|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?
Men "fittesatan" (
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Har ikke det også noe med at de banneordene du nevner alle er kjønnsrelatert? Jeg reagerer i alle fall sterkere på kjønnsrelaterte skjellsord enn på faen og jævlig (som jo egentlig relaterer seg til religion?).
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
seru
|
Vet du, jeg er så uhyre primitiv at hadde jeg opplevd det du beskriver her ville jeg funnet hysterisk festlig! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?"fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Men man kan da ikke snakke om et språk i endring (les; forfall) ut fra det relativt begrensete materialet denne professoren baserer sine undersøkelser på?
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg har ikke sansen for banning.
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg skal fra byråkratiet til politikken.
|
|
|
#10 |
|
Audacious
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg reagerer veldig på banneord som inneholder "fitte". Jeg er ikke vant til å høre det, rett og slett. Og ville aldri, aldri, aldri brukt det selv. Jeg banner veldig kjedelig. Mannen banner på finsk og russisk, det er litt bedre. Men, jeg trykket egentlig på svar-knappen for å komme med et snusfornuftig lite sitat fra Ulvejenta: "Når man blir veldig sint, så behøver man ikke si faen. Man kan si noe annet som begynner på F! Man kan si....... farmor!"
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Nå kom jeg på noe veldig flaut.
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Det kommer noen gloser i ny og ne, men jeg var langt langt verre før.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg banner ikke, men i min ungom bannet jeg veldig mye, men i Nord Norge er det jo helt vanlig!! Selv syns jeg det vitner om mangel på fantasi når man banner mye, det finnes da andre ord man kan bruke for å legge kraft bak det man mener. Jeg syns banning er stygt, men har forståelse for at det kan komme noen gloser dersom man slår seg kraftig eller lignende. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg er en snerpete, ung dame, som mener at banning er interessant som fenomen, men at det hører hjemme i en uformell setting. Med uformell mener jeg da i en personlig/privat sfære, ikke som sjef/førskolelærer/butikkpersonell eller som en kommentar til vilt fremmede.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg er nordlending og banner ikke til vanlig. Om jeg hamrer meg på tommelen derimot. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Her banner det aldri og voksne får ikke lov til å banne i vårt hus eller i nærheten av våre barn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Hørt for 5 minutter siden i Hundremeterskogen;
|
|
|
#18 |
|
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg reagerer ikke så mye på banneord til daglig, da det er ganske vanlig å bruke dem her rundt omkring. Jeg reagerer hvis de brukes innenfor de fire veggene i vårt hus og hvis det bannes i nærheten av barna. Det syns jeg er idiotisk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg er hvertfall ikke snerpe og reagerer ikke særlig på banneord. Sa mye faen før, men har skjerpet meg etter jeg fikk unger. Jævlig anser jeg ikke som et banneord i det hele tatt, men rett og slett en beskrivelse av en tilstand. Det regner noe så jævlig ute nå. Da skjønner alle at det verken yrer eller regner som vanlig, men at det høljer ned.
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: "Faen" ikke stygt lenger?Jeg kan være enig i at "Faen" og "jævlig" ikke er like kraftige bannord som det var for 20 år siden, men personlig syns jeg ikke de har noe med dagligtalen å gjøre.
|
![]() |
|
|