Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Visste du dette?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 22:53   #41
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Visste du dette?

Det er nok ikke eierskapet på NM som er problemet...

Men alvorlig; sa moddene på NM at du ikke kunne lage bok av dine egne uttalelser???

Gammel 13-12-06, 23:17   #42
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg sa bare at Silje ikke er vanskelig. Jeg vet faktisk hva jeg snakker om.

Jeg også. Begge deler.

Gammel 13-12-06, 23:23   #43
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Medlem siden: Dec 2006
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er nok ikke eierskapet på NM som er problemet...

Men alvorlig; sa moddene på NM at du ikke kunne lage bok av dine egne uttalelser???

Man kan ikke sitere noe og da heller ikke seg selv nei. Ikke når det blir kommersialisert, og det blir jo en bok...det står det i reglene og det fikk jeg vite, at det er ikke lov å kopiere og sitere. Men hva mente du med at det ikke er eierskapet på NM som er problemet....?

Gammel 13-12-06, 23:25   #44
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Jeg også tolker denne regelen dithen at de vil beskytte seg selv og brukerne for media.

Jeg også
De fleste forum har faktisk med en setning eller to om dette i reglene sine.

Hentet fra Kvinneguiden

Sitat:

Det er ikke tillatt for andre å bruke tekster hentet fra forumet uten å innhente godkjenning hos Kvinneguidens eiere. Videre må man også innehente samtykke fra den som har skrevet innlegget, som har rettigheter i følge loven om åndsverk.

Her sier de tydeligvis at det er den som har skrevet innlegget som har rettigheten iflg loven om åndsverk......

Fra VG-debatt

Sitat:

Gjennom dine debattinnlegg overfører du til VG Nett en evigvarende og eksklusiv rett til uten godtgjørelse å bruke og redigere ditt debattinnlegg i et hvilket som helst medium VG måtte velge å publisere det i.

Hm....?

Gammel 13-12-06, 23:34   #45
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kunstnerspiren, her.

Man kan ikke sitere noe og da heller ikke seg selv nei. Ikke når det blir kommersialisert, og det blir jo en bok...det står det i reglene og det fikk jeg vite, at det er ikke lov å kopiere og sitere. Men hva mente du med at det ikke er eierskapet på NM som er problemet....?

Det er jo ikke de som driver det til dagen sånn sett ...

Jeg synes det er rart at moddene der inne uttaler seg slik, slike ting pleier i så tilfelle å komme fra Silje eller Ove.

Gammel 14-12-06, 00:11   #46
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Det ble referert til reglene på forumet, og de er jo klare nok har jeg da forstått. Og det ble uttalt i andre ord de samme reglene.

Gammel 14-12-06, 00:16   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble referert til reglene på forumet, og de er jo klare nok har jeg da forstått. Og det ble uttalt i andre ord de samme reglene.

Du drar dette ut av alle tenkelige proporsjoner.
Hvilken interesse skulle Silje og Ove ha av å kreve godtgjørelse eller kildehenvisning til alt som står på forum?
Har du oversikt over hvor stort NM er, egentlig?

At du velger å ikke bruke NM er en ting, men at dette er grunnen gjør at jeg nesten blir lattermild og aldri så lite målløs..

Gammel 14-12-06, 00:50   #48
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Du drar dette ut av alle tenkelige proporsjoner.
Hvilken interesse skulle Silje og Ove ha av å kreve godtgjørelse eller kildehenvisning til alt som står på forum?
Har du oversikt over hvor stort NM er, egentlig?

At du velger å ikke bruke NM er en ting, men at dette er grunnen gjør at jeg nesten blir lattermild og aldri så lite målløs..

Nei, jeg har vel ikke sagt jeg ikke bruker nm? Jeg har sagt jeg er mer eller mindre avhopper fra nm...mer eller mindre. Jeg er på nm jeg! Men synes det er fint å finne alternativ til det. Drar vel ikke dette ut av proposjoner, bare var dum nok til ikke å lese det med liten skrift før jeg postet noe jeg burde spart. Men punktum nå da. Ville bare få ut mitt netthjertesukk. Thats it.

Gammel 14-12-06, 01:08   #49
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Men kjære vene, tror du virkelig at du må utelate visse hendelser i din livshistorie i din eventuelle selvbiografi fordi du har fortalt om dem på NM?!? Det er ikke sånn at noen eier dine historier, de eier de bokstavene og ordene du har skrevet på akkurat deres forum!

For å si det sånn: Selv om jeg sier til noen at de ikke kan ta bilene som står parkert i min oppkjøring, betyr ikke det at jeg eier de bilene noen andre eventuelt parkerer der! Jeg synes du overdramatiserer en smule, eller kanskje heller et helt brød.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 01:55   #50
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist redigert av Eria : 22-01-07 kl 11:24.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 01:58   #51
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Man kan ikke sitere noe og da heller ikke seg selv nei. Ikke når det blir kommersialisert, og det blir jo en bok...det står det i reglene og det fikk jeg vite, at det er ikke lov å kopiere og sitere.

For å si det enkelt, skal det ikke være mulig for andre å komme inn å snappe historien din, uten å ha spurt om lov først.
(Er det bedre om jeg skriver dette med blokkbokstaver?)

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:09   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Gammel 14-12-06, 09:38   #53
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

det står det i reglene og det fikk jeg vite, at det er ikke lov å kopiere og sitere.

Det oppfatter jeg som noe helt annet enn at det ikke er lov å bruke en historie som man selv har skrevet og lagt ut på NM.

Men - hvis JEG derimot skulle kopiere DIN historie og gi den ut i en bok så er jo det en HELT annen sak. Da tipper jeg du er ganske glad for den copyrighten??

Tror du lager deg mer bekymringer enn du trenger her - ærlig talt!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:17   #54
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Standard

Som jeg sa, jeg luftet et sukk fra mitt netthjerte...om det ble så voldsomme store proposjoner og smuler, brød, blokkbokstaver ut av det, så var det vel ikke akkurat meningen at det skulle bli en kjempesak heller akkurat da. Jeg har vel sikkert misforstått reglene da . Og setter punktum her, før hele hodet mitt blir bitt av...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.