|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?
Jeg kaster ikke en i året. En annethvert eller 3. hvert år, kanskje? :ikke oversikt: Ødelagt = slitt belegg. De kan fortsatt brukes, men jeg må da bruke mer fett i pannene. Jeg kjøper ikke sånne panner som skaler av belegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi bruker den for det meste til steking av kjøttdeig og ha i pastasauser, og så steker jeg egg og eggerøre i den. Bruker kun tre- og plastredskaper. Bruker olje når jeg steker i den. Og den jeg har kjøpt hos Ikea blir slitt ut etter et år da. Eller, det kommer riper i belegget, og når det blir nok riper synes jeg det er ekkelt å bruke den.
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?Et par slike Gastroluxpanner. En diger og en litt mer anstendig størrelse. Kjøpt for en slikk og ingenting på netthandelen.no (av alle steder, og nei, det er ingen vane). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?Vi har en Jamie Oliver-panne, en støpejernspanne fra Høyang og en billig panne kjøpt på Coop. Alle tre er mange år gamle. Jeg liker absolutt Jamiepanna best. Den er god som ny selv om den er brukt veldig mye og vasket i maskin uttallige ganger. Belegget er like bra fremdeles. Billigpanna fra Coop har også holdt bra, men der begynner belegget å bli slitt nå. Støpjernspanna bruker jeg nesten aldri. Jeg liker ikke å tilberede mat i støpjernspanner og gryter. Den er like fin som da den var ny, men den er lite brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?Vi bruker ikke noe særlig stekefett i støpejernspanna heller, så lenge den blir velhold og oljet et par ganger i året. Når jeg steker pannekaker tar jeg en liten dæsj smør på den første (halv teskje ca), og da trenger jeg ikke bruke mer resten av steketiden. Men nå skal jeg slutte å mase om støpejernets fortreffeligheter.
![]() |
#6 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?Vi har en traktørpanne fra Høyang som har holdt i over 8 år. Det er en av de få pannene med teflonbelegg som ikke har flasset etter kun kort tid.
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?Jeg har kun jernpanne og er egentlig fornøyd med den. Bruker jerngryte hvis jeg trenger litt høyerer kanter en pannen.
![]() |
#8 |
⭐️⭐️⭐️
|
Daily fra Duka kanskje?
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?Vi har en Nowo Titanium med avtagbart håndtak, og en Jamie Oliver/Tefal-sak. Bruker begge mye og ofte, og de er nå ikke ødelagt enda.
![]() |
|
|