|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
trøtt
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Skolegutten min stiller i hvit skjorte, dressbukse med tilhørende vest. Penskoene dropper vi, siden han skal gå i tog. Jakke ved behov.
|
|
|
#42 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Begge jentene har Rondastakk og rutaliv (drakt eller bunad?), og den skal de ha hele 17-mai. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Poden skal ha ny hvit skjorte og nye bukser - han skal ikke gå i skoletoget, hvis det spiller rolle for noens vurdering av hvor pyntet han er.
|
|
|
#44 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Svigermorsydd bunad til minste og ny dress til eldste (han nekter bunad).
|
|
|
#45 |
|
Den som gir seg...
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Så klart pyntes barna! Her stiller 1. klassingene mine i festdrakt og 2. klassingen har på seg sin dress. De gleder seg til å bruke klærne på selveste festdagen.
|
|
|
#46 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?
Slik skal min førskolegutt pynte seg også. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bare sær
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Tredjeklassingen min skal ha bunad i toget, syvendeklassingen skal gå i speidernes flaggborg og har speiderskjorte og mørke bukser. Hvis han hadde gått med de andre i klassen, hadde han brukt pen bukse og skjorte, det samme som han hadde i konfirmasjon forrige helg.
|
|
|
#48 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Her blir det festdrakter på alle tre i år også.
|
|
|
#49 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?7.klassingen skal ha festdrakt, 15-åringens er for liten og hun får ny til konfirmasjonen sin om en uke - hun skal derfor ha penkjole i år.
|
|
|
#50 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Her pynter vi oss, det har vi voksne og barna alltid gjort.
|
|
|
#51 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Fjerdeklassingen har Sunnmørsbunad som bestemor har sydd, andreklassingen har "Cubusbunad". Neste 17.mai blir det forhåpentligvis Sunnmørsbunad på henne også. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ustabil
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Jeg har ikke lest tråden, så jeg må ta forbehold om at den kan ha utviklet seg fra hovedinnlegget. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Sunnmørsbunad.
|
|
|
|
#54 |
|
Borte
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Vesla skal pynte seg, men ikke i bunad. Jeg syns det blir for dyrt å ha bunader i alle størrelser, så hun får vente til hun passer i en av de vi har i familien. Jeg har ikke sett noen festdrakt jeg kunne tenke meg å kjøpe til henne heller, så da får det blir en annen fin kjole.
|
|
|
#55 |
|
blid
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Minstemor på 7 år har festdrakt og eldstejenta på 10 år har korpsuniform. Den brukes hele dagen - starter med flaggheising på skolen i morgen tidlig, deretter barnetog og tilslutt spiller de på 17. mai-arrangementet på skolen på ettermiddagen
|
|
|
#56 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Gutta mine blir kledd likt i år. Med lyseblå "linbukse" fra lindex, og skjorte fra hennes
|
|
|
|
#57 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Begge gutta skal ha på prikk lik dress i år. Sort dress, hvit skjorte og rutete rødt og sort slips. *stilige karer*
|
|
|
|
#58 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Mine skal gå i festdrakt. Eldste jenta skulle egentlig ha gått i korpsuniform men den har ikke så små nok.... Jeg er egentlig veldig fornøyd med det. Grønn bukse og rød jakke med gule striper er ikke akkurat vakkert |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?1. klassingen min har hvit skjorte, dressbukse, dressjakke med tilhørende vest, slips og sorte lakksko. Han er veldig scthilig. |
|
|
|
![]() |
|
|