Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 10:43   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hvor gamle bør barna være for å dra og bade alene?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Min som går i 5.klasse har hatt HLR i år. Tror de skulle få Anna-dukken neste år.

Så bra!
Vi har HLR på alle trinn og anne dukken på 7. trinn. Det er betryggende at barna lærer dette så tidlig som de gjør.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:23   #2
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er de flere sammen og svømmedyktige ser jeg ikke problemet med å la 12 - 13 åringer bade uten redningsvest og voksene tilstede. En eller annen gang må man slippe dem løs uten hjelm, for å si det slik.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:44   #3
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns svømmeferdigheter teller mer enn alder. Og at de er flere sammen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:53   #4
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Enig. Vil plusse på personlighet og en viss evne til å vurdere egne ferdigheter og risikofaktorer.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:00   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Min første tanke er; aldri :vip-medlem av krisemaksimeringsklubben:

Når jeg får samlet tankene til noe fornuftig ser jeg at 12 års alder er helt greit.
Datteren min er 11 år og jeg kommer ikke til å sende henne alene, kun sammen med venner for å bade i år, selv om hun er veldig svømmedyktig og kan noe førstehjelp.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:59   #6
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Man skal ikke svømme alene, ingen bør det selv ikke voksne.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:59   #7
Skvetten
Passiv

Standard

Det kommer an på om barna er svømmedyktige nok. Mange 10 åringer er så svømmedyktig at det er forsvarlig andre er det ikke. Selv sendte jeg 10 åringen min alene sammen med venner for å svømme, nå skal det sies at ungen var svømmedyktig som 6 åring. Ha i bakhodet at de som har gått flere kurs og er svømmedyktige også har lært livredning samt at de aller fleste mellom 10-13 også har livredning på skolen.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:56   #8
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Tvillingene våre har alltid vært ekstremt gode svømmere, og jeg ville ikke hatt noe som helst betenkeligheter med å sende de to på bading alene i 12-års alderen.
Men vi har strenge regler om at bader en så må den andre bade osv...De skal til en hver tid være sammen og passe på hverandre. Dessuten er de veldig fornuftige. Det er jo forskjell på ungdommer....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 11:00   #9
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg svarte ut fra forventet svømmeferdighet og mine egne barn - selvsagt må man se på svømmeferdigheten til barnet. Mine lærte å svømme tidlig, og er dyktige svømmere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.