|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Absolutt for båndtvang året rundt |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?JA! Jeg er ikke spesielt glad i hunder, og Snuppa er hysterisk redd for dem, selv når de er i bånd. Så jeg syns dette er et godt forslag. Ikke alle hundeeiere som har kontroll på hundene sine her i området i hvert fall. Vi har opplevd to ganger at hunder har kommet og spist mat vi har hatt stående på piknik-teppet (mens vi selv har sittet rundt). Vi rakk ikke å tenke en gang, før beistet kom og snappet med seg brødskivene. Æsj.
![]() |
#44 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?En liten digresjon.
![]() |
#45 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg har hund selv, men er for båndtvang. |
![]() |
![]() |
#46 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?
Jeg er så enig.
![]() |
![]() |
#47 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg synes at det burde være båndtvang året rundt i bebodde strøk. Jeg er redd for hunder jeg ikke kjenner og synes at det er en uting at de plutselig kommer hoppende på oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg er litt sånn både og jeg da.
![]() |
#49 |
villende
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Man kan aldri være hundre prosent sikker på at man har kontroll på en hund. Det er blant annet en av grunnene til at man aldri skal la et barn være alene med en hund, uansett hvor snill man tror den er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Selv om man selv mener at man har kontroll, hjelper ikke det så veldig mye for de som er redde for hunder og ser en schäfer komme brasende gjennom barnålene. (Personlig får jeg mer noia av småhundene som plutselig henger i leggen, but still.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
maler
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Mjau: jeg har ingen problemer med hunder uten bånd som går slik du beskriver. Problemet er bare alle de som har "kontroll" på hundene sine fordi de er sååååå snille. Det er ofte de hundene som kommer imot deg på turstier i fullt firsprang uten at man kan se eieren noe sted. Jeg er ikke redd hunder, men jeg blir skeptisk i en slik setting fordi det er en situasjon så åpenbart utenfor noens kontroll. Derfor er jeg for båndtvang, også på steder i marka hvor det ferdes mye mennesker. Hadde det bare vært hundeeiere med vett og kontroll, hadde det ikke vært nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|