|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ...
Jeg kjenner ikke til farens side av saken, altså. Og jeg betviler ikke det du sier. Det er jo som kjent en lang vei å gå for en far dersom mor bestemmer seg for å sabotere samvær.
|
|
|
#44 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ...Denne saken er så fæl at den er helt utenfor min fatteevne. Mannen er jo opplagt psykopat, han har funnet seg en historie som han selv sikkert tror på. Gutten var for han sikkert et evig monument over at en annen mann hadde hatt "hans kvinne". Og hun er jo opplagt så kuet av han at hun ikke engang husker hva hun heter eller hvor hun er fra, hvis ikke det er tilfelle er hun like grusom som stefaren, minst. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Om far hadde ønsket å få i gang samværet så hadde han fått i gang samværet ganske fort. En meklingsattest er alt han trenger for å ta en runde i retten og allerede under innledende rettsmøte - som gjerne kan følge svært fort etter meklingen - så vil han etter all sannsynlighet ha samværet i gang igjen. |
|
|
|
#48 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel en kjent sak at medias søkelys på saker kan gjøre at dem blir løst eller tatt opp igjen.
|
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Trixie - jeg tar det heller her enn på pm. |
|
|
|
#50 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ikke vet hva slags oppdragelse datteren fikk synes jeg det blir for dumt å uttale seg om det basert på generelle erfaringer med liknende situasjoner. Å være offer for psykopater, om stefaren har den diagnosen (kan høres slik ut), kan hvem som helst bli offer for, uavhengig av ens fortid eller oppdragelse. Jeg vil gjette på at moren har, og kanskje fremdeles, lever i fornektelse og er kuet av sin nye mann. Vi vet lite om hvorfor hun ikke gjorde noe (mer).
|
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Trixie - hva er det du blir kvalm av? Jeg mener overhodet ikke å være vanskelig, jeg refererer til det som er fremkommet gjennom media og er klar på dette mener jeg. |
|
|
|
#54 |
|
flisespikker
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Smilefjes, jeg har knapt lest om saken i media, så jeg vet ikke hva som har kommet frem der, men du er veldig bastant når du uten videre sier at faren har sviktet og at han "melder seg inn i rekken av mennesker som ikke har gjort en damned shit for å stoppe overgrepene". Det er ikke en generell fremstilling av samværsregler, det er å snakke med veldig sterke ord om én konkret og veldig lett gjenkjennelig person, på (såvidt jeg kan se) veldig svakt grunnlag.
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Skremmern - jeg er da (forsøker å være) ganske klar på at det jeg sier er ut fra det jeg har lest i media? |
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Jaja - jeg kan gjerne begrense meg jeg. Jeg kjenner jo ikke denne familien. Mitt utgangspunkt var egentlig at det er svakt å si at man er nektet samvær i noen som helst situasjon fordi det ikke skal så mye til å få et samvær i gang. Dermed er det grep å ta om man nektes samvær. |
|
|
|
#59 |
|
Ringskrømt
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Jeg skjønner for øvrig veldig godt at du antar, Smilefjes, denne saken får det til å koke i oss, og det er ganske naturlig å tro det verste ettersom veldig mange må ha sviktet denne gutten på veldig mange plan. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Jepp. Jeg er nok litt vel hissig her fordi jeg er opprlrt. Jeg får ikke frem godt nok at jeg prøver å svare på påstanden om at det er jobbet lenge for å få en sak opp - det er ikke så mye som skal til for å reise en sak. |
|
![]() |
|
|