Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit å amme mens man har sex?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 09:31   #41
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det greit å amme mens man har sex?

Det hadde ikke falt meg inn, nei!

Gammel 23-01-09, 09:36   #42
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,fy søren.Kunne ikke falt meg inn.

Gammel 23-01-09, 09:44   #43
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Vi hadde ofte sex mens barna lå ved siden av, men aldri med puppen i munnen.

Gammel 23-01-09, 09:48   #44
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unnskyld at jeg ler, – men hvilken problemstilling!

Det kunne ikke falt meg inn en gang. Selv ikke om jeg var på fisketur. (Henviser til skrivefeilen i artikkelen der det sto: "En sammenblanding som alle ikke fisker rent mentalt". )

Også må jeg flire litt av prioriteringen av denne superviktige saken:

Gammel 23-01-09, 09:56   #45
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hejjegud, da er folk nødne, om de ikke kan vente 10 minutter med pulingsen.

Noen babyer krever mer enn 10 min med pupp i munnen. Om kvelden/natta kan min lille ligge med puppen i munnen i timesvis og han blir hysteriks om jeg tar han bort.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det blir jo helt merkelig;
På den ene siden skal brystene fungere seksuelt, men også som matfat, på den andre siden?!

For meg ville ikke det vært noe problem siden mine pupper ikke fungerer seksuelt, kun til amming i ammeperioden.

Sånn ellers ville sex mens jeg ammer fungert dårlig siden jeg syns det er turn off med en baby som kikker på oss. En ting av gangen.

Gammel 23-01-09, 09:59   #46
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg kjenner at bare tanken byr meg imot.

Ja virkelig, det byr meg imot!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:09   #47
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Folk må få gjøre som de vil. Kan ikke se at en baby skulle ta noen som helst skade av det.

Personlig har jeg ikke hatt det, men så har jeg ingen å ha sex med heller da.

Gammel 23-01-09, 10:14   #48
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Folk må få gjøre som de vil. Kan ikke se at en baby skulle ta noen som helst skade av det.

Personlig har jeg ikke hatt det, men så har jeg ingen å ha sex med heller da.

Greit nok at en baby ikke tar skade av det, men jeg tenker på det etiske jeg da

Gammel 23-01-09, 10:34   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

Jeg synes virkelig ikke det er uetisk å ha sex mens man ammer. Hvorfor skulle det være det? Jeg kan ikke på noen måte se at det skulle være skadelig eller plagsomt for babyen å overvære at foreldrene har sex. Jeg ville ikke drømme om å gjøre det selv, men det er fordi jeg ikke har lyst til å gjøre det, ikke fordi det er galt å gjøre det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:40   #50
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

Mener du at det er uetisk? Hvorfor det?

Gammel 23-01-09, 10:49   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absurd problemstilling!

Jeg sier som Chandler: It`s Ok.....if you live in BIZARRO world!!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:01   #52
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hadde aldri falt meg inn. Det må da være utrolig upraktisk iallefall. Liker å ha soverommet for oss selv når vi bedriver slike aktiviteter, selv om en baby ikke ville tatt skade av å overvære akten.

Gammel 23-01-09, 11:10   #53
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mener du at det er uetisk? Hvorfor det?

Uetisk betyr vel egentlig bare at det er det motsatte av sosialt aksepterte eller lovmessige standarder, så helt feil er det ikke å si det.
Mulig det er helt sosialt akseptert å amme mens man har sex, men jeg gjetter at det ikke er det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:12   #54
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert mye innen kategorien sex som ville havnet under uetisk hvis man lot det være opp til hva "folk flest" mener.

Gammel 23-01-09, 11:16   #55
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Uetisk betyr vel egentlig bare at det er det motsatte av sosialt aksepterte eller lovmessige standarder, så helt feil er det ikke å si det.
Mulig det er helt sosialt akseptert å amme mens man har sex, men jeg gjetter at det ikke er det.

Da definerer vi etikk ganske forskjellig, tror jeg. Jeg definerer uetisk nesten synonymt med umoralsk, sånn i det daglige.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:20   #56
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da definerer vi etikk ganske forskjellig, tror jeg. Jeg definerer uetisk nesten synonymt med umoralsk, sånn i det daglige.

Vanskelig den der, egentlig tenker vel jeg ofte slik også. Men tror du ikke at mange ville havnet både på umoralsk og uetisk hvis de ble spurt om dette tilfellet? Kanskje ikke her, men sånn ute i det store samfunn?

Ingen som har ordbok eller noe å finne ut av hva definisjonen er?

Gammel 23-01-09, 11:20   #57
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det mener jeg (men jeg er ikke noen ekspert) er feil å si. Å si at noe er uetisk vil si at det går i mot moralske grunnverdier.
At man ikke skal skade barn f.eks er en grunnverdi. Å amme mens man har sex går da ikke imot de flestes grunnverdier, det er derfor jeg måtte spørre oh hvite lakenrumpe om hun har noen moralsk grunnverdi på at man ikke skal gjøre noe annet når man ammer eller hva.

Å ha på dongeri i et bryllup er ikke sosialt akseptert, men det er vel i de fleste tilfellene neppe uetisk.

Gammel 23-01-09, 11:20   #58
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg må innrømme at jeg måtte bare skratte når jeg leste artikkelen - det hadde virkelig aldri falt meg inn å gjøre.
Forresten tror jeg det hadde vært fryktelig knotete og upraktisk, så det skal hun få slippe å være med på. Makan.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:21   #59
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Men tror du ikke at mange ville havnet både på umoralsk og uetisk hvis de ble spurt om dette tilfellet?

Det kan jo være at noen mener det er umoralsk, men da må det i så fall være fordi de mener at noen tar skade av det. At noe er "ekkelt" betyr ikke at noe er hverken umoralsk eller uetisk.

Gammel 23-01-09, 11:22   #60
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Jeg hadde ikke klart å gjør det. Og jeg er sikker på at mannen min ville ha ventet med sex til ammingen var ferdig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.