|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?
Sånn kan det fort bli her også, og derfor er det ikke noe mål å kutte ut helt. Denne uka har jeg kuttet ut godteri på kveldstid, noe som er en seier for meg.
|
|
|
#42 |
|
I farta!!
|
Sv: Hva unner du deg?Eg er veldig glad i kaker, sjokolade, potetgull....you name it.
|
|
|
#43 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Er det noen som har krydderoppskriften til taco for hånden? Ser at flere har referert til en fp-oppskrift som er sunnere enn den man kjøper. Håper noen kan hjelpe for jeg har bedt til tacobursdag i morgen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
intro
|
Her er den jeg brukte:
|
|
|
|
#45 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg skal ned ganske mange kilo, og følger et lavkarboopplegg, men for å få psyken til å henge med sånn noenlunde, så unner jeg meg selv en god del. Jeg spiser som regel en frukt om dagen og drikker kaffe latte, selv om begge deler er litt sånn "bob-bob" i forhold til opplegget mitt. Jeg unner meg litt kake eller dessert hvis slike ting settes på bordet, men jeg prøver å velge det sunneste alternativet og prøver å begrense mengdene i svært stor grad. Og jeg velger ikke bort middagen selv om det skulle være en halv potet i suppa eller litt mel i sausen heller.
|
|
|
#47 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Tusen takk, Elinblu |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg det jeg har lyst på av godteri en eller to dager i helga. Tilstreber likevel å spise alle de vanlige måltidene innimellom, og ikke ha sjokolade til frokost, middag og kvelds. Da begrenser det seg selv. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Hva unner du deg?Jeg har spist lakris på jobb hver dag denne uka... |
|
|
|
|
|
#50 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Alt for mye! Jeg spiser snop så og si hver dag (minst 50 gram sjokolade)Jeg legger ( foreløbig - *bank i bordet*) ikke på på meg av godteriinntaket, men sånn helsemessig så er det vel ikke så veldig bra. Jeg er nok sukkeravhengig |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#53 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Hva unner du deg?Har skeiet ut i jula, og jeg skjønner at om jeg vil ned de siste kiloene mine før jeg er virkelig kvalifisert normal-vektig, så er jeg nødt til å ta meg sammen.
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Nøyaktig samme opplegg her. Og sjokoladen nyyytes i lange drag. |
|
|
|
#55 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg egentlig det meste, men langt sjeldnere og i mindre mengder enn jeg gjerne kunne tenkt meg.
|
|
|
|
#56 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg ingenting ekstra. Spiser tre måltider om dagen med sunn mat, dvs. rent kjøtt eller fisk, grønnsaker, grovt brød ol. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva unner du deg?Ok, skal spesifisere litt da.
|
|
|
#58 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg en cappuccino/cortado/whatever hver dag, med lettmelk og bittelitt sukker. I perioder er jeg skjødesløs, og spiser glatt en pose smash om dagen, og gjerne en croissant til kaffen. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg har en kropp som tydeligvis ikke takler et normalt kosthold engang, så her er det i utgangspunktet nulltoleranse for søtsaker og annet godis.
|
|
|
#60 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Jeg driver for øyeblikket på med lavkarbo, men unner meg en kaffe latte om dagen.
|
![]() |
|
|