Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Klubb?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 12:55   #41
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klubb?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

For meg er det generasjonen over der igjen. Mormor drev med forening, mamma var med i en klubb i studietida. Jeg har bare venner jeg.

Ovenfor Hannah kaller jeg det for "møte".
Det vet hun at voksne har tydeligvis, og det er ok.

Her driver mamma med forening enda.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 12:59   #42
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Både moren min og svigermor er på (sy)klubb til stadighet. Mamma har en masse "klubber" (hun har vært på/er på/skal på klubb så å si hver gang jeg snakker med henne), og dette er den måten de omgås på i hennes omgangskrets har jeg inntrykk av.

Hennes klubber skiller seg fra mine omgangsformer ved at det gruppa er en del av institusjonen. Altså, at det er de samme som møtes hver gang. Vi har noen faste former: middagsselskaper, drikker vin hjemme hos hverandre, eller treffes ute for å ta en øl, men det varierer hvem som inviteres.

Det nærmeste jeg kommer "klubb" er faktisk FP-treff.

Gammel 05-03-09, 13:02   #43
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Jeg er med i både en syklubb (Uten en tråd), og en spareforening (Snertne sneller). Begge er venninnegjenger på 7-8stk som møtes en gang i måneden. I spareforeningen sparer vi faktisk - til en liten felles tur en gang i året .

Gammel 05-03-09, 13:07   #44
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg går i syklubb, men vi gjør jaggu ikke mye håndarbeid, bortsett fra å spise mat og drikke vin. Men vi sier nå syklubb likevel, og mest ironisk og på fleip. Har bare blitt sånn.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 15:19   #45
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vår klubb heter "Uten en tråd". Er du med?

i såfall hadde det vært en helvetes vei frem og tilbake.

Gammel 05-03-09, 15:30   #46
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Klubb/forening er for gamle damer! :misunnelig og klubb-løs:

Ja,

Svigermor har klubb. (Bergen)

Vi er også en vennegjeng som har startet det jeg fnisende definerte som en "klubb". Da sambo nevnte på jobben at jeg skulle på klubb... ble han kraftig mobbet. Og jeg fikk kjerringstempel

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 15:39   #47
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Vi kaller det klubb, og greia er at når man sier at "jeg skal på klubb" så er det liksom noe som er fastsatt, avtalt, og som ikke bare må vike. Skal man bare "treffe noen venner", ja så kan man jo gjøre det en annen dag, ikke sant? Men klubb - det er mer satt i system som flere sier, og dermed blir det til at man gjennomfører det, etter det faste systemet. Vi har en gang i måneden.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 15:50   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg meg skikkelig "viggo venneløs".

Jeg vil også ha "klubb".

Gammel 05-03-09, 18:36   #49
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg er med i en syforening (gamle venner fra ungdomsskolen), en litteraturgruppe (nyere bekjentskaper) og en middagsklubb (vennefamilier som spiser middag sammen)

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:43   #50
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og jeg har fått inntrykk av at det er et rogalandsfenomen. På det andre forumet der jeg er er det mange fra Rogaland, og de snakker ofte om at de har klubb. Jeg har aldri hørt folk fra andre deler av landet bruke ordet på denne måten før denne tråden.

Jeg hadde heller ikke hørt om "klubb" før jeg flytta til Sunnmøre (er utflytta trønder). Her er det veldig vanlig med klubb, skulle gjerne hatt en klubb å være med i selv.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:51   #51
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og jeg har fått inntrykk av at det er et rogalandsfenomen. På det andre forumet der jeg er er det mange fra Rogaland, og de snakker ofte om at de har klubb. Jeg har aldri hørt folk fra andre deler av landet bruke ordet på denne måten før denne tråden.

Vi bruker det på østlandet.

Gammel 05-03-09, 18:56   #52
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bor går i klubb - bergenser.

Jeg går visst i syforening - bor i trøndelag. Vi har et meget lokalt navn da. Det er mer hemmelig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:06   #53
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg går i 2 klubber. Den ene er vi 6 stykker som samles hver 3-4. uke og den andre annenhver mnd. Sistnevnte er klubb med mammaene jeg har møtt på nett, barselklubben. Det er kjempekjekt med klubb.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:17   #54
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er med i to klubber (bergenser). Vi treffes ca en gang i måneden, sparer av og til til tur, og har ikke sett snurten av et sytøy de årene vi har holdt på.

Den ene klubben har vi hatt siden vi var 18...med litt frafall underveis. Vi treffes ofte utenom også, men klubbdage er likevel "hellig". Skal på klubb i dag

Gammel 05-03-09, 19:21   #55
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå kjenner jeg meg skikkelig "viggo venneløs".

Jeg vil også ha "klubb".

Jeg er jammen glad jeg fant innlegget ditt, Tjorven.
En stund trodde jeg det bare var meg som aldri er på venninnekveld/klubb/jentebytur eller lignende. Men da er vi ihvertfall to Viggo Venneløser.

Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:24   #56
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Vi har gått i samme klubb i 11 år og synes det er flott at vi har fått til. Ikke en eneste mnd har vi lurt oss bort. Da vi har født tok vi med oss nurkene for syning, og da var det alltid så stas at de fikk være med den ene gangen.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:33   #57
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klubb el. forening, kjært barn har mange navn skjønner jeg. Jeg er ikke med i klubb og har alltid trodd det var noe generasjonen over meg holdt på med. Ikke var mamma med på det heller, for hun ønsket det ikke.

Er det virkelig så vanlig med klubb / forening etc?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:40   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

niobe: Jeg tror kanskje "klubb" er et østlandsfenomen? Eller noe sånt. Jeg har aldri heller hørt det før jeg kom på forum. Jeg er vant til forening og "syklubb".

Jeg er vestlending og går i klubb. Tre stykk, faktisk (en som har vart i 13. år, en som jeg ble invitert med for seks år siden og en som ble trommet sammen i fjor). Jeg skal i kveld. Veldig hyggelig. Stort sett bare bare jeg som strikker eller hekler, og alle jabber vi kontinuerlig. Kjekt å ha et faste møtepunkt i en travel hverdag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:49   #59
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I studietiden var det endel Ally Mc Beal-kvelder, som etterhvert gikk over i Fustrerte Fruer-kvelder. Nå var det ingen som ville ha X-files-kvelder med meg, så det ble aldri min greie. Idiotisk også, dessuten, å møtes for å se på TV.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 22:48   #60
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min "klubb" kallte vi for symøte. De har sølvbryllup i år! Jeg er ikke med lenger.

Noen fotballmammaer samles til "Hekleklubb" et par ganger i måneden. Mest for å løse verdensproblemer eller lage nye.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.