|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenIkke bare har hun gufne holdninger, men en forferdelig skingrestemme i tillegg. Monsen, vel og merke. :usaklig:
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenEr ganske sjokkert over Simonsen... tar tilbake det jeg sa om at det var bra å stå for meningen sin. Hun virker rett og slett ikke spesielt oppegående. Elendige argumenter.. sammenligne homofile med psykisk syke... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenJeg driter jo regelrett på draget om jeg får meg en ny mann i huset. Da er vi jo ikke en biologisk familie..... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen
Da får du finne en du er biologisk i slekt med, en fetter eller no`, skal det være, så skal det være. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
De aksepterer det meste, bare intensjonen var god. Så lenge planen var å formere deg ved samleie og å leve sammen med den du unnfanger barn med til evig tid, er det greit om det ikke går som planlagt. Problemet med verpesjuke flatbankere og lignende er at vi med viten og vilje konstruerer barn og lar dem vokse opp med fremmede. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Jeg kjenner ei som ble smelt på tjukken på byen (med vitende vilje) og som har giftet seg med en annen mann etterpå. Den ungen er vel i risikosonen for sykdommmer den og? Lurer på hva Monsen mener om det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenMen det er da mange mennsker som ikke vet dette. Og det er barn av lesbiske som har fedre og.. det er da ikke noe gitt fasit at det er på den ene eller andre måten. Og hva med adopsjon? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenJeg syns nå ikke åpen donasjon er særlig åpen når man ikke får vite hvem sin biofar er før man er 18.
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenSorry men må nok igjen sitere Åmås fra Aftenposten i dag, han sier det så fint synes jeg ang Monsen og tildelingen av denne prisen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
prokrastinator
Jeg blir litt fornærmet, jeg, når Åmås og andre forsøker å fremstille enhver protest mot prisutdelingen som at man protesterer utelukkende mot Monsens meninger. Javisst, jeg synes meningene hennes suger intenst. Det er likevel det faktum at jeg synes hun er en helt elendig "filosof" og retoriker som gjør at jeg ikke fatter hva Fritt Ord har tenkt med, og som får meg til å lure på om de bare ønsker å vise at de støtter det hun mener - ikke det at hun skal få lov å si det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Nå har jeg overhodet ikke satt meg inn i Monsens filosofiske ideer, men har forstått det slik at hun er tilhenger av den såkalte personalismen, der det hevdes at det er personen - mennesket - som har verdi, etikk og moral (mennesket er ikke bare et middel, som i Darwinismen). Gud er også en personlig gud, et menneske. Det er altså en religiøst forankret filosofi hun forfekter. Derav den manglende logikken.
|
|
|
#13 |
|
prokrastinator
Nina Karin Monsen er sin egen gud, og kan dermed sette premisser som "Homofili blir aldri like ærefullt som heterofili. Det må homofile leve med, det er deres livslange handikap" før hun utgreier om konsekvenser av denne manglende ære? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenSynes det var direkte flaut å høre på Nina Karin Monsen, på tv i går.
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenJeg kan skrive under på at ganske mange deler Monsens mening. *nyerfaren*
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Jeg har gjort noe mye, mye verre.
|
![]() |
|