|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...
Ah, enda en som meg. Bodde 5 år sentralt i sentrum, og ble igrunnen sjokkert da vi skulle flytte og jeg kikket nærmere på kjøkkengardinene.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Her og, definitivt!
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Vi følger denne linja når det gjelder møbler. Utslitt betyr at det ikke kan brukes eller repareres. Godstolen er bortimot 35 år gammel og har hull og flekker. Men den er fullt brukbar.
Syns det er fint med furu, jeg. Varmt og levende. Bjørk er finere, eik er helt greit, men furu fungerer bra.
Slik har vi det på stua. Eller egentlig er det "vi er ikke helt ferdige med å pusse opp, så vi kan ikke henge opp noe helt ennå".
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Jeg har kanskje det noen vil kalle et kataloghjem (hvitt, få ting fremme), men for oss er det et hjem. Vi har ting vi liker her (men ikke alle tingene på en gang), vegger, tak og gulv er lyst (fordi huset nettopp er nyrenovert og vi derfor hadde mulighet til å få alt slik vi ville). Vi har ikke mange møbler, men heller ingen andre dyre enn spisebordet. Her er det mye ikea, en del arvet og loppisfunn i skjønn forening. Og hjemmelaget. Puter, bilder andre ting. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Er for så vidt enig i det - jeg tenkte mest på alle "endelig er vi kvitt den grønne furusofaen vår"-innleggene jeg har sett på diverse fora.
|
|
|
|
#8 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg har en følelse av at jeg ville trives hjemme hos deg: masse sterinlys og sort-hvite, marmorerte baderomsplater?
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Jeg synes det blir rart å mene at man har feil stil, eller ingen stil, fordi andre har en annen stil?
|
|
|
|
#11 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Åja, og så har vi "ungene har alt for mange leiker og vi gidder ikke rydde hele tiden"-stilen. Den er ganske gjennomført i hele huset.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ah, ja. Hva var det Missa kalte det igjen? "Ikke Bonytt, men nærmere Ringo-katalogen", eller noe sånt?
|
|
|
#14 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Enda en med "arvegods"-stil og "dette her blir sikkert et fint møbel hvis vi bare pusser og maler litt"-stil melder seg. I tillegg har vi ikke skjønt konseptet med å ha diskret farge på veggene og la interiøret være fargeklatter, så vi har et grønt rom, et gult rom, et blått rom, et rødt rom, et beige rom osv. Vi har ingen ambisjoner eller ønsker om å bli avbildet i noe interiørmagasin, hovedsaken er at vi trives, vi som bor her.
|
|
|
#15 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Vi kastet furusofaen vår før vi flyttet, og det angrer jeg på. Den var arvet etter svigermor som hadde arvet den etter sin mor, men stoffet var fantastisk sterkt. Det manglet noen knapper, men ellers var det helt i orden. Stolene har vi ennå.
|
|
|
#16 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Vi har ikke noe kataloghjem. :hehe: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Jeg har hverken "presangstil" eller "minimalistisk". En god mellomting?
|
|
|
#18 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Jeg skulle gjerne hatt det litt mer stilfult hjemme. Vårt hjem er preget av Ikea og arvegods. Det er greit nok.
|
|
|
#19 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Det er godt å høre at ikke alle har magasin-hus. Jeg er glad mange av dere minnet meg på at det viktigste er at vi trives her hjemme. Og det gjør vi jo, veldig. Det er akkurat passe rotete, kosete og personlig. Deilig
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg har visst helt feil stil ...Jeg er ikke spesielt stolt av hjemmet vårt. Det bærer preg av at vi har valgt billige løsninger i vente på bedre tider, og det ser muligens litt kaldt og upersonlig ut.
|
![]() |
|
|