Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er morgenene deres?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 21:28   #41
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er morgenene deres?

Jeg har permisjon og ammer og sover som regel til 8-9-10-11-tida alt etter hvor våken jeg har vært om natta.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:28   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg står opp rundt kl.0600
Det er jeg som ordner guttene hver morgen, min kjære er baker og starter sin arbeidsdag flere timer før meg.
Jeg tar en kopp kaffe før jeg vekker guttene. De ser litt tv mens de spiser og deretter steller de seg og kler på seg.
Ute av huset er vi rett før 0730
Jeg er på jobben rundt 0815.
Får nevne at jeg er A-menneske som syntes det er helt greit å stå opp.

Gammel 18-03-09, 21:31   #43
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er i utgangspunktet a mennesker. Jeg kan fint ligge å dra meg til sent på morningen i helgene, men i uke dagene er jeg sjeldent oppe senere enn 06:30. De dagene jeg er på jobb tidlig må barna leveres i bhg til 07:30 (mannen leverer da), jeg står da opp 06:00. Jeg dusjer og steller meg, henter klær til barna og vekker dem. Jeg steller som regel storesøster. Jeg er ute av dørene kl 07:00 (spiser frokost på jobb). De dagene jeg kan starte litt senere, da er barna i bhg til 08:30, vi sover gjerne 30 min lenger og har en litt roligere start på dagen.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:40   #44
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morgener her i huset er veldig ulike, alt ettersom jeg skal på jobb eller ikke. Morgenene bærer preg av at hele familien er ekstremt B.

Mandag: Min kjære drar på jobb før litt kl 6.00. Rett før han drar, setter han på dagens første måltid til Lillemann, som han får i senga, mens han enda sover. (Han fullernæres gjennom knapp på magen.)

Jeg skal ikke på jobb, men er oppe første gang ca kl 7, da måltidet til Lillemann er over. Som regel sover begge gutta ennå, så jeg legger meg og dormer til rundt 8.00. Da er det opp og få to gutter klare til å leveres i hver sin barnehage. Som regel er det Storebror som får vasket seg først, og så hjelper han meg med å gi Lillemann medisiner, for det syns han er så moro, og så kler han på seg og spiser frokosten jeg gjorde i stand da jeg lagde medisinene til Lillemann, mens jeg tar Lillemann på badet. Mandag er veiedag for Lillemann, så da tar det litt ekstra tid med morgenstell, men som regel er vi ute av huset rundt 9.30, og guttene er i hver sin barnehage innen klokka er 10.00.

Tirsdag: Fungerer omtrent som mandag, men det går litt kjappere da Lillemann ikke skal veies.

Onsdag: Lillemann er hos avlaster, så da er det bare Storebror og meg hjemme. Dersom jeg har fri, lar jeg stort sett Storebror ha fri fra barnehagen. Da drar vi oss lenge i senga, hører musikk og dasser rundt i pysjen til langt på formiddagen.
Dersom jeg jobber, står vi opp ca 8.30, kler på oss og spiser frokost. Jeg leverer Storebror i barnehagen ca 9.30 og drar på jobb etter det.

Torsdag: Jeg begynner jobb kl 7.00, så jeg drar hjemmefra ca 20 minutter før. Min kjære må hale Storebror opp av senga og ha ham klar til avlevering i barnehagen kl 7, så han selv rekker sin jobb. Lillemann er heldigvis hos avlaster denne morgenen.

Fredag: Begge gutta er hjemme, og både min kjære og jeg skal på jobb. Vi tar en gutt hver oss, kler på og leverer i barnehager, dersom jeg ikke har tidligvakt. Lillemann får første måltidet sitt i barnehagen, fordi han ikke rekker å "spise" ferdig dersom vi begynner kl 6. Begynner jeg jobb kl 7 er det min kjære som må levere guttene. Da er de enten i barnehagene kl 7 (Storebror) og 7.15 (Lillemann) - hvis gubben ikke finner ut at han tar hjemmekontor den dagen, for da slipper han stresse.

Helgene er det fri flyt og bare kos om morgenen, i hvertfall i 99% av tilfellene.

Gammel 19-03-09, 00:42   #45
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Jeg er b-menneske og synes det er like smertefullt hver gang jeg må ut av senga før kl. 8. Hver morgen banner jeg og lover meg selv å legge meg tidligere til kvelden igjen, men det er ikke lett, da jeg har masse energi fra kl. 20 og utover.
Står som regel opp kl. 6, plasserer snuppa foran TV`n mens jeg ordner meg på badet. Ordner så snuppa på badet, også er klokken nesten 7 og vi går til barnehagen.
Jeg begynner på jobb kl. 7.30.

