|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
nygift
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg har sett på i kveld og jeg synes det var et spennende program, det er interessant, det er jo annerledes der enn i mange andre samfunn.
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg var en liten tur på Husøy i 2005. Fasinerende øy. Utrolig trangt mellom husene på den lille øya. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Men dette var jo litt morsomt. Rart å se reaksjoner, han som fant fram godteposen og hadde "fest " med sønnen, og han gamle mannen som var totalt lost...
|
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg gleder meg allerede til neste episode. Mannen som absolutt ikke skulle se serien ble sittende og glo han også, og humret godt over guttungen som spurte etter is så snart mora var ute av døra.
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Alle som lever liv som er uvante for dem, bruker litt tid på å finne seg til rette uansett om det er kvinner som blir mekanikere, eller menn som blir hjemmeværende. Jeg ser overhodet ikke poenget med å bevise for verden at "menn også er flinke husfedre". Man klarer da det man vil.... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg skjønner ikke helt spørsmålet "hvorfor skal dere ikke se det?" |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg har lest innlegg fra en av dem mennene som er med, det er IKKE en dokumentar!! Og dem har laget det til litt ekstra...funnet på litt sprell for at det skal se værre ut enn det er osv!!
|
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: "Da damene dro" på tv2
Ja, jeg veldig glad for at det finnes en avknapp. Jeg tillater meg allikevel å engasjere meg i programmer som går på TV. Det være seg Nanny 911 eller serier av denne typen. Det hjelper liksom ikke barna i Nanny 911 at jeg skrur av fjernsynsapparatet når det sitter veldig mange andre og ser på.
|
|
|
#11 |
|
Ser fremover!
Sef skal man engasjere seg...det som gjør det moro med tv!! Man har alltid noe å diskutere og prate om!!
|
|
|
|
#12 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg synes nå det var litt underholdning jeg, da. Poenget med serien er vel at mannfolkene skulle ta over "hele" øya, ikke bare være hjemme med ungene. Utfordringen er vel at de må ta over skole, barnehage, butikk osv,. det kvinnene gjør til daglig. (Og nei, jeg tviler ikke på at mennene ikke klarer det...)
|
|
|
#13 |
|
Ferskus
Hvor: Hordaland
![]() |
Føler med han eldre mannen jeg, han har jo ingen i huset heller.
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Vi lo godt av noen av scenene, men jeg sitter med en bismak. Dette er jo regelrett å drite ut mennesker. Mannen lo spesielt høyt da mennene var redde for å ikke få sove uten å bli avvist.
|
|
|
#15 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
Sv: "Da damene dro" på tv2For noen flotte hus!
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også, men stakkars, hun hadde jo aldri vært noe annet sted enn Sverige, så det er kanskje ikke så rart. Vi som har reist litt er nok blitt litt mer blaserte på godt og vondt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg så litt av programmet, men da en mor brøt sammen i gråt fordi hun skulle være borte fra ungene sine ei uke, da måtte jeg bare slå av. For meg blir dette helt snålt - at man lever livet sitt så til de grader gjennom barna... |
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Men TBM: De var vel i jobb til vanlig, disse damene? Jeg fulgte bare med med et halvt øye, men det ble da sagt noe om det? |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Mulig - men hvor mye kan det dreie seg om så lenge de tydeligvis var veldig kontrollerende hjemme? Det var da flere kommentarer fra mennene som gikk på at kvinnene var "kontroll-freaks" hjemme. Og hvor mye klarer du da å jobbe i tillegg? |
|
![]() |
|
|