|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva betyr 1. mai for deg? | |||
| Det er en helt vanlig fridag, omtrent som andre pinsedag |
|
132 | 64,71% |
| En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis |
|
18 | 8,82% |
| En litt spesiell dag, men vi markerer den ikke noe særlig selv |
|
28 | 13,73% |
| En vanlig fridag for meg, men vet at den betyr noe for andre, så jobber vi ikke i hagen e.l. |
|
26 | 12,75% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Audacious
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?1. mai betyr veldig mye for meg. Jeg går i tog, spiser 1.maifrokost sammen med partikamerater og er sosial etterpå med enten venner eller familie. Dagen betyr også mye for ungene, dvs. mest for Storesøster, som gleder seg veldig til tog og folkeliv og å treffe kjente osv. Akkurat som jeg gjorde da jeg var barn.
|
|
|
#2 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Fridag! Da kan vi gjøre altmulig vi ikke rekker sånn ellers.
|
|
|
#3 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag.
|
|
|
#4 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En dag jeg ikke har noe videre forhold til i grunnen. |
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag. I fjor var vi på stranden med venner, og i år tror jeg vi drar på hytta.
|
|
|
|
#7 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg har spilt i skolekorps så jeg forbinder 1. mai med å stå opp tidlig om morgenen- når man egentlig har skolefri- og labbe avgårde i tog hele dagen. Og så regnet og blåste det som regel. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Siden lillemor nå snart er 6 år synes jeg det var viktig å gjøre noe ut av dagen igjen. Så vi har gått i tog, under parolen "Oljefritt Lofoten og Vesterålen" med Nautur og Ungdom. Så endte vi opp (gjennom venner) på Oslo SV sin 1 mai fest nede på dattera til Hagen, der var Kristin Halvorsen og resten av "partitoppene" som de hele tiden refererte til |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag. Ala søndag og andre dager der butikkene er stengt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg synes at 1. mai er en spesiell dag, men selv om jeg er fra en arbeiderfamilie, så har det ikke vært noen tradisjon i familien min å markere dagen på noen måte annet enn å heise flagget. Jeg har flere ganger i voksen alder vurdert å gå i tog, men av en eller annen grunn så har jeg rett og slett ikke lyst.
|
|
|
#12 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg har ikke gått i tog i voksen alder. Sist var vel da jeg som 14-åring ble hijacket av min mor til å være med i flaggborgen.
|
|
|
#14 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Litt spesiell m.p.t. på spilling i 1. mai tog - slik vi i korps ofte gjør.
|
|
|
|
#15 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Fri og langhelg :hurra: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Deilig med fri. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?FP-feminismen er visst ikke så sterk likevel ...
|
|
|
#18 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Fri og langhelg. Jobber ikke i hagen, men det er fordi jeg er lat. Og ikke har hage.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Vanlig fridag. Stemte ikke i pollen, siden jeg ikke syntes at noen av alternativene passet. |
|
![]() |
|
|