Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 19:32   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg synes selvfølgelig vår gamle Hardangerbunad er finest. den ble laget av oldemor og mormor til min mamma.

Her i en ustrøket versjon uten bringeklut (som er i samme mønster som beltet). Vi måtte jo prøve den før den store dagen.

Jeg er også veldig glad i Hardangerbunaden til barn. Mine jenter bruker de som søsteren min og jeg hadde og guttungen har fått nye. Han skal bruke sin for femte gang i år, og det er ikke verst at den varer i fem år (den forrige brukte han fra 2 til seks år). Jentebunadene har vi fire skjorter, tre forkler, tre vester og fire skjørt til. Det varer fra 2 år til året før konfirmant (ja, ikke helt for eldste, hun har vokst 10 cm siste året og vi må nok kjøpe nytt skjørt neste år).

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:09   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva er det med disse bunadene som gjør at folk hisser seg sånn opp over de? :flirer:

De ikke bare hisser seg opp, men danner jo en egen mafia også. :minnes Hønnis bunadsmafiatråd:

Gammel 19-04-09, 17:03   #3
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Mine to har Råndastakk/rutavest fra Gudbrandsdalen og jeg er veldig glad i de, men jeg har forsåvidt ikke noe i mot festdraktene heller. Frøkna hadde en fra Obs da hun var året gammel, og den var igrunnen veldig fin. Råndastakken fikk hun da hun var to og vi bruker den ennå. Har lagt den ned/ut en gang og skal gjøre det igjen nå. Så klart den var mye dyrere enn en festdrakt, men når hun kan bruke den kanskje så lenge som 6 år (håper jeg - hun kan i alle fall ha den neste år også), så stiller det seg litt anderledes. Junior bruker vanlig svart penbukse og hvit penskjorte sammen med sin bunadsvest. Vesten sys ut/ned og varer i flere år den også.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:20   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Gutten her kommer til å få en sånn som er bilde av i 1 innlegget. Den arver han etter onkelen som hadde den når han var liten . Der jeg kommer fra var det sånne bunader man hadde til man begynte på skolen hvertfall. Ser ikke på de som det samme som festdrakter fra sparkjøp osv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 17:10   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig bruker gutta mine "masseproduserte" bunader og jeg synes de er fine nok!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:17   #6
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trønderbunaden er selvsagt finest til barn.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:39   #7
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillemann har forøvrig en bunadslignende selebukse jeg har fått sydd, men som ikke er noen egentlig bunad. Veldig fin er den uansett

Da han var 1-2 hadde han gudbrandsdalbunad som vi fikk låne. Søt, ikke sant?

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:40   #8
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Ungene mine har strikka Vestfoldbunader. Det teller kanskje verken som riktig bunad eller festdrakt Tilhørighet har de i hvert fall, og nydelige er de

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:46   #9
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Hardangerbunad. Definitivt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.