|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Trixie - hva er det du blir kvalm av? Jeg mener overhodet ikke å være vanskelig, jeg refererer til det som er fremkommet gjennom media og er klar på dette mener jeg. |
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Smilefjes, jeg har knapt lest om saken i media, så jeg vet ikke hva som har kommet frem der, men du er veldig bastant når du uten videre sier at faren har sviktet og at han "melder seg inn i rekken av mennesker som ikke har gjort en damned shit for å stoppe overgrepene". Det er ikke en generell fremstilling av samværsregler, det er å snakke med veldig sterke ord om én konkret og veldig lett gjenkjennelig person, på (såvidt jeg kan se) veldig svakt grunnlag.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Skremmern - jeg er da (forsøker å være) ganske klar på at det jeg sier er ut fra det jeg har lest i media? |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Jaja - jeg kan gjerne begrense meg jeg. Jeg kjenner jo ikke denne familien. Mitt utgangspunkt var egentlig at det er svakt å si at man er nektet samvær i noen som helst situasjon fordi det ikke skal så mye til å få et samvær i gang. Dermed er det grep å ta om man nektes samvær. |
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Jeg skjønner for øvrig veldig godt at du antar, Smilefjes, denne saken får det til å koke i oss, og det er ganske naturlig å tro det verste ettersom veldig mange må ha sviktet denne gutten på veldig mange plan. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Jepp. Jeg er nok litt vel hissig her fordi jeg er opprlrt. Jeg får ikke frem godt nok at jeg prøver å svare på påstanden om at det er jobbet lenge for å få en sak opp - det er ikke så mye som skal til for å reise en sak. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Smilefjes: Hvis mor og far ikke har vært gift, mor ikke har skrevet under på delt foreldreansvar, ja, så kan egentlig mor bestemme ganske mye selv hvor mye far evt får se barnet sitt. Han har veldig få rettigheter som far. Han får heller ikke noen opplysninger fra skole el.l. angående barnets situasjon. Alt dette går via mor. |
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...
Det skal svært lite til for at han får del i foreldeansvaret. Det holder antagelig med ett meklingsmøte. |
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man spanderer en time hos advokat, får man vite det. Det skal helt spesielle ting til for at man ikke får foreldreansvar.
|
|
|
#14 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er vel teori? Hva kan far gjøre hvis mor nekter han samvær?
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ...Jeg har ikke rukket å lese hele tråden, men oppdaterte meg ang. saken nå på VG. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg har tenkt akkurat det samme når jeg har sett bilde og det med håndavtrykkene med diktet fikk tårene til å trille.
|
|
|
#17 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ...I denne artikkelen går Aftenposten i dybden i denne saken. De har tydeligvis bl.a. hatt tilgang til rettsdokumenter fra forrige runde i retten (artikkelen er skrevet før siste rettssak).
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Trixie - du har et viktig poeng her. Kanskje det aller viktigste. Nemlig at dette paret i dag bor med et lite barn igjen. Det er absolutt ikke til å fatte at de faktisk bor med et lite barn igjen uten at noen griper inn nå heller. Bare bosituasjonen tilsier jo at noen bør gå inn og gjøre noe - også kommer det andre her på toppen. |
|
![]() |
|
|