|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?
Selvfølgelig reagerer du på overskriften. Jeg synes absolutt at saken er alvorlig, derav tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Jeg lar ingen på FP diktere hvordan jeg skal formulere overskriftene og innleggene mine, og selv om det er kult og veldig "in" å ha PK overskrifter her, valgte jeg altså å gå for en tabloid overskrift. Det betyr ikke at jeg ser lett på tema, for det gjør jeg absolutt ikke, og overskriften tar for seg menn generelt, altså er det i alle menn å drepe, så vel som de spesifikke mennene som nevnes i hovedinnlegget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?jejeje, det er noen få få kvinner som slår og dreper. Det er et problem for de det gjelder. Men det er ikke noe samfunnsproblem, slik vold mot kvinner er. Det er MANGE kvinner som blir slått. Det er en STOR og REELL risiko for å bli truet, banket eller drept når man går fra en mann og fratar ham ære og påfører ham avmakt.
![]() |
#45 |
<*(((<
|
Ja, du er en frihetskjemper. Men når du ikke gidder å skrive «Er det i alle menn å drepe?», men heller vil ri et poeng fra en annen tråd, så vet du jo at det kommer kommentarer på det. Det rimer dårlig med at du vil diskutere temaet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Ringskrømt
|
Da må du nesten bare slå deg til ro med at alle er ikke like flinke og geniale som deg når det kommer til å kontruere overskrifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Jeg trekker meg fra denne tøvete skinndebatten.
![]() |
#48 |
<*(((<
|
Mm, og det neste blir at jeg må slå meg til ro med at ikke alle er like flinke og geniale som meg til å skrive innlegg, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Jeg har tenkt litt på dette med æresdrap også, at det også forekommer i Norge. Men her til lands kaller man det "familietragedie". Og det kan hende Ine har et poeng når hun skriver at kvinner er generelt bedre til å oppsøke hjelp skulle de få problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Hvis du gadd å klikke på linkene jeg har lagt ut i innleggene mine, Skremmern, så kan du lese mer om dette med familietragedie vs æresdrap. Men det er jo bare snakk om hva som egentlig er en korrekt overskrift og at det finnes noen slemme damer også, så drit i alle de drepte damene, lizzom.
![]() |
#51 |
Ringskrømt
|
Jeg synes ikke du skal trekke deg fra diskusjonen, og jeg har ikke rukket å lese det du linker til enda. Jeg holder fremdeles på med den allium linket til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Mother of Dragons
|
Det er en av de tingene jeg liker på FP, at det generelt er kult å være litt gjennomtenkt og ikke helt tabloid.
Om du mener at det er i alle menn å drepe (og hvilken påstand forresten) mener du at det ligger i alle kvinner også, eller er vi life-givers bare?
![]() |
#53 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Jeg vet ikke helt hvem som ødelegger debatten, jeg, Esme. Det er hvert fall helt utrolig at så mange klarte å svare uten å gjøre det om til en debatt om overskriften. Men som jeg sa til Kirsebær, det var litt som forventet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Mother of Dragons
|
Jeg synes det ødelegger debatten når både overskrift og innlegg kommer med påstand om at alle menn kan drepe.
![]() |
#55 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor dreper menn?Måtte jo lese denne tråden også nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Som mann signerer jeg den.
![]() |
#57 |
|
Hvorfor i alle dager fortsetter du å diskutere overskriften når akkurat det irriterer deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
flisespikker
|
Det varierer vel. Jeg pleier vanligvis å synes det er viktigere at de som er interessert i det jeg vil diskutere leser videre, enn at så mange som mulig leser videre. Og for å ta enda en avsporing (altså ikke noe som spesifikt handler om denne tråden): Det er noe av det som irriterer meg mest med tabloidisering, når f.eks. journalister eller markedsførere ikke synes innholdet er bra/spennende nok til å stå på egne ben, hvis det er litt smalt eller tungt, men insisterer på å klæsje på en forenklet/fordummende vinkling for å "lure" flest mulig til å bli interessert, uten å helt få med seg at man i en del tilfeller risikerer å skremme vekk den delen av leserne/markedet som kunne tenkes å være interessert i det som faktisk er innholdet. (Jeg har jobbet ganske mye med smalt/tungt innhold, så dette er en irritasjon som har bygget seg opp over tid, og ikke noe som har med denne tråden eller overskriften å gjøre.) Jeg ville jo håpe at kanskje særlig norsklærere skulle være opptatt av at overskriften er representativ for innholdet, og ikke at den fenger flest mulig lesere.
![]() |
#59 |
Halloen!
Jeg ser ikke noen motsetning i dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Halloen!
Fordi jeg bare "kikket innom" denne tråden fordi den ble nevt i den andre overskrift- tråden. De siste innleggene i denne handlet jo også om overskriften. (Jeg følte at den andre diskusjonen var avsluttet for lenge siden. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|