|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Takk for mange gode svar! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?
Savannah! Jeg husker jeg plottet inn en rute fra Miami til Savannah, og fikk det estimert til ca 7 timer. Det tror jeg nok var i overkant optimistisk, men det ligger vel i det sjiktet der. Shute skrev forleden dag at det tok 4-5 timer fra Orlando. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?tinkadott. Vi har nære venner som er veldig vant ved å reise og de er veldig glade i Orlando. Hotellen er som regel bra og det er ikke trangt noe sted. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sperret
Drømmer litt om Savannah, ja, men det blir kanskje i overkant langt å kjøre. Men muligheten for å overnatte der er jo absolutt tilstede. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Noe veldig rimeligere enn det torr jeg neppe du finner. Vurder å sjekke BA direkte. Det er alltid en fordel om det krangler til seg på reisen så trenger man ikke å forholde seg til reisebyrå uten bare flyselskapet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Styre unna Orlando du.... Det er der vi skal ha basen vår
|
|
|
#8 |
|
Peppy!
|
Altså, Orlando er jo et veldig populært, og det er jo en grunn til det. De fleste liker det nok veldig godt, men vi hadde altså ikke en bra tur dit. Det blir jo som Paris det - veldig mange synes det er den vakreste byen i verden, men det er jo alltids noen som har uflaks, som havner på kjipt hotell, blir ranet på Metroen, blir matforgiftet på restaurant, får fuglebæsj på hodet når de går i en park osv. De er gjerne ikke veldig positive til byen i etterkant. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Det var vel billig!
|
|
|
#11 |
|
Sperret
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Takk for bilder, kanskje jeg kjenner igjen plassene når vi kommer dit! Drar om en liten mnd!
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Det gjør du nok om dere drar til Disney Downtown. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sperret
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?I Disneyland i L.A oppdaget vi til vår store overraskelse at det ikke ble servert eller solgt alkohol i parkene. Tipper det er sånn i Florida også? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Neida, i Disneyworld serverer de alkohol iallefall. Er ganske sikker på at de gjør det i Universal parkene og. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Er det vanlig med alkohol i fornøyelsesparker altså? Jeg hadde virkelig ikke brydd meg filla om jeg ikke fikk meg en øl på et tivoli jeg var med barna gitt. De serverer ikke alkohol i Magic Kingdom heller, som er den parken som likner mest på Disneyland.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Vi leide et hus i Windsor Hills sist vi var i Florida (nov 2008). Vi fikk ikke prøvd så mye av fasilitetene siden huset vårt hadde eget svømmebasseng. Kjørte forbi lekeplassen siste dagen i ferien og ungene ville gjerne at vi stoppet, men det passet ikke på vei til flyplassen |
|
|
|
|
|
#18 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Lego var ca halv pris ifht her hjemme. Vi kjøpte en god del Lego. Tok ut av eskene, og pakket litt her og der i kofferten
|
|
|
#19 |
|
Sperret
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Jeg ser mye på Animal Planet og Miami Dade om dagen (kvelden), og det er jo ikke rent lite giftige slanger der borte. Ikke at jeg har noen umiddelbar og panikkartet slangeskrekk, men jeg lurer litt på hvor vanlig det er å se slanger i Florida? I natt drømte jeg at en slange hadde sneket seg inn i leiebilen vår, og i dag har jeg begynt å fundere på hvorvidt det faktisk kan skje. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Nei, skulle jeg si. Her vi bor er det aldri snakk om slanger, men vi bor jo ganske sivilisert. Bor man i en trailerpark nær Everglades så er vel risikoen større. Der turister oppeholder seg (med unntak av Everglades, men der er man jo aldri alene) så tror jeg det er liten sjanse for å se en slange. |
|
|
|
![]() |
|
|