|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Snøkaos på østlandet
Du får ikke meg ut i det drittværet nå altså
|
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Kanskje like greit, så slipper jeg å bli våt og kald
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snøkaos på østlandetDet må være fryktelige dårlige bilder i aviser og på tv. For det ser ut som mye snø, men langt unna nok til å skape kaos. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Snøkaos på østlandetKaos blir det vel i byene fordi det er ingen steder å legge snøen som måkes bort? Og pga mye trafikk og mye biler rundt omkring er det vanskelig for brøytemannskapene å få måkt?
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg kan love deg at snøfallet i dag ikke har vært moderat. Det har kommet nærmere 50 cm snø på under et døgn. Selv om brøytebilene går konstant er det kaos. Førsteprioritet for brøytemannskapene er europaveiene, så de mindre etterpå. Her hvor jeg bor har de vel måkt et par ganger allerede i dag, men det hjelper ikke stort når det er parkering langs veien. Folk graver ikke inn bilene sine og veien blir smalere og smalere for hver gang brøytebilen kjører. Etter sist snøfall har opptil flere biler parkert på tvers i veibanen. Og slik er det i store deler av Oslo. Så tar de gate etter gate etter siste store snøfall og forbyr parkering for en dag og måker skikkelig. Men det tar tid å komme rundt hele byen.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
F.eks. Trondheim blir en ganske liten by i denne sammenheng, blant annet også sett ut i fra hvilket areal og områder folk er spredt ut over, og man får ikke den samme gjennomfarten mellom større steder som man får på mange veier i Oslo-området. Hvis man tar en 10 mils radius rundt Oslo er det snakk om veldig mange mennester og en særdeles høy trafikk. Bare Drammensregionen er flere mennesker enn Trondheim, og det er litt over 4 mil fra Oslo, og mellom Drammen og Oslo er det en del mennesker -- ja, Bærumsområdet har nesten like stor befolkning som Trondheim. Og så kommer selve Oslo i tillegg, og en haug andre relativt store steder som blir nært. Det er vel i hvert fall 1,3 millioner mennesker innen under 10 mil rundt Oslo. Trolig er det vel mer. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#10 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Snøkaos på østlandetOg da begynte det og snø tett igjen.
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Snøkaos på østlandetHer er det (ennå iværtfall) sol og nydelig vær. Skal forsøke oss på en trilletur nå, da det ser ut til at det er ok brøyta.
|
|
|
#12 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Snøkaos på østlandetHer ble det ikke brøyta før seint på ettermiddagen. Fra vinduet har vi sett et sted mellom 5-6 stykker som har kjørt seg fast nede i det bittelille krysset vårt. Og da regnet jeg ikke med den idiotiske typen som fant ut at han skulle øvelseskjøre nedover de ubrøyta veiene her. Han kjørte seg godt fast, og sperra veien for en hel liten kø av biler. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Vi har bykjerne vi også, men det er få her som lager store oppkjørsler uten noe plass til snø, fordi en jo vet den kommer. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gal kattedame
|
Jeg priser meg lykkelig for stor gårsplass nå !
|
|
|
#16 |
|
|
Nå er bykjernen i Trondheim forholdsvis liten, så det er god plass til å lage plass til snøen også. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Ja, men nå kjører vi litt mer enn kun frem og tilbake i egen oppkjørsel. |