|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem er Søsken Hjelpeløs i din familie? | |||
| Ingen som peker seg ut som det, i grunnen |
|
87 | 42,86% |
| Jeg er enebarn og er Hjelpeløs |
|
0 | 0% |
| Eldste er mest hjelpeløs |
|
22 | 10,84% |
| Yngste er mest hjelpeløs |
|
62 | 30,54% |
| Et sted i midten er mest hjelpeløs |
|
32 | 15,76% |
| Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)I vår familie har alle greid seg fint med tanke på utdannelse osv, men den i midten ser på det som mye mer naturlig å få hjelp av foreldrene våre til alt mulig, selv i voksen alder enn hva vi andre har.
|
|
|
#42 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg stemte at det ikke stemmer på noen av oss, m,en når jeg tenker meg om, så er nok jeg mer ansvarsfull og pliktoppfyllende enn lillebroren min. Jeg har tatt høyere utdannelse og hadde gode karakterer på skolen, mens han er musiker og nekter å ta utdannelse da han ikke vil være slave av samfunnet med studielån
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)brodern. Helt klart. Han er minst, han er gutt og er slik du beskriver. Nå skal det sies at han har kommet seg veldig etterhvert, nå har jeg faktisk tro på at han kommer til å gjennomføre ingeniørstudiet at last. Og han har jo jobbet og gjort det bra, men dette med utdanning har han liksom ikke fått til. Har noe med å holde ut å gjøre tror jeg. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Ingen av oss er hjelpesløse. Jeg er yngst da, så hos oss er det slik at jeg hele mitt voksne liv har måttet kjempe for å bli sett på som voksen. DET er irriterende det. Åååh, ja dere ungdommer sover jo så lenge om morgenen feks. Eh, for det første er det vel noen år siden jeg var å anse som ungdom, og jeg KAN sove til jeg våkner av meg selv i helgene fordi jeg har faktisk ikke barn som vekker meg. Dette var bare et lite eksempel da. Men jeg føler det litt som at jeg hele tiden må bevise noe. Og kjemper kanskje også litt for å få samme anerkjennelse som min bror som gjør det bra i alt han gjør, mens jeg er litt mer gjenomsnittlig når det gjelder både praktiske og teoretiske evner.
|
|
|
#45 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Hverken jeg eller storebroren min er spesielt hjelpeløse, men skal man sammenligne, så er nok jeg mer "sosete", jobbmessig sett, og jeg har sannsynligvis lavere terskel enn han for å spørre om hjelp hjemmefra dersom det skulle være nødvendig (noe det hittil ikke har vært). Men vi er ganske selvstendige begge to, og jeg tror ingen av oss pleier å bli omtalt som "stakkar" av foreldrene våre.
|
|
|
#46 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er selvstendige begge to.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Interessant tråd, dette har jeg tenkt en del på. Jeg kunne skrevet en hel avhandling her, men tror jeg dropper det, det får være grenser for hvor mye en skal utlevere slekta på åpent forum. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Egentlig er vi ikke så hjelpesløse noen av oss, men om jeg må plassere oss så er det nok jeg som er mest hjelpesløs.
|
|
|
#50 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Melder meg inn i klubb med Mim. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)
Nei, jeg tror gudsjelov ikke det er noen automatikk i at den yngste blir helt persilleblad. :fniser:
|
|
|
#52 |
|
Keep calm and trot on
Hvor: Oslo
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg er enebarn, og oppfyller nok rollen både som Selvstendige og Sosemikkel i forhold til mine foreldre. Jeg er kronisk syk og har mye, og ingen å objektivt sammenlikne med, så jeg får hjelp med ymse ting, men jeg er selvtendig, økonomisk uavhengig og har gjort ferdig utdannelsen
|
|
|
#53 |
|
Mother of Dragons
|
Eller blir med barnet til lege. Det gjelder spesielt unge menn i Oslo-området, som jeg har sagt før. Det er knapt noen menn under 25 år som kommer til spesialist uten at mor er med. :weird fact of life:
|
|
|
#55 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Min yngre søster er vel ikke spesielt "hjelpeløs", men foreldrene våre ser ut til å mene det. Foreldrene våre tar seg alltid av hennes barn (skifter på, står opp med, går tur med, tar med på tur), mens jeg og mannen må ta oss av våre barn når vi er på besøk. Foreldrene mine reiste også til min søster for å passe hennes barn (før de flyttet til det stedet foreldrene mine bor), men de har aldri tilbudt oss det samme. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Viser tenner
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Hos oss tror jeg det har skjedd av mange grunner. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Uten tvil lillebroren min. Han har alltid sullet rundt og gjort minst mulig, og det lille han gjør blir skrytt opp i skyene. Nå går han på en latterlig lage-dataspill og animasjoner-linje, og ikke mindre enn tre (!) ganger har mamma vist meg en and han har designet. En liten, gul and. Fantastisk. Da jeg var nygravid, kvalm og elendig, og hadde levert bacheloroppgaven min, gadd hun ikke engang å bla i den. "Åja" var responsen på at jeg for en gangs skyld var fornøyd med noe jeg hadde gjort. Jeg kjenner jeg blir litt barnslig sur av å tenke på det. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Curlingkone
|
|
|
|
#60 |
|
Magisk
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
|