Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god til å takke når du får en kompliment?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 21:02   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men hvis en leder på jobben spør hvor mye du trener, og kommenterer at det viser mens han titter veldig på rumpe og lår. Sånn hypotetisk. Synes du ikke det er greit å bruke en strategi der man slipper å forholde seg til selve komplimentet?

Joda, men slike ting mener jeg ikke egentlig er komplimenter, det er sleskhet. Et kompliment er hyggelig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:08   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Joda, men slike ting mener jeg ikke egentlig er komplimenter, det er sleskhet. Et kompliment er hyggelig.

Poenget mitt var vel at hvis det føles beklemt for mottaker, er det ikke alltid så lett. Jeg er slett ikke sikker på at han mente det sleskt, det kan godt hende det rett og slett var et innlegg i treningsånden, det var det vi diskuterte.

Jeg er helt enig at man bør trene seg på å ta i mot komplimenter, altså, men først og fremst fordi det er så mye mer hyggelig for en selv, ikke for givers del. Jeg blir i hvert fall aldri fornærmet hvis noen rødmer og slår bort en pen kommentar fra meg.

Men det hender, stadig oftere, at jeg sier: Takk, heter det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:02   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, jeg takker.
Jeg har en liten tendens til å si at klærne enten er gamle eller kjøpt på salg om jeg får skryt for om klærne mine er fine.

Det er jeg også ekspert på - jeg klarer ikke å legge bånd på meg. "Niogtjue kroner på HM i 2002!"

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:08   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er jeg også ekspert på - jeg klarer ikke å legge bånd på meg. "Niogtjue kroner på HM i 2002!"

Der har du meg også.

Jeg er som oftest flink til å ta i mot komplimenter, og blir glad når folk sier noe positivt om meg eller ungene, men det hender jeg takler det dårlig hvis jeg har en tjukk og flokete dag med umulige småtroll.

Gammel 13-05-09, 21:08   #5
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er et slags syndrom.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:11   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er helt enig at man bør trene seg på å ta i mot komplimenter, altså, men først og fremst fordi det er så mye mer hyggelig for en selv, ikke for givers del. Jeg blir i hvert fall aldri fornærmet hvis noen rødmer og slår bort en pen kommentar fra meg.

Neida, jeg mente ikke at man skal gjøre det for givers del, men det går faktisk an å tenke på at de ikke syns det er så hyggelig å bli ledd bort når de har prøvd å gjøre noe fint også. Også er det forskjell på å rødme bort noe, og å fnyse bort noe (som jeg har opplevd noen ganger). Jeg skjønner selvsagt at noen komplimenter gjør en mer forlegen enn andre.

Gammel 13-05-09, 23:28   #7
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, jeg takker.
Jeg har en liten tendens til å si at klærne enten er gamle eller kjøpt på salg om jeg får skryt for om klærne mine er fine.

Haha, det gjør jeg også og ofte slenger jeg på hvor billig det faktisk var. Når det er salgsvarer er jeg veldig flink til å forelle om akkurat det. Litt snodig å gjøre det, det syns iallefall mamma.

Ellers har jeg gremmet meg litt over dette akkurat idag faktisk. Jeg fikk veldig koselige komplimenter og alt jeg da greide å fokusere på var hvor mye vann jeg hadde i kroppen.

Barna er veldig flinke til å ta de for akkurat slik de var ment og takker også for det.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:04   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Er det ikke slik at endel hankjønnsord kan ha et-ending?

Gammel 13-05-09, 23:17   #9
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er det ikke slik at endel hankjønnsord kan ha et-ending?

Nice try.

(Ordet komplement finnes også, og det er intetkjønn. I betydningen tillegg/utfylling. )

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:38   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir glad og sier alltid takk når jeg får kompliment. Nå merker jeg at Poden har begynt med det også, så nå trenger jeg ikke alltid takke på hans vegne lenger.

Gammel 13-05-09, 21:46   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Dette har jeg blitt bedre på med årene. I ungdommen bortforklarte jeg enhver positiv bemerkning til det pinlige (eller irriterende, kanskje), og når jeg etterhvert skjønte hvor dumt det hørtes ut så holdt jeg opp med det. Men det tok noen år før jeg klarte å ta i mot komplimenter uten forbehold. Selv kan jeg bli litt oppgitt når jeg gir et kompliment og jeg må gjenta og gjenta at jeg faktisk mener det.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:55   #12
Lilo
Aktiv

Lilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Lilo er litt kul
Standard

Jeg takker og bukker syns folk er blitt dårligere og dårligere med å gi komplimenter for tiden.

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:12   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilo, her.

Jeg takker og bukker syns folk er blitt dårligere og dårligere med å gi komplimenter for tiden.

Jeg er sikker på at du har på deg en alldeles nyyydelig overdel i dag. Fargen fremhever øynene dine. Og jammen tror jeg du er flottings på håret også.

Gammel 13-05-09, 22:30   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilo, her.

Bra at du fortsatt bukker, iallfall.

Jeg takker som oftest, men det hender jeg blir helt overrumplet og da kan jeg bli flau.

Gammel 13-05-09, 22:00   #15
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg er dårlig på å takke..... burde bli bedre!

Gammel 13-05-09, 22:19   #16
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg takker for komplimenter, det gjør ungene også. Da er jeg dårligere på å gi komplimenter, utenom til nærmeste familie og beste venner. Gir aldri komplimenter uten å mene det, hva skulle vitsen være med det lissom?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:23   #17
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg forsøker å takke pent.

Dessuten mener jeg det er naturlig at man over tid går lei av å gi komplimenter til en person som aldri tar i mot ordentlig. Det gjør ingenting at mottakeren rødmer og blir litt forlegen - da ser man jo at komplimenten har en effekt på han/henne, om ikke annet. Men klare protester og svar av typen "det mener du ikke" er både utakknemlig og trøttende, og jeg skjønner godt at slike responser fører til at man ikke gidder å gi flere positive tilbakemeldinger. Tror det er mange som tar livet av gleden ved å gi komplimenter i parforholdet sitt, f.eks..

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:31   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg takker stort sett alltid.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:32   #19
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg blir som oftest litt brydd og tror nesten ikke på vedkommende, men jeg er nok blitt flinkere med årene å takke for komplimentet og ta det til meg.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:13   #20
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber med saken, har blitt mye bedre. Bortforklaringer av alle slag er jeg kjent med ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.