|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?
Det er nettopp den som er så nærliggende å tenke, når dette oppslaget kommer så oppi dekningen av drapene. Som Irma sier. Som er kritikkverdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Passiv
|
Jeg er hundre prosent enig. Jeg tror ikke enhver kan ende opp slik som dette. Det er noe som må være tilstede der først tror jeg. |
![]() |
![]() |
#43 |
Mother of Dragons
|
Jeg slutter aldri å bli litt forundret og litt misunnelig på folk som ikke tror at noen mener sånt. For et fint liv du må ha som ikke vet om sånne ting.
![]() |
#44 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Han tok jo sitt eget liv også. Det sier mye; hadde han stukket av til Jemen og solgt bok med tittelen "They had it coming!" så er jeg enig; når han tar sitt eget liv så er man jo dønn deprimert/psykotisk/nedslitt. Jeg tenker at han var så fullstendig på felgen (av meningsløse årsaker, det er en annen ting) og følte seg så urettferdig behandlet at han ikke orket leve lenger. At han syntes det retterferdiggjorde å ta med seg de andre er en psyk ting.
![]() |
![]() |
#45 |
Bedreviter
|
Jeg for min del er helt overbevist om at mange mener slikt. Ikke så opp i dagen som mitt eksempel, men underbevisst. Jeg tror en skremmende stor andel av befolkningen virkelig mener at jenta er litt medskyldig i voldtekten hvis hun sprader lettkledd og småfull rundt i byen, og at koner som lyver, snyter og bedrar mannen sin må regne med at det kan få konsekvenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Passiv
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Det at kvinner bringer det over seg selv er en utbredt holdning. Det er mange som mener at den ene skal være et uskyldsrent hvitt lam før den andre skal klandres for vold og terror. Ellers er man medskyldig. |
![]() |
![]() |
#47 |
Mother of Dragons
|
Jeg er ikke uenig i at han var psykisk syk altså.
![]() |
#48 |
flisespikker
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Miss Norway: Jeg mente vel primært bare at det med "ond og gal" ville være en rimeligere ting av en sjokkert nabo å si enn "han sa at de rottet seg sammen mot ham, så man kan jo til en viss grad forstå det han gjorde", ikke at det nødvendigvis var en rimelig og utfyllende analyse av fyren.
![]() |
#49 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Jeg får vel moderere meg til å si at jeg tror når det gjelder denne saken, |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Originala
|
NÅ skjønner jeg reaksjonen deres, ja! Noe så usmakelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bedreviter
|
Det er også en sterk overhyppighet av slike drap blant menn, og det taler vel også i den retningen, ville jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?*scroller opp og finleser Skilpadda sitt innlegg igjen*
Sist redigert av Miss Norway : 12-05-09 kl 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bedreviter
|
I mitt hode så overstyrer et drap en hvilken som helst "helhet". Det finnes ikke den ting disse kvinnene kunne ha gjort som rettferdiggjør drap eller som plasserer drap inn en noen slags "helhet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
flisespikker
|
Det er vel generelt sterk overhyppighet av drap blant menn? (Ikke at det er kjemperelevant akkurat her, men nå ble jeg nysgjerrig på hvor stor andel partnerdrap/ekspartnerdrap gjør av drap totalt for menn og for kvinner.)
![]() |
#55 |
Passiv
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Han sier jo ganske direkte at kvinnen og datteren har løyet i retten. |
![]() |
![]() |
#56 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Men jeg har ingen problem med å være enig med deg i at det er svært vanskelig for privatpersoner som plutselig befinner seg i medias søkelys, å vurdere konsekvensen av sine uttalelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Epikur
|
i hvertfall på det komplekse virrvarret av realitet og analyse som holdning og handling rundt konedrap + selvdrap er. Sjokk og VantroTM holder liksom ikke.
![]() |
#58 |
Passiv
|
"Regelen" er at menn dreper en partner som forsøker å gå sin vei. Kvinner dreper sjelden partneren sin, men når det skjer er det fordi de ikke kommer seg vekk. |
![]() |
![]() |
#59 |
Bedreviter
|
Dette leste jeg akkurat. Jeg kan ikke gå god for kilden, men han virker seriøs nok til at jeg siterer:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Protonterapeut
|
Statistikk for deg:
![]() |
|
|