Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit å amme mens man har sex?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 09:36   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å amme mens man har sex?

Kunne ikke ramlet meg inn, for meg ville det blitt veldig galt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:37   #2
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det hørtes utrolig perverst ut!
"Nå skal mamma kose litt med babyen, også skal pappa kose litt med mamma!"

nei fysj... alt til sin tid!
Om babyen samsover så kan de vel ha sex når ammestunden er ferdig??
*grøsse*

Gammel 23-01-09, 10:03   #3
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg er dette to ting som kræsjer fullstendig. Så, nei, jeg synes ikke det er ok.

Gammel 23-01-09, 10:12   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nei, takk.

Gammel 23-01-09, 10:31   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det hadde ikke falt meg inn, nei!

Gammel 23-01-09, 10:36   #6
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,fy søren.Kunne ikke falt meg inn.

Gammel 23-01-09, 10:48   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unnskyld at jeg ler, – men hvilken problemstilling!

Det kunne ikke falt meg inn en gang. Selv ikke om jeg var på fisketur. (Henviser til skrivefeilen i artikkelen der det sto: "En sammenblanding som alle ikke fisker rent mentalt". )

Også må jeg flire litt av prioriteringen av denne superviktige saken:

Gammel 23-01-09, 10:56   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hejjegud, da er folk nødne, om de ikke kan vente 10 minutter med pulingsen.

Noen babyer krever mer enn 10 min med pupp i munnen. Om kvelden/natta kan min lille ligge med puppen i munnen i timesvis og han blir hysteriks om jeg tar han bort.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det blir jo helt merkelig;
På den ene siden skal brystene fungere seksuelt, men også som matfat, på den andre siden?!

For meg ville ikke det vært noe problem siden mine pupper ikke fungerer seksuelt, kun til amming i ammeperioden.

Sånn ellers ville sex mens jeg ammer fungert dårlig siden jeg syns det er turn off med en baby som kikker på oss. En ting av gangen.

Gammel 23-01-09, 10:44   #9
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Vi hadde ofte sex mens barna lå ved siden av, men aldri med puppen i munnen.

Gammel 23-01-09, 12:12   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert mye innen kategorien sex som ville havnet under uetisk hvis man lot det være opp til hva "folk flest" mener.

Gammel 23-01-09, 12:29   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

For å si det sånn, det skjer ikke her.

Gammel 23-01-09, 12:31   #12
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde jeg aldri gjort nei...

Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:36   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Hva med meg da? Mitt hode har ikke godt av å være med på en slik aktivitet, og det mener jeg helt alvorlig.
Dette blir veldig beyond ekkelt for meg, men her stopper jeg.

Gammel 24-01-09, 11:56   #14
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva med meg da? Mitt hode har ikke godt av å være med på en slik aktivitet, og det mener jeg helt alvorlig.
Dette blir veldig beyond ekkelt for meg, men her stopper jeg.

Enig. Jeg vet at også mannen min hadde klart å vente med sexen til etter amminga.

Gammel 23-01-09, 12:36   #15
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Nei, det kunne ikke falle meg inn.

Gammel 23-01-09, 12:44   #16
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nei, det kunne jeg virkelig ikke tenke meg.

Synes egentlig Sitron sa det greit.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:11   #17
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg ville aldri gjort det. Og det var for meg et veldig surrealistisk spørsmål. Har aldri falt meg inn.

Gammel 23-01-09, 13:49   #18
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

Standard

Etikk er systematisk refleksjon over moralsk praksis, altså ein ”moralteori”.
Moral er oppfatninger av rett og gale, knytte til eigne eller andre sine handlinger.
Enkelt forklart: Etikk er teori, mens moral er praksis.

så jeg holder enda på min kommentar om at sex og amming er uetisk, eller kan kanskje forandre det til umoralsk siden det er praksis

Gammel 23-01-09, 14:00   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

så jeg holder enda på min kommentar om at sex og amming er uetisk, eller kan kanskje forandre det til umoralsk siden det er praksis

Men hvorfor mener du at det er umoralsk? Hvorfor mener du at det er galt å ha sex mens man ammer?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:09   #20
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvorfor mener du at det er umoralsk? Hvorfor mener du at det er galt å ha sex mens man ammer?

Fordi puppene mine er ei erogen sone når vi har sex, så tanken på å ha barnet mitt inntil brystet når jeg er kåt er rett og slett å utnytte barnet med på en trekant.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.