Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Faen" ikke stygt lenger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-06, 14:07   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

Men "fittesatan" ( ) er styggere enn "faen", hva? Jeg tror nok at det er en ganske klar tendens til at de gamle religiøse banneordene blir mildere og mildere, fordi det er færre og færre som har noen særlig helvetestro/-frykt å skilte med, og også stadig færre som blir sjokkerte over at du misbruker Herren din Guds navn. De seksuelle banneordene, derimot, de gjør susen. Man får som regel ønsket effekt ved å omtale kjønnsorganer i utilslørte ordelag. Folk blir betydelig mye mer sjokkert over det.

Jeg er bare deskriptiv her, altså. Jeg er også en affektbanner – banner når jeg slår tærne eller ikke får til ting og eller er morgengretten eller når andre oppfører seg som idioter i trafikken – og synes det er greit å holde det der. Men bare av hensyn til at mange nok er mer følsomme for banneord enn jeg er, og at budskapet som regel kommer veldig dårlig fram om samtalepartneren blir altfor sjokkert eller moralsk forarget. Og så er dette helt klart en generasjonsgreie, de yngre aksepterer andre ting enn de eldre gjør. Derav snerpete-gammel-dame-effekten.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 14:08   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

Har ikke det også noe med at de banneordene du nevner alle er kjønnsrelatert? Jeg reagerer i alle fall sterkere på kjønnsrelaterte skjellsord enn på faen og jævlig (som jo egentlig relaterer seg til religion?).

Gammel 05-12-06, 14:09   #3
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Har ikke det også noe med at de banneordene du nevner alle er kjønnsrelatert? Jeg reagerer i alle fall sterkere på kjønnsrelaterte skjellsord enn på faen og jævlig (som jo egentlig relaterer seg til religion?).

Og igjen sa Tinetoff det mye bedre enn meg.

Gammel 05-12-06, 14:09   #4
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bryr meg! Jeg synes fantasifull bannskap er morsomt, jeg synes banning er på sin plass i trafikken, ved lukeparkering, når man slår seg eller noe sjokkerende/fælt/sinnsvakt skjer. Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

Vet du, jeg er så uhyre primitiv at hadde jeg opplevd det du beskriver her ville jeg funnet hysterisk festlig!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 14:20   #5
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

"fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)[/quote]

?! Er det mulig?! Gratulerer med ny jobb, Mim! Hva skal du jobbe med nå da?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 14:26   #6
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men man kan da ikke snakke om et språk i endring (les; forfall) ut fra det relativt begrensete materialet denne professoren baserer sine undersøkelser på?

"Materialet Norsk Talespråkskorpus- Oslo består av samtaler med 166 personer født og oppvokst i Oslo og området rundt. Samtalene er tatt opp i 2004-2006. Dette er ord som ifølge professor Ruth Vatvedt Fjeld har fått en ny bruk og som ikke er dokumentert i den normative bokmålsordboken. Fjelds funn kan føre til endringer."

Det er snakk om 166 oslofolk. Tinetoff; du som har greie på dette - dette kan da ikke være representativt for "den gemene hop"?
(Kjenner du henne forresten? Hun sitter jo i følge artikkelen "ved kafébordet på Blindern" - er det der hun har hentet inn data også, tro? )

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 14:29   #7
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke sansen for banning.
Det hender jeg banner hvis jeg slår meg veldig,da kommer det av og til et par ord som ikke er helt oppegående......

Gammel 05-12-06, 14:34   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Men man kan da ikke snakke om et språk i endring (les; forfall) ut fra det relativt begrensete materialet denne professoren baserer sine undersøkelser på?

"Materialet Norsk Talespråkskorpus- Oslo består av samtaler med 166 personer født og oppvokst i Oslo og området rundt. Samtalene er tatt opp i 2004-2006. Dette er ord som ifølge professor Ruth Vatvedt Fjeld har fått en ny bruk og som ikke er dokumentert i den normative bokmålsordboken. Fjelds funn kan føre til endringer."

Det er snakk om 166 oslofolk. Tinetoff; du som har greie på dette - dette kan da ikke være representativt for "den gemene hop"?
(Kjenner du henne forresten? Hun sitter jo i følge artikkelen "ved kafébordet på Blindern" - er det der hun har hentet inn data også, tro? )

Jeg er med i korpuset, faktisk. Mannen og jeg deltok da jeg var helt nygravid med nr. 2, og vi bablet om ny barnevogn i ti minutter. Intervjuerne ble følgelig blant de aller første som fikk vite om det svangerskapet.

Så lenge de 166 er valgt nøye ut etter alder, kjønn, utdanning, sosial bakgrunn osv., kan man si ganske mye på basis av et sånt korpus. De har ganske mye materiale fra hver informant også. Vi snakket i nærmere en time.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 14:52   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal fra byråkratiet til politikken.

Gammel 10-12-06, 22:14   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer veldig på banneord som inneholder "fitte". Jeg er ikke vant til å høre det, rett og slett. Og ville aldri, aldri, aldri brukt det selv. Jeg banner veldig kjedelig. Mannen banner på finsk og russisk, det er litt bedre. Men, jeg trykket egentlig på svar-knappen for å komme med et snusfornuftig lite sitat fra Ulvejenta: "Når man blir veldig sint, så behøver man ikke si faen. Man kan si noe annet som begynner på F! Man kan si....... farmor!"

