Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips meg om en jentete tulleserie

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-09, 22:39   #41
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips meg om en jentete tulleserie

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Buffy. Tullete, morsomt og Spike

Oooh.
Spike.

Gammel 27-01-09, 22:56   #42
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker "What about brian?" og Pizzagjengen var gøy når det gikk, syns det var så morsomt når Berg hooka opp med hun gale nabojenta
Og ellers mye av det alle andre har nevnt.

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 23:04   #43
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

HIMYM skjønner jeg virkelig ikke hvorfor alle er så opptatt av, altså. Har sett et par episoder, og nei. Skjønner ikke. Virker som helt ordinær sitcom på meg.

Du må bare se litt fler episoder, så ordner det seg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 23:21   #44
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger meg på anbefalingene av Cold Feet og Coupling. En av damene i Coupling er én av trekløveret i Smack the Pony, som er hysterisk morsomt! Innbiller meg at damene i Melonas har latt seg inspirere av dem.

I samme gate som Cold Feet, finner du This Life, som gikk på NRK 2 i kanalens barndom. Den er også engelsk, og var seriøst vanedannende den gangen, husker jeg.

Gammel 27-01-09, 23:53   #45
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Du må bare se litt fler episoder, så ordner det seg.

Signerer. Det tar en del episoder (mellom 5 og 8 eller noe sånt?), men da tar det av!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 08:47   #46
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hot crazy scale er jo kostelig:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 28-01-09, 08:55   #47
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

HIMYM er fantastisk, men man må se noen episoder for å komme inn i det ja.

Gammel 28-01-09, 10:38   #48
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skriver under på Cold Feet og Coupling. Også gikk det en engelsk serie på NRK i høst som ble kalt "Elskerinner", husker ikke den engelske tittelen dog, men det gjør sikkert noen andre her.

Også den australske serien som gikk på NRK2 for noen år siden. Nå husker jeg ikke hva den het, men skal finne det ut. :gullfiskminne:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 10:50   #49
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Støtter denne. Har heile serien på DVD og brukte den som amme-serie i forrige permisjon.

Samme her

Gammel 28-01-09, 10:56   #50
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Her var det jo mange gode tips til nye serier!

Jeg elsker å legge meg i senga tidlig på kvelden etter ungene har lagt seg å se på morsomme tulleserier. Deilig å bare koble helt ut!

Gammel 28-01-09, 10:57   #51
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Også den australske serien som gikk på NRK2 for noen år siden. Nå husker jeg ikke hva den het, men skal finne det ut. :gullfiskminne:

The secret life of us eller Våre små hemmeligheter. Kjempefin serie om livet til unge mennesker i et kollektiv i Melbourne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:29   #52
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I kategorien drama for jenter kan jeg anbefale Krøniken, Big Love og selvsagt Cold Feet.

Når det gjelder tull og fjas fikk jeg anbefalt Big Bang Theory av Electronica. Morsom nerdeserie (den kan kanskje Luftslott-mannen like også)

Gammel 28-01-09, 20:35   #53
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er jo selvsagt Matador helt fantastisk, for alle.

Gammel 28-01-09, 21:06   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gode liv i Alaska. Fadese minnet meg nettopp på den.

thirtysomething var en veldig koselig serie. Definitivt innenfor jentete tulleserie-sjangeren.

Sisters?

Gammel 29-01-09, 01:04   #55
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det gode liv i Alaska. Fadese minnet meg nettopp på den.

Og nå minnet du meg på en vidunderlig, jentete, morsom, hjertevarm serie med Anne Heche: Men in Trees!
Den er gjennomført herlig og herved anbefalt!

Gammel 29-01-09, 09:34   #56
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Her bare raser det ut, ser jeg.

Sisters likte jeg, faktisk. Den så jeg da det gikk på TV (og jeg hadde TV ). Har nå kjøpt inn P&P (99 kr på Platekompaniet!) til meg, og Mad Men til oss.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 14:20   #57
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

thirtysomething var en veldig koselig serie. Definitivt innenfor jentete tulleserie-sjangeren.

Åååå! Det er ikke bare meg som husker den, altså. Jeg husker jeg så den da jeg gikk på high school i USA for over 20 år siden. Vennene mine skjønte ikke at jeg gadd, serien handlet jo om gamle mennesker! Booooring.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 14:41   #58
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Thirtysomething hadde jeg helt glemt ja. Og når vi først er inne på gamle serier så er jo My so called life (Angela) helt fantastisk.

Gammel 16-03-09, 13:27   #59
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tipsene, folkens. Nå har jeg fått sett litt, og kan komme med noen foreløpige konklusjoner for egen del:
Mad Men sesong 1 - sett sammen med mannen. Lover svært, svært godt etter første sesongen. Spennende og litt i Six Feet Under-kategorien. Tidvis røyk ut av ørene på Luftslottet pga. kvinnesynet på den tiden, til stor underholdning for Luftslott-mannen.
True Blood sesong 1 - også sett sammen med mannen. Den gidder ingen av oss å se flere serier av. Relativt platte greier, syns ikke den var særlig spennende.
Lipstick Jungle sesong 1 - sett selv. På ingen måte like god som Sex and the city, selv om den prøver hardt på å etterligne den. Fullstendig utroverdige karakterer, enda mer enn i S&theC, og veldig overflatisk. I S&theC rekker man faktisk å bli både kjent med og sjarmert av jentene.
Pride & Prejudice (BBC) - herlige greier. Et must for kostymedramaelskere.
Sense & Sensibility (BBC) - ikke like spennende som P&P, men helt grei tidtrøyte. Korte episoder.

Ellers kan jeg si at jeg elsker Big Love og My so-called life av andre forslag, men de har jeg allerede sett. I tillegg har jeg sett 3 sesonger av Black Adder (morsomt) og én sesong av britiske the Office i mellomtiden (bare pinlig, med unntak av noen gullkorn).

HIMYM har fått to sjanser til, men dette slår virkelig ikke an. Jeg gidder ikke å se 5-8 episoder (som det ble foreslått) for å komme meg nok inn i serien til ikke å sovne av den. :rister:

Nå lurer jeg rett og slett på å prøve meg på House, etter å ha sett mange episoder britisk komedie med Hugh Laurie. Mannen liker den ikke, så det kan jeg med god samvittighet se selv.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 17:57   #60
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Du burde prøve HIMYM helt ut. Om ikke annet for å bli den første som har sett åtte episoder UTEN å bli hekta... rene rariteten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.