Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Karboreduksjon og sugen

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-09, 13:54   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Skvetten - kan jeg få spørre litt om hva du egentlig driver med her? Du kan løpe 4-5 timer i strekk på lav puls, trener som en gærnings så vidt jeg forstår (og backer opp meg i joggetråden ), og så går du på en heavy diett(?) en periode, også var det noe med 4% fett osv. Jeg blir jævlig nysgjerrig her, vil du stille nysgjerrigheten min? Trener du deg opp til noe ekstrem-greier?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 14:03   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Skvetten - kan jeg få spørre litt om hva du egentlig driver med her? Du kan løpe 4-5 timer i strekk på lav puls, trener som en gærnings så vidt jeg forstår (og backer opp meg i joggetråden ), og så går du på en heavy diett(?) en periode, også var det noe med 4% fett osv. Jeg blir jævlig nysgjerrig her, vil du stille nysgjerrigheten min? Trener du deg opp til noe ekstrem-greier?

Jeg er ikke Skvetten, men jeg tar meg den frihet å svare litt.
Hun skal løpe marathon på veldig veldig SYK tid.

Gammel 07-05-09, 14:14   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg er ikke Skvetten, men jeg tar meg den frihet å svare litt.
Hun skal løpe marathon på veldig veldig SYK tid.

Også har hun så korte bein, så hun må være lett for å klare så mange skritt.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:08   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ikke eple - det trigger sug hos veldig mange.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:11   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Enig - tar man med mandel og kanel så hjelper det en hel del.

Steker man så dette i ovnen og slenger på en klatt krem så begynner det tilogmed å se skikkelig bra ut. :innser at dette ikke hjelper Skvetten:

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:20   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kan ha noe med mengdene å gjøre kanskje. Jeg drikker jo ikke mer enn ett glass så er jeg på druen når jeg er i ketose.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:20   #7
Albertine
Passiv

Standard

Det er kanskje ikke noe problem at du får ekstra karber, men problemet er jo at du får sug. Når du spiser frukt alene så er det ikke så rart. Spiser du proteiner samtidig så får du en mye snillere blodsukkerstigning.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:26   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg har misforstått, det er ikke sånn som jeg sa Smilefjes. At jeg aldri kan lære meg å høre etter.

.....Forbrenningen av alkohol avhenger av både molybden- og zinkholdige enzymer. Alkohol omdannes først til acetaldehyd av et zinkholdig enzym, før dette så omdannes til eddiksyre av det molybdenbaserte enzymet.

Kilde: Kjemisk institutt, UiO, periodesystemet.no

Dermed er det ikke her hunden ligger begravet men det faktum at alkoholen vil stoppe forbrenningen av fett så lenge det er alkohol i kroppen. Videre er det påvist at resultatene blir dårligere dersom man drikker alkohol, nå gjelder det litt større mengder en ett enkelt glass da. Det er også påvist en sammenheng mellom brå hjertestans og har trening etter høyt alkoholinntak.

Så konklusjonen blir da: Jeg holder meg unna helt til jeg skal slippe kroppen ned noen uker i sommer.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:32   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette stemmer ja. Fettforbrenningen stopper opp og kroppen vil heller gå på alkohol. Det er det som er grunnen til at man blir snørpe snydens på omtrent ingenting i ketose. Alkoholen går rett i systemet. Ketosen ødelegges ikke for leveren fylles ikke opp med sukker, men fettforbrenningen ligger på vent sålenge.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 13:08   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Aner meg at noen er billige i drift. Hihihi, ser for meg en masse ketose mennesker (kan man si det forresten?) på byen.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 13:21   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ketosemennesker påtreffes lite på byen - de må hjem og sove etter vorspielet.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:57   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ketosemennesker påtreffes lite på byen - de må hjem og sove etter vorspielet.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 20:17   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Selvsagt er det noe alvorlig i veien med meg, se hva jeg driver med. Det er forresten derfor Inter liker meg så godt, hun har en svakhet for Skvetter som ikke virker sånn som andre.

Inter elsker Skvetten sin veldig høyt!

(Friker jeg deg ut med store ord nå her pus? )

Gammel 27-04-09, 23:42   #14
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Inter elsker Skvetten sin veldig høyt!

(Friker jeg deg ut med store ord nå her pus? )

Hun synger E-ordet.

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:46   #15
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Hun synger E-ordet.

Gammel 02-05-09, 16:06   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det hjelper på søtsuget å alltid kombinere fruktmellommåltider med noe med protein, f.eks. nøtter eller kjerner. Bananskiver med kanel og ristede solsikkekjerner f.eks., kjempegodt. Ellers er avokado strålende som mellommat, den holder blodsukkeret my mer jevnt.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:27   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Dagen i dag:
Frokost- 150 g cc
Lunsj- shake: soyamelk, en banan, 15 gr mander og litt bringebær + 150 gr cc
Middag: 200 gr kjøttdeig med 200 gr brune bønner
Kvelds: 1 kyllingpølse, 100 gr grønnsaksbl. og 200 gr brune bønner

Sant det ser litt bedre ut nå?

Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:29   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette er VELDIG bra.

Nå er du ikke supersulten mer heller? Hvis du er det så synes jeg fremdeles du får litt lite mat, så du kan gjerne legge på en liten omelett av et egg eller tre et sted underveis. Eller du kan gå nazi og lage en omelett av ett egg og en eggehvite eller to.

Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:31   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg er jo lit sulten. Lurte på å ta meg litt nøtter og cc rett og slett.

Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:38   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Gjør det.

Men pass på så du ikke bare spiser cc. Jeg spiste for mye av det og ble innmari slapp.
Fant ut i dag at svinekjøttdeig har innmari lite kalorier - 150 per 100g.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.