Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen kjennskap til Siemens oppvaskmaskiner?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-09, 15:23   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen kjennskap til Siemens oppvaskmaskiner?

Også kan Rhett bidra med at pumpen blir litt dysfunksjonell hvis man setter spisepinner i bestikkskuffen slik at de blir halshugget. 658,- takk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 15:25   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Auda. Det var godt du sa, forresten. Her i huset er jeg troandes til å gjøre omtrent det samme.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 15:52   #43
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen kjenneskap til Siemens oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Har hatt siemens. Den var helt grei,den. Men vår pep da den var ferdig, sånn type "Jeg er ferdig, skynd deg og tøm meg!" og det var litt masete for meg.

Har ikke lest lengre enn hit, så mulig noen har svart på dette før. Men det går an å skru av pipingen, så det er ikke noe problem - det står i bruksanvisningen hvordan man gjør det

Vi er veldig fornøyd med vår Siemens oppvaskmaskin (sikkert en annen modell enn dette - vår kostet vel 6-7 000 for fire år siden) - mange praktiske finesser og veldig stillegående, noe som var viktig for oss da vi valgte maskin.

Gammel 23-08-09, 15:57   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står ikke i vår bruksanvisning. Jeg har lett.

Gammel 23-08-09, 16:01   #45
LittLemen

LittLemen sin avatar

LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er fire år siden jeg skrudde den av, men jeg husker at det ikke var helt opp i dagen hva og hvordan, men jeg fant det ut et eller annet sted i bruksanvisningen. Kan ikke tenke meg at det ikke kan gå an å skru den av, men det står absolutt ikke "Slik skrur du av pipingen" - noe ganske kryptisk husker jeg at det var. Håper dere finner ut av det

Gammel 23-08-09, 16:06   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også finlest bruksanvisningen. Tenk at jeg ikke spurte reperatøren da han var her.

- No. 4 -
Gammel 23-08-09, 16:14   #47
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk det til på tørketrommel. Men jeg er blitt fortalt at man ikke kan slå den av på oppvaskemaskinene. Miss Norway har vel vært igjennom dette nå?

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 23-08-09 kl 17:05. Årsak: opp
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 16:27   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Vaskemaskinen har jeg også fått det til på. :flinkis: Men altså ikke den for&%%$$E oppvaskmaskinen!

- No. 4 -
Gammel 23-08-09, 16:35   #49
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Send mail til importøren og spør. Det gjorde jeg ang. Bosch vaskemaskin og fikk svar.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 19:28   #50
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekket Google rundt da vi ble kjent med denne pipe-"finessen" på vår oppvaskmaskin på fjellet. Det står intet i bruksanvisningen om den (jeg har finlest) og alle hitsene på Google omhandlet det samme - "Er det virkelig ikke muuuulig å skru av den j@%&/= lyden=??!!" Og nei, jeg fant ikke ut av det. Men jeg husker ikke hvilken modell vi har, og den er nok ikke av de mest hverken fancy eller nye.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:18   #51
LittLemen

LittLemen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg fikk det til på tørketrommel. Men jeg er blitt fortalt at man ikke kan slå den av på oppvaskemaskinene. Miss Norway har vel vært igjennom dette nå?

Jeg har skrudd den av på OPPvaskmaskin (men jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle skru av pipingen på vaskemaskinen, da )

Gammel 20-10-11, 00:27   #52
havardhagen
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
havardhagen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei,

Ser at tråden er gammel, men det kan jo fortsatt være noen som lurer på dette? Det er fullt mulig å slå av pipelyden. Har en Siemens oppvaskmaskin selv kjøpt for ca to år siden. Pipelyden har omtrent drevet meg til vanvidd.

Når den setter i gang å hyle tostemt med tørketrommelen på vaskerommet er kvelden ødelagt. Fant til slutt bruksanvisningen i kjelleren og fikk slått av bråket - Har laget en bruksanvisning her.

Løsningen gjelder Siemens modell SX65T090EU, så det kan hende fremgangsmåten avviker litt fra andre modeller.

Håper det hjelper.

havardhagen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:33   #53
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takker og bukker til nykommeren! Den ser hakket mer fancy ut enn den vi har på fjellet, men det er en relativt ny innebyggingsmodell fra Siemens det også. Vel verdt å prøve - kopieres herved og sendes med Mr. Norway som skal på fjellet i helgen!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:35   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg skal teste dette på min også, selv om det er en annen modell. Jeg fant en annen måte å gjøre det på som ikke funket, og nå har jeg egentlig vennet meg til hele pipelyden. Selv om den fremdeles er enerverende.

Gammel 20-10-11, 15:47   #55
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme piping på vaskemaskinen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 16:48   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Reparatøren som kom hjem til meg klarte å slå av pipingen. Dessverre klarte han ikke å fikse resten av maskinen, så da kjøpte vi ny maskin i stedet.

På Siemens vaskesmaskin var det veldig lett å slå av, men jeg har slått den på igjen, så jeg rekker å få det inn i tørketrommelen før natten.

- No. 4 -
Gammel 20-10-11, 16:53   #57
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er Siemens vaskemaskin vi har ja. Jeg synes det er bra med pip, men det holder med et eller to pip, ikke piping med intervaller til vi tar den. Blæ.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 17:00   #58
Slettet bruker
Passiv

Standard

Akkurat for min del så er det nok like greit at den maser til den blir hørt.

Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 21:45   #59
havardhagen
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
havardhagen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Siemens har en side for nedlasting av brukermanualer. Dersom du kjenner modellnummeret kan du laste ned en pdf herfra.

Tastet for moro skyld inn Tallulahs maskin SX65T050EU. Ser ut til å være samme fremgangsmåte for denne som min, så det er verdt å prøve.

havardhagen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.