Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Det perfekte svarte skjørtet

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-09, 18:55   #41
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det perfekte svarte skjørtet

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ellers strikket jeg meg dette i sort med sort sløyfe i bambusgarn til julebordssesongen i fjor Fra knitty.com, det heter intolerable cruelty. Nå er det for stort, så jeg vurderer sterkt å rekke opp og strikke igjen. Det ble kjempefint! Bambusgarn er litt slaskete - om man velger et garn med litt mer "tak" i ville skjørtet vært pent i fasongen uten sløyfen også. På mitt skjørt "trekker" sløyfen skjørtet litt i fasong. (det er uansett strikket til fasong)

Bare si fra om du vil strikke ett til

Gammel 21-05-09, 19:05   #42
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et fra Bazar (BZR), akkurat som du beskriver i førsteinnlegget, men det er noen år gammelt, helt perfekt skjørt. BZR har fine skjørt!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 19:26   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra du fant et du likte!

Jeg synes disse var litt søte, men helt svart er de jo ikke..:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:39   #44
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Bare si fra om du vil strikke ett til

Ja seriøst, det var helt utrolig nydelig!!!! Jeg vil gjerne bestille.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:30   #45
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Så bra du fant et du likte!

Jeg synes disse var litt søte, men helt svart er de jo ikke..:

Jeg venter på det øverste fra smartgirl.dk.
Ellers har jeg flere sorte skjørt som jeg er glad i. Et fra Monsoon, litt penere med sølv og bronsebroderier nederst, et enkelt fra Ted Baker med hullmønster nederst, et sort, enkelt ullskjørt fra Filippa K samt et par-tre hverdagsskjørt fra HM. Jeg elsker skjørt og kjoler, og aller helst skal de jo være sorte ...

Gammel 21-05-09, 21:45   #46
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ja seriøst, det var helt utrolig nydelig!!!! Jeg vil gjerne bestille.

Jeg har dessverre ikke tid til å strikke det jeg vil ha selv engang, men dette er lettstrikket og greit om dere kjenner noen som har lyst til å gjøre det altså!
Gratis oppskrift www.knitty.com, søk på "intolerable cruelty".
Jeg tror til og med jeg har oversatt oppskriften til norsk her inne på forumet tidligere

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 16:33   #47
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har dessverre ikke tid til å strikke det jeg vil ha selv engang, men dette er lettstrikket og greit om dere kjenner noen som har lyst til å gjøre det altså!
Gratis oppskrift www.knitty.com, søk på "intolerable cruelty".
Jeg tror til og med jeg har oversatt oppskriften til norsk her inne på forumet tidligere

Hmm, jeg har en nabo jeg, og hun er flink ttil å strikke.
Kanskje hun vil strikke skjørtet for meg.
Hvor kjøpte du garn?

Gammel 22-05-09, 17:48   #48
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte bambusgarn på nett fra usa, tilsvarende men kke samme som oppskriften. Jeg synes det var litt slaskete- går sikkert fint å strikke i noe annet også

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:23   #49
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Det strikkeskjørtet var jo skikkelig flott da.

Noe ala de svare med hvite detaljer på synes jeg er stilig. Leter også etter et svart penskjørt men synes det er vanskelig å finne noe i butikkene nå. Det er jo nesten bare tapetskjørt overalt jo

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.