Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagens bakrus? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-06, 01:06   #1
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Er man mer utsatt for alkoholisme dersom man jobber sene kveldstimer, har minibar og er slitne ? :lurer:

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 14:13   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns ikke dette er verken riktig eller uproblematisk.
Vi "vanlige dødelige" må være edru når vi stemmer ved valg, men politikerne kan godt ta seg litt før det skal voteres?
.

Hvilke valg er det du mener vi vanlige dødelige må være edru? Jeg har aldri opplevd at det er alko-kontroll ved inngangen til valglokalet i alle fall. For alt vi vet kan folk være mer eller mindre dritings ved valg uten at andre enn dem selv vet om det.

Gammel 15-12-06, 14:17   #3
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvilke valg er det du mener vi vanlige dødelige må være edru? Jeg har aldri opplevd at det er alko-kontroll ved inngangen til valglokalet i alle fall. For alt vi vet kan folk være mer eller mindre dritings ved valg uten at andre enn dem selv vet om det.

Jeg mener å huske at man ikke har lov til å være påvirket av noe rusmiddel når man stemmer. Men det er ingen som sjekker det altså.
Før i tiden (ja, ikke sånn kjempelenge siden da, siden jeg faktisk husker det) var polet stengt på valgdagen sånn at det skulle være vanskeligere for folk å drikke alkohol før de stemte (hvilken luring som fant på den regelen vet jeg ikke, for man kan jo faktisk handle alkoholen sin dagen før man skal drikke den ).

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 14:26   #4
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Før i tiden (ja, ikke sånn kjempelenge siden da, siden jeg faktisk husker det) var polet stengt på valgdagen sånn at det skulle være vanskeligere for folk å drikke alkohol før de stemte (hvilken luring som fant på den regelen vet jeg ikke, for man kan jo faktisk handle alkoholen sin dagen før man skal drikke den ).

Eller man kan handle den i Sverige, eller man kan brenne alkoholen selv....

Gammel 18-12-06, 14:11   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å huske at man ikke har lov til å være påvirket av noe rusmiddel når man stemmer. Men det er ingen som sjekker det altså.

Man blir bortvist om man er tydelig (overstadig) beruset. Jeg tror det skjer innimellom.

Gammel 18-12-06, 13:36   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Alkoholsalget i butikkene er stengt.
Det er kontroll nok, spør du meg...

Gammel 18-12-06, 14:02   #7
devon
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Alkoholsalget i butikkene er stengt.
Det er kontroll nok, spør du meg...

Jepp, både polet og ølsalg i butikkene har stengt under valgdagene

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 10:45   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken på at en gjeng alkiser styrer landet er vel ikke særlig forlokkende.

Gammel 18-12-06, 15:03   #9
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker litt dårlig og har selvfølgelig ikke noen lenke, men kanskje andre husker bedre enn meg.
En eller annen gikk ut i går eller forgårs og sa at det de stortingsrepresentantene ikke var ansatte, ergo var de ikke på jobb, og de kunne drikke. I tillegg så hadde de lange arbeidsdager (en liten selvmotsigelse ute og går??? (lurer på om det ikke var Jagland som ble intervjuet på TV)) og mye møter, middager, representasjoner o.l. Jge kjente jeg fikk litt frysninger da jeg hørte dette. HALLO, jeg har jo stemt inn folk som skulle gjøre en jobb for å gjøre Norge bedre, men de jobber visst ikke.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.