og jeg vet at ved å spise godterier, kaker ol. ødelegger det såpass på matlysten at jeg hopper over et måltid.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:42   #20
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg unner meg en cappuccino/cortado/whatever hver dag, med lettmelk og bittelitt sukker. I perioder er jeg skjødesløs, og spiser glatt en pose smash om dagen, og gjerne en croissant til kaffen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.