Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Boller med eller uten pålegg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 21:00   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boller med eller uten pålegg?

Både med og uten pålegg er godt. Alt etter hva man har lyst på der og da.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:23   #2
Klatremus
Aktiv

Medlem siden: Oct 2006
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Varme, ferske boller er best naturell, og når de er kalde spiser jeg de gjerne med hvitost eller kaviar/egg.

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:38   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ambrosiabrød, altså?

Gammel 19-04-09, 21:41   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ambrosiabrød, altså?

Det er mulig, har ikke hørt om det før.

Gammel 19-04-09, 21:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ambrosiabrød, altså?

Ja, det er det jeg også kaller det. De heter det på bakeriene her. Det og skolebolle.

Gammel 19-04-09, 21:44   #6
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naturell eller med brunost. :sterk mening:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:53   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 19-04-09, 21:58   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, ullmor - du er offisielt rar.

Gammel 19-04-09, 22:00   #9
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

OK, ullmor - du er offisielt rar.

Ps! Jeg har en tendens til å ta ting som et kompliment,

Gammel 19-04-09, 21:59   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hæ? Is med peanøtter er jo fantastisk!

Gammel 19-04-09, 22:59   #11
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spiser vanlige boller med servelat...mmmmmmmmmmm.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:05   #12
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nystekte boller spises uten noe, kalde boller liker jeg best med servelat på.

Gammel 20-04-09, 00:04   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går fint å spise boller naturell, men rosinboller er best med brunost. Det må selvfølgelig være fløtemysost - geiter skal holdes langt unna boller.

Boller med syltetøy går til nød, men alt annet blir rart.

Brunost på vafler (eller vaffelkak, som det het) hadde jeg aldri sett før jeg kom til Trondheim som student.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:07   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sa jeg noe morsomt? :domm:

Gammel 20-04-09, 00:44   #15
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sa jeg noe morsomt? :domm:

Ja, det var litt morsomt at du trodde vi nordlendinger spiste tørrfisk og sild i vaffler. Selvsagt gjør vi ikke det. Måtte bare tøyse litt med deg når du tok det som en selvfølge at det var her oppe i nord en plass vi spiste vafler med pølser. Har faktisk aldri hørt om det før. Går stort sett i syltetøy, brunost, hvitost og kanskje sukker her.

Gammel 20-04-09, 00:55   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Heidevegger? Melkake? Ambrosiabrød? Hvor kommer dere fra egentlig?

Ellers:
Jeg er 100 % vestlending med familie i alle vestlandsfylkene- Har aldri sett noen som har spist vaffel med pølse. Høres mer ut som en ting de ville gjort i Østfold, ja.

Var det jeg trodde ja. Jeg er oppvokst i Stavanger og delvis på Stord og har slekt i Bergen. Har aldri hørt om pølse i vaffel annet enn på TV.
Forresten så trodde jeg alle vestlendinger visste hva Ambrosiabrød og Heidevegger var, men det er kanskje et Stavangerfenomen. Navnene, altså.

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Ja, det var litt morsomt at du trodde vi nordlendinger spiste tørrfisk og sild i vaffler. Selvsagt gjør vi ikke det. Måtte bare tøyse litt med deg når du tok det som en selvfølge at det var her oppe i nord en plass vi spiste vafler med pølser. Har faktisk aldri hørt om det før. Går stort sett i syltetøy, brunost, hvitost og kanskje sukker her.

Vet vel ikke jeg hva nordlendinger spiser, folk spiser jo så mye rart.
Komler med brunost og sirup feks. Og pannekaker & suppe, det er ikke vanlig her. Fnis.

Gammel 20-04-09, 00:59   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det jeg trodde ja. Jeg er oppvokst i Stavanger og delvis på Stord og har slekt i Bergen. Har aldri hørt om pølse i vaffel annet enn på TV.
Forresten så trodde jeg alle vestlendinger visste hva Ambrosiabrød og Heidevegger var, men det er kanskje et Stavangerfenomen. Navnene, altså.

.

Jeg har iallfall ikke hørt om det, men så er kanskje Stavanger et av de stedene på Vestlandet som jeg har minst befatning med. Og hvor er det egentlig folk spiser pølse i vaffel. Anyone?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 11:51   #18
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Vet vel ikke jeg hva nordlendinger spiser, folk spiser jo så mye rart.
Komler med brunost og sirup feks. Og pannekaker & suppe, det er ikke vanlig her. Fnis.

Jo, men så sære i matveien er selv ikke vi nordlendinger, at vi spiser fisk i vaffelkaker.

Gammel 20-04-09, 13:11   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Bergen spiser de heitevegger i hvert fall.

Gammel 20-04-09, 15:38   #20
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Søte hveteboller er helt fantastisk med en klatt smør og to skiver Diplomatost. :sulten:

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.