|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hva er finest av Sigrid og Tallulah? | |||
| Sigrid |
|
98 | 67,59% |
| Tallulah |
|
13 | 8,97% |
| Begge er like fæle. |
|
13 | 8,97% |
| Begge er like fine. |
|
5 | 3,45% |
| Usikker, klarer ikke å velge. |
|
6 | 4,14% |
| Dustepoll ... eller noe sånt |
|
10 | 6,90% |
| Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaJeg synes Tallulah er et pent navn, og jeg fniser litt inni meg når jeg leser flere av svarene i denne tråden. Vedder på at foreldrene våre også satt og grøsset over alle disse nymotens navna da vi var små. Mamma holdt på å dåne da hun fant ut at en i familien skulle hete Henrik. Stakkars gutt, lixom, han kommer nok til å bli mobbet. Gud bedre, kan du ikke bare si og innrømme at du liker ikke navnet da? Jeg tenkte uansett ikke videre over det. Men det var da. At noen fremdeles bruker mobbing som argument forundrer meg. Jeg liker navn, forskjellige navn, mangfoldet. Barn er herlig naive og fordomsfrie, men klart, hører de voksne humre og le i skjegget over enkelte navn kan det raskt bli noe de adopterer for seg selv. Apropo mobbing, lissom. Sist redigert av Skremmern : 23-01-09 kl 15:11. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og Märtha
Det har du rett i, og der har vi foreldre ett ansvar ved å humre over klasselista etter barna har lagt seg |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Ring til meg, så kan vi fnise sammen istedet.
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Jeg kan antagelig delta i fnisekoret. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaJeg hadde glatt kalt ungen min Talulla (merk skrivemåten, jeg er en sucker for gaeliske navn), det hadde vel uansett passet bedre enn Sigrid i denne familien.
|
|
|
#6 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaEnig med Skremmern. Husker hele gata var i harnisk over en gæærn nabo som kalte sin nyfødte for Daniel på 80-tallet. Daniel liksom! Hva trodde de egentlig at de var som kalte ungen sin noe sånt.
|
|
|
#8 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaSigrid. Definitivt!
|
|
|
#9 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaSigrid er helt ok, men kjedelig. Talullah er morsomt, men ikke et navn jeg hadde gitt barnet mitt. Bikkja kanskje ?
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaDet er jo noe ordentlig gammelmodig over å ergre seg over "nymotens navn", da. :S
|
|
|
#12 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Nemlig!!
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaAltså, Tallulah er vel ikke noe tulle-navn, eller red-neck navn. Jeg leste at det var et indianernavn, tror jeg? Det er bare litt uvandt her i Norge, men på den annen side så finnes det flust med uvante navn i Norge nå, og det takler vi da bra.
|
|
|
#14 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaJeg har allerede ei Sigrid, så hvis jeg skulle valgt navn på en eventuell ny unge burde jeg vel strengt tatt valgt Tallulah.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Jeg ville faktisk heller hatt 2 Sigrid enn en Sigrid og en Tallulah |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Det hadde i grunn doblet sjansen for at det kom en unge når jeg ropte.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaTallulah |
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaJeg syns Sigrid er et nydelig navn - vakkert og sterkt.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaKlarer ikke bestemme meg jeg, synes begge navnene er like "sære"
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og MärthaVanskelig. Ikke noe formening rett og slett. Sigrid er et fint navn det, men syns Tallulah har en sjarm det også. Men de er ikke like fine eller. Jeg ville nok valgt Sigrid en Tallulah vist jeg måtte velge. |
|
|
|
![]() |
|
|