Legger meg sjelden før. kl. 24, og er knalltrøtt i 17-18-tiden.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 00:54   #46
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer meg aldri i seng (se innleggstidspunkt) og er alltid trøtt om morgenen.

Klokka ringer 06.15. Da våkner gjerne Lillesøster også, så mannen tar med henne på badet til morgenstell mens jeg vekker de to eldste. Det kan ta litt tid, for de er trøtte og gretne på hverdagene. Lillesøster får tidlig frokost mens mannen smører matpakker. Vi andre kommer vel ned på badet ca 6.30 og de må de nærmest kles på for å få dem klare. De ligger som to geleklumper på varmekablene og koser seg! Pappa'n og de to eldste er ute av døra ca 07.10-07.20 enten med brødskive i hånda eller klare for frokost i barnehagen/SFO. De hater frokost begge to. Når de er ute av døra kan mor kose seg med frokost og dusjing, før jeg kanskje er heldig og får litt tid på øyet igjen mens Lillesøster sover sin første dupp.

Dette var hverdagene. Lørdag og søndag våkner alle tre barna helst før kl 6, hyler om mat før kl 7 og kler gjerne på seg frivillig like tidlig! Da kunne jeg gjerne sovet til 11!

Gammel 19-03-09, 10:12   #47
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Mannen drar kl. 6.30.
Vi andre har endelig fått en rutine. 3/4 år inn i første skoleår .
Jeg står opp kl. 7.30 (6.30 torsdag og fredag) og vekker de to store. Da får de frokost alle tre. Kl. 8.30 (7.30 torsdag og fredag) skal vi ha på klær. Kl. 8.45 (7.45 torsdag og fredag) pusses tenner og ytterklær skal på. Kl. 9 (8 torsdag og fredag) er vi ute av døren alle mann og henter en nabogutt. Så kjører vi opp på skolen, der det ringer inn kl. 9.10 (8.15 torsdag og fredag). Så drar vi videre i barnehagen med prinsen. Så kommer vi hjem og jeg spiser frokost.
Vi kjører til skolen fordi det tar ca. 30-40 min å gå. Hun kan ikke gå alene.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:19   #48
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokken min ringer kl seks, men det hører med til sjeldenhetene at jeg blir vekket av den. Som regel er minste våken fra halv fem, når mannen reiser på jobb. Jeg prøver å få henne til å slappe av til nærmere seks, men som regel er jeg ute av senga i fem eller halv seks-tiden. Jeg er trøtt, men det går ganske fint. Størstebarna våkner som regel når jeg er ferdig i dusjen og kler på seg mens jeg bretter klær eller setter på vaskemaskin. Kvart på sju, sju er det frokost og da sitter vi alle fire ved bordet. Vi har tiden frem til kvart over sju på oss, da jeg må skifte bleie på babyen (hun bæsjer alltid til frokost). Halv åtte reiser jeg og minste til barnehagen (skolebarna reiser ti på åtte og låser seg ut selv). Jeg parkerer bilen et stykke unna jobb for trimmens skyld og er der som regel ti over åtte. Da bruker jeg tiden frem til halv ni på en gåtur.

Gammel 20-03-09, 18:30   #49
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 17:45.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 18:56   #50
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min morgen er fin. Står opp 06.00, dusjer, kler meg, spiser, sier hadet og drar på jobb 06.50. Har som regel en kveldsvakt i uka og da står vi opp 07.30 og leverer de små i barnehagen 09.30.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 19:11   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokken står på 6.45, da har gjerne Snorkfrøken vært våken en liten stund og ligger og synger og turner i sengen. Så ligger vi og koser sammen noen minutter før vi setter i gang. Frokost og matpakke er laget dagen før, så Sneipen får velge selv om han vil spise hjemme eller i barnehagen, litt etter når han våkner av seg selv (våkner han veldig sent, blir det naturligvis barnehagen). Som oftest er vi ute av døren 07.45 og på jobb 8.30. Det er en OK balanse mellom effektivitet og ro, og for meg ville det vært et veldig stort offer å stå opp særlig mye før.

Sa jeg at jeg sjelden er i seng før midnatt? Ja?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 19:21   #52
Skvetten
Passiv

Standard

Morgenstund er tull i grunnen for et b menneske, når både jeg og Plutten er b mennesker er det duket for grusomme morgener.

Står opp 06.15 om jeg jobber tidlig og når jeg våkner om jeg jobber seint. Det er sånn at jeg tasler rett i dusjen om det er dårlig vær, er det godt vær drar jeg på meg treningsklær og løper eller sykler til jobb. Det gjør at jeg ikke blir fristet til å være mammadjevel om morgenen.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.