|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?
Vi har også vaskerom, det er bare at mann og barn1 ikke alltid greier å få tøy fra badet og til det velsignede vaskerommet. Men der er det altså bare å lukke døren. Hurra!
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?For meg er det ryddig selv om det ligger noen papirer på hjørnet av kjøkkenbenken (Hotspot #1), aviser på kjøkkenbordet og leketeppet og bilgarasjen står på stuen. Men det må være rent på kjøkkenet og på badet for at det skal være ryddig nok for besøk.
![]() |
#4 |
i tåkeheimen
|
Enig. Og så er det også en fordel at salongbordet ikke flyter over av frønas siste formingsprosjekt(er). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg kaller det ikke ryddig før det er helt perfekt. Som i visningsklart. Men jeg har det aldri slik altså. "Godt nok" er standarden vi lever etter når vi rydder, og det ergrer meg en ørliten smule. Vi får ta det igjen når barna er voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Vi har det rent og ryddig ettermiddagen etter at vaskehjelpen har vært her. Da er alle flater ryddige og rene og det ligger ikke klær og Ting rundt omkring der de ikke hører hjemme. Deretter baller det på seg.
![]() |
#7 |
Vaklende
|
Nå ble jeg rett og slett litt lykkelig. Dette har jeg nemlig ikke noe problem med. Jeg lever fint med møkkete vinduer, altså er jeg et hakk mindre stressa enn jeg kunne vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Forholdsvis rene flater overalt, ganske rent på bad og gjestetoalett, man kan se ut av vinduene, ikke så mye støv i karmer eller på lister, ikke noe skittentøy på badet, ikke noe tøy på gulvet på soverommene. Da er det OK.
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
Jeg signerer dette jeg, for det høres veldig kjent ut. Bortsett fra skittentøyet for det bor på vaskerommet. Det er verdens minste, og jeg er avhengig av å sortere noe av det i hauger på gulvet fordi det er ikke plass til nok plastbakker. Men dit lukker jeg bare døren - tada! Borte!
![]() |
![]() |
#10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg tror det stortsett alltid er ryddig her, og rent. Leker etc ser jeg ikke på som rot, men det er sjelden det blir lekt i stua egentlig. Han liker best å leke på rommet. Jeg er ajour med klesvasken, vi setter alltid ting rett i oppvaskmaskinen. Benkene på kjøkkenet tørkes av etter hver gang det er lagd mat, støv tørkes daglig samt at jeg drar over gulvene med tørrmopp. (barn med astma og allergi).
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Årh ja, det husker jeg fra blokka vi bodde i til nå nylig. Kjøkkenet var nyoppusset men ekstremt dårlig planlagt uten omtrent NOE skapplass og skuffer. Jeg var nesten apatisk på slutten og er glad vi nå flytter inn i et rekkehus med MYE skapplass på kjøkkenet og en smart løsning.
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Monsoon: Du er beinhard, altså.
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Her også. Vi kjørte 6 fulle billass til garasjen til svigers, og var 4 turer på Grønmo før vi kunne ha visning.
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Nja, vi har det vel sånn jenvt over "overfladisk" ryddig hele tiden.
![]() |
#15 |
Originala
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Peppy!
|
Ja, altså, for å presisere: Vi har det aldri slik. Men det er det jeg kaller ryddig. Så sant jeg kan se noe som burde vært bedre så heter det ikke ryddig hos meg. Generelt har vi det bomba/kaotisk/ulevelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?NÅ er det ganske ok/ryddig nok hos oss. Badet nedet er svusjet over, det flyter ikke over med skittentøy i skittentøysdunkene der, klær og sko er der det hører hjemme ute i gangen, papir-rotet på kommoden i gangen ligger i en pen bunke, lekene til ungene er delvis oppe og delvis under trappa der det ikke synes så godt, benkene på kjøkkenet er ryddige og rene, og på stuebordet er bare det som skal være der. Jeg skal ha møte i arbeidsutvalget i barnehagen i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ustabil
|
Konstaterer at jeg kun har det ryddig i hus jeg har flyttet i fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hvor: Viken
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Vi har det stort sett bare ryddig før besøk. Og da er vi på det nærmeste besvimt av å løpe rundt og rydde og vaske som gale før gjestene kommer.
![]() |
#20 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg har ryddet i mange timer idag, og det er fortsatt ikke ryddig. Men vi nærmer oss! Lagt bort kilometersvis med klær, ryddet kjøkken, bad, stue og ganger. Støvsugd. Men samtidig har jeg stekt kyllingbiter, poteter, karbonader til i morgen, og lagd drops, hentet eldste, matet barn, dusjet en unge og kommandert en stor i dusjen, ognå er begge lagt.
![]() |
|
|