Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 00:02   #41
Starlight
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2009
Starlight har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?

Jeg er forøvrig hjemmeværende.hadde jeg hatt jobb, hadde det kanskje blitt annerledes.

Men kan jo allitids gå i tog med krav om at hjemmeværende mødre burde tjent 300 000 i året eller noe

Starlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:07   #42
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å jobbe i hagen på 1. mai er en politisk demonstrasjon.

Det er selvsagt lov å demonstrere. Men det er jo greit å være oppmerksom på at man demonstrerer.

Personlig jobber jeg ikke i hagen 1. mai. Jeg går heller ikke i tog. Jeg flagger, men det er alt.

I år har jeg tenkt å skrive en oppgave, men det er relativt diskret og usynlig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:11   #43
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Aller helst jobber jeg aldri i hagen. Men, det må jo til i blant og da kan jeg like godt gjøre det 1. mai som en hvilken som helst annen dag.

Gammel 27-04-09, 00:15   #44
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør det ikke, men klarer ikke å bli provosert av de som gjør det. På 1.mai er jeg på frokost til kaviar-venstre, også kjent som mine foreldre, en tradisjon vi har hatt siden vi flyttet til Trondheim.
Da jeg var liten og bodde i Kristiansund var vi på 1.maifrokost i Folkets Hus. Mamma sang inderlige afrikanske sanger og Internasjonalen i byens raddiskor, også gikk vi i tog. Jeg gledet meg nesten like mye til 1.mai som til 17. mai

Pappa blir rasende på de som rydder i hagene sine på 1.mai. Han synes det er fryktelig respekt- og historieløst å bruke denne dagen, som skal markere arbeidernes kamp for rettigheter vi i dag tar som en selvfølge, til hverdagslige fritidssysler som å rydde i hagen. Han blir så sint at han dirrer mens han snakker om klassekamp, 5 ukers ferie, 8 timers arbeidsdag osv.
Han har jo ett poeng, i mine øyne.

Gammel 27-04-09, 00:19   #45
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

1. mai har jeg tenkt meg en tur på Plantasjen og kommer til å gjøre litt i hagen så sant det ikke striregner.

Vi har ikke noe forhold til 1. mai og det ser det ikke ut som om naboene våre har heller. Så det er ingen demonstrering ute å går.

Gammel 27-04-09, 00:43   #46
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

I år er første gang på flere år hvor jeg ikke skal gå i tog, men ungene min skal gå med eksen.
Om jeg skal jobbe hjemme 1. mai gjør jeg kun det innendørs så ingen ser det.

Gammel 27-04-09, 08:26   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Å jobbe i hagen på 1. mai er en politisk demonstrasjon.

Det er selvsagt lov å demonstrere. Men det er jo greit å være oppmerksom på at man demonstrerer.

Jeg nekter å godta det premisset, faktisk. Ubevisst/uaktsom demonstrering??

Det kommer da også an på hvilke naboer man har, vi jeg tro. Jeg hadde nok valgt hageaktivitetene med litt omhu hvis naboene mine hadde 1.mai-frokost, flagget eller dro pyntete av gårde for å dra i tog.

Gammel 27-04-09, 08:35   #48
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kommer da også an på hvilke naboer man har, vi jeg tro. Jeg hadde nok valgt hageaktivitetene med litt omhu hvis naboene mine hadde 1.mai-frokost, flagget eller dro pyntete av gårde for å dra i tog.

Samme her. Når 1. mai faller på en fredag, så regner jeg med at det er ganske folketomt i gata vår. Alle som har hytte/sommerhus reiser nok bort den helga.

Gammel 27-04-09, 09:04   #49
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nekter å godta det premisset, faktisk. Ubevisst/uaktsom demonstrering??

Enig.

Jeg synes det er merkelig at det ser ut til å være flere her som mener det er greit å gi blaffen i om naboen er kristen og ikke vil se på hagearbeid om søndagene, men samtidig forventer at man skal respektere 1. mai og ikke gjøre hagearbeid da.

Selv om jeg ser at det er en pr. år av den ene typen dag og 52 av den andre.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:07   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke akkurat en anti-kristelig demonstrasjon når jeg jobber i hagen på søndager heller.

Gammel 27-04-09, 09:07   #51
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man har en offentlig fridag, kan det jo være greit å reflektere i hvert fall en smule over hva den innebærer (eller en gang innebar).

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:11   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jupp.

Jeg skal komme med en quiz til dere i pinsen, hvis det er greit.

Gammel 27-04-09, 09:13   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Når man har en offentlig fridag, kan det jo være greit å reflektere i hvert fall en smule over hva den innebærer (eller en gang innebar).

:skal på jobb:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:14   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min far er gammel akp'er. Han skifter ikke dekk eller ordner i hagen på langfredag. Ikke fordi han er kristen, men fordi han gjør det av respekt for de som er det. Han forventer også at andre holder "hans" helligdag hellig.

Jeg gjør ikke husarbeid som synes verken på langfredag eller 1. mai. Jeg gjør strengt talt ikke så mye husarbeid de andre dagene heller, men det er en annen sak.

Gammel 27-04-09, 09:26   #55
Slettet bruker
Passiv

Standard

Greia mi med arbeid i kirketiden er rett og slett at det blir for mye å avstå fra hagearbeid 1/7 av alle dager all den tid det er maks 2/7 av dagene som er fri og man må ta høyde for at det må være bra vær. Hadde det vært en søndag per sommer hadde jeg aldri jobbet i hagen den dagen.

Jeg tenker at om man kjenner en tysker som har bursdag 9. april, så må man ta høyde for at om man markerer det med å heise tysk flagg 9. april hvert år så vil man jo sende et signal til omgivelsene selvom det man personlig markerer er noe helt annet enn invasjonen.

Litt på samme måte så har nettopp det med hagearbeid vært en demonstrasjonsform og man kan dermed regne med at mange oppfatter en videreføring av den adferden som en videreføring av demonstrasjonen.

Jeg tror vel de fleste ville hevet et øyenbryn om nabolagets eneste muslim satte i gang på gårdsplassen sin med vinkelsliper på julaften?

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:31   #56
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal komme med en quiz til dere i pinsen, hvis det er greit.

Greit for meg.

Skremmern:

Gammel 27-04-09, 09:34   #57
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Skremmern:

Ingen fare, jeg får godt betalt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:36   #58
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Gammel 27-04-09, 09:55   #59
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1.mai?

Jeg ser på hagearbeid som en hobby - det er kjekt. Men jeg synes kanskje man kan holde seg unna de tingene som støyer; slik som klipp av plen etc. Men å plante, luke og kose seg ute synes jeg er helt på sin plass om man ønsker det!

Jeg kan godt "jobbe i hagen" på søndager også, men igjen - vi avstår fra å gjøre ting som støyer eller virker direkte sjenerende på naboene. Det er det derimot flere av våre naboer som ikke gjør, og da tenner jeg kjenner jeg ...

Edit: Jeg er forøvrig enig med Polyanna at jeg ville vurdert nabolaget mitt litt også, og var det en eller flere der som tydelig markerte dagen, så kanskje vi hadde vært mer diskret selv også. Men det er det altså ikke, vi er heller et større felleskap som gjør de samme tingene - nemlig pusle i hagen ol.

Sist redigert av Bomull : 27-04-09 kl 11:18.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:08   #60
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes en bør vise samme hensyn som det som er vanlig for de fleste på søndager og helligdager. Det bør være mulig å la være å gjøre de mest bråkete jobbene, men om noen pusler rundt og småsteller litt, skjønner jeg ikke helt at skal kunne være støtende for de som markerer dagen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.