Muligens litt urettferdig, ettersom hennes farmor aldri noensinne banner. Og fortvilt prøver å få sin mann til å ikke banne i barnas (nå: barnebarnas) nærvær. Hvilket betyr at det i perioder er mye "Fa....gernes i Vællers!" å høre fra den kanten.

Gammel 06-12-06, 13:26   #11
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg! Jeg synes fantasifull bannskap er morsomt, jeg synes banning er på sin plass i trafikken, ved lukeparkering, når man slår seg eller noe sjokkerende/fælt/sinnsvakt skjer. Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

Nå kom jeg på noe veldig flaut. Som sagt, bruker sjelden stygge ord. Det er hvis jeg er sjikkli, sjikkli sinna eller jeg akkurat har tømt kokende vann over hånden min eller noe. Og så var det den gangen ifjor hvor jeg løp for å rekke toget, og den dumme kontrolløren på toppen av rulletrappen absolutt skulle se kortet mitt. Jeg fant det ikke, og da jeg endelig fant det så måtte han granske det veldig før han lot meg "løpe" ned den tett befolkede rulletrappen (hvor folk sto i sikksakk istedet på høyre side. ). Jeg kom ned på perrongen akkurat idet dørene klappet igjen foran nesen på meg. Hva jeg ropte? Fitte. Det var veldig, veldig pinlig å stå igjen sammen med alle som hadde hørt meg. Det var det.

Gammel 05-12-06, 13:54   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer noen gloser i ny og ne, men jeg var langt langt verre før.
Spesielt på jobb kan det falle noen gloser ut når det har vært for mange nek på tråden. Selvsagt ikke så de hører det da!

Jeg prøver å skjerpe meg, men synes igrunnen at jeg har blitt veldig flink, så da er det ikke så nøye!

(Når jeg kjører bil kommer en annen Ru frem, og det teller ikke ... )

Gammel 05-12-06, 14:01   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg banner ikke, men i min ungom bannet jeg veldig mye, men i Nord Norge er det jo helt vanlig!! Selv syns jeg det vitner om mangel på fantasi når man banner mye, det finnes da andre ord man kan bruke for å legge kraft bak det man mener. Jeg syns banning er stygt, men har forståelse for at det kan komme noen gloser dersom man slår seg kraftig eller lignende.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 14:06   #14
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Jeg er en snerpete, ung dame, som mener at banning er interessant som fenomen, men at det hører hjemme i en uformell setting. Med uformell mener jeg da i en personlig/privat sfære, ikke som sjef/førskolelærer/butikkpersonell eller som en kommentar til vilt fremmede.

Gammel 05-12-06, 16:56   #15
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nordlending og banner ikke til vanlig. Om jeg hamrer meg på tommelen derimot.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 17:57   #16
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her banner det aldri og voksne får ikke lov til å banne i vårt hus eller i nærheten av våre barn.
Ungene vet godt at det de ordene er strengt forbudt å bruke om man aldri er så sint..

Fy søren, fyttikatta, dritt, shit,faderullan etc blir brukt her, men kun hvis vi knuser ting, får vondt etc.

Hater banneord som faen, helvete, jævlig etc..

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 18:03   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørt for 5 minutter siden i Hundremeterskogen;
Pappa, som prøver å henge en nisselue til tørk for x-te gang; "Herreguuud!" :irritert:
Poden, inspirert: " Herre Guuuuud!"
Mor;

Sånn kan det gå. Jeg slapp å be far passe på hva han sier, han tok hintet!

Gammel 05-12-06, 18:09   #18
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reagerer ikke så mye på banneord til daglig, da det er ganske vanlig å bruke dem her rundt omkring. Jeg reagerer hvis de brukes innenfor de fire veggene i vårt hus og hvis det bannes i nærheten av barna. Det syns jeg er idiotisk.
Har en mann som har vanskelig for å legge bort enkelte ord, men vi jobber med saken

Legger til at jeg banner ikke, det er ikke pent.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 18:09   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er hvertfall ikke snerpe og reagerer ikke særlig på banneord. Sa mye faen før, men har skjerpet meg etter jeg fikk unger. Jævlig anser jeg ikke som et banneord i det hele tatt, men rett og slett en beskrivelse av en tilstand. Det regner noe så jævlig ute nå. Da skjønner alle at det verken yrer eller regner som vanlig, men at det høljer ned.

Gammel 05-12-06, 22:11   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan være enig i at "Faen" og "jævlig" ikke er like kraftige bannord som det var for 20 år siden, men personlig syns jeg ikke de har noe med dagligtalen å gjøre.

Jeg har aldri brukt bannord med unntak av hvis jeg slår meg eller noe slikt.

Men for en stund siden begynte jeg å si "satan!" på tull, og nå henger det fast. (Begynte med at jeg hermet etter en kamerat som sier det hele tiden.) Nå merker jeg at det ramler ut en "satan" uten at jeg tenker over det. Må nok begynne å legge penger på banneglasset.

Om jeg prater med folk som bruker "jævlig" og "faen" som en vanlig del av språket reagerer jeg vel ikke så veldig, men jeg legger merke til det og liker det ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.