Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-06, 04:12   #1
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg vil nevne slangetemmer. Og åleoppdretter. Fysjameg.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 10:12   #2
Gina
Fullverdig medlem

Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Det gatekjøkkenet hjalp til med å putte 35 kilo ekstra på den allerede for store kroppen min. Med Baconcheeseburger og pommes frites til "lunsj", og "fri" tilgang til det fristende smågodtbuffeten mitt på gulvet. Hadde desverre STOR tiltrekningskraft. (Jobbet der selv).

Oi, det ble visst mange innlegg etterhverandre. Ikke bra.

Det gatekjøkkenet sørget for noen kiloer også ja....

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:18   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jobbe i Barnehage!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:02   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne aldri ha jobbet som lege eller sykepleier, blir nesten uvel bare med tanken. Jeg ville også ha vært en helt elendig selger, er ikke nok pågående og har ikke pokerfjes. Ville også blitt litt smågal av å være lærer på barne- eller ungdomsskole og kunne heller ikke vært førskolelærer.

Gammel 19-12-06, 10:03   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo legge til at jeg ikke kunne hatt noen oppsøkende selgerjobber. Heller ikke parkeringsvakt eller politiker. Spesielt ikke FrP-politiker.

Gammel 19-12-06, 10:10   #6
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Politiker! Uansett parti.
Lærer.
Tannlege. (brekker meg av slim - altså er ikke munnstell det jeg er mest glad i på jobben, men det er en viktig del, så da gjør jeg det beste ut av det.)

Dyrlege.

Gammel 19-12-06, 10:18   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne ikke jobbet som/med

- barnehage
- lege/sykeleier/hjelpepleier/tannlege
- begravelsesagent
- søppelhåndtering
- butikkjobbing
- bussjåfør
- alt som har med dyr å gjøre
- renhold
- vinduspusser
- klassisk samlebåndsarbeid

Gammel 19-12-06, 19:44   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vet ikke helt... men det forbauser meg at det er så mange som ikke vil jobbe som sykepleier! For meg gir det yrket mye hver arbeidsdag. Men det var dette med interesse da

Hilsen sykepleier og jordmorstudent!

Gammel 19-12-06, 19:59   #9
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vet ikke helt... men det forbauser meg at det er så mange som ikke vil jobbe som sykepleier! For meg gir det yrket mye hver arbeidsdag. Men det var dette med interesse da

Hilsen sykepleier og jordmorstudent!

Nå var jeg på vei ut av yrket da jeg fikk det siste barnet. Mye pga arbeidstid, gjentatte nedskjæringer mm.
Synd for det er et utrolig flott og givende yrket hvor en lærer noe hele tiden.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:12   #10
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Sykepleier, men det er fordi jeg ikke hadde klart å være underordna legene, sykepleierene vet som regel hva som trengs, men de kan ikke løfte en finger før legene har bestemt det. Satt på spissen. Jeg ser jo innsiden av det her så mye på sykehuset.
De kan så mye, men blir så lite satt pris på.
Jeg er så glad i de på "våre" avdelinger, og så glad noen er det, at jeg passer på å si det til dem.

Ellers, kunne jeg ikke vært selger, eller fotpleier (føtter er så ekkelt), prest, rørlegger, snekker el. Renholdsarbeider. Hjemmehjelp.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:44   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Kanskje litt utypisk for ei jente å svare dette, men det er få omsorgsyrker som frister.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 03:09   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg kunne jobbet som det meste uten at det hadde plaget meg, med et unntak. Andre sine føtter og tær vil jeg IKKE ta på.
Det er det ekleste jeg vet.
Om valget står mellom å tørke spy og ta på andre sine tær tror jeg nesten jeg gladelig hadde tørket spy. (selv om det også er ekkelt)

Sist redigert av Mams : 20-12-06 kl 06:25. Årsak: skrivefeil selvfølgelig.....
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:40   #13
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En jobb som innebar at jeg måtte sitte på ræva hele dagen. Og det utelukker jo en hel del. Men for å nevne noen: Prest, lærer og revisor .

Sist redigert av Siri : 19-12-06 kl 11:46.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:50   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

En jobb som innebar at jeg måtte sitte på ræva hele dagen. Og det utelukker jo en hel del. Men for å nevne noen: Prest, lærer og revisor .

Jeg vet ikke om du har vært borti utrolig late lærere, men en lærer sitter da vel ikke å ræva helle dagen?
Prester har MYE omreisende virksomhet, og noe kontorarbeid.

Gammel 19-12-06, 16:13   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ikke drevet med oppsøkende (eller utagerende ) salg. Kundebehandling er jeg god på, men ikke god til å mase på folk for å få dem til å kjøpe.

De fleste praktiske yrker som snekker, rørlegger, keramiker osv. kunne jeg ikke hatt siden jeg er særdeles upraktisk anlagt.

Sykepleier, hjelpepleier, lege osv. er også utelukket siden jeg nesten svimer av ved tanken på hva som finnes inne i kroppen.

Det var det jeg kom på i farten.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:29   #16
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes da sykepleiere som aldri kunne tenke seg å jobbe i somatikken, f.eks. Eller de vil ikke jobbe med så mye sykdom.

Å være sykepleier vil ikke nødvendigvis si at man vil jobbe på sykehjem eller en sengepost.

Selv tror jeg f.eks. ikke at jeg ville ha trivdes så godt i hjemmesykepleien.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 19:25   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ikke jobbet i begravelsesbyr, ei heller som patolog, kirurg eller på en kreftavdeling. Jeg ville ha egnet meg usedvanlig dårlig på et sykehjem. Egentlig er ikke omsorgsyrker noe for meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 19:30   #18
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg kunne ikke jobbet i begravelsesbyr, ei heller som patolog, kirurg eller på en kreftavdeling. Jeg ville ha egnet meg usedvanlig dårlig på et sykehjem. Egentlig er ikke omsorgsyrker noe for meg.

Det er fint vi finner ut hvilket yrke/utdanning vi vil ha.

Drømmen min var faktisk engang å bli lege/patolog Fikk være tilstede ved patologisk avdeling noen dager da jeg studerte. Utrolig spennende
Ellers har jeg jobbet noen år ved både kreftavdeling og sykehjem

Men siv. ing nei det er ikke noe for meg. Det er jo du og min mann.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:16   #19
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sykepleier og kassadame på Rimi

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:52   #20
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Fotpleier, sikkert flere også, men det er dette jeg tenkte på først. Ikke glad i føtter..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.