Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvem vil du ha i regjeringen?
AP/SV/SP 63 47,73%
Høyre 16 12,12%
Høyre, Venstre, KRF 14 10,61%
FRP 4 3,03%
KRF, V, SP 1 0,76%
Annet 17 12,88%
Vet ikke 9 6,82%
Stemmer ikke - begrunn gjerne 0 0%
Ren AP-regjering 8 6,06%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 16:25   #1
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker Sponheim. Han er den eneste der ute som ikke er en medielogrende hundevalp. Han er rasende dyktig, en klok og flink fyr, og godt likt av alle som har jobbet med ham. Fullstendig undervurdert. Han ville vært en fantastisk avveksling fra Jensemann, i hvert fall, den klysa!

Og Sponheim er IKKE klyse?

Er det noen som logrer for media så er det vel han. Om enn med sin egen "Sponheimen-vri". Hans klønete, ufine utsagn i mange sammenhenger gjør ham overhodet ikke troverdig i mine øyne.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:34   #2
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg stemte feil i pollen. Skulle stemt Annet men klikket visst på Vet ikke.

AP/Høyre regjering hadde ikke vært dumt.
Ellers er det mye bedre med en ren AP regjering i mindretall enn de rød/grønne som er nå!

Gammel 02-06-09, 20:36   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Sponheim. Han er den eneste der ute som ikke er en medielogrende hundevalp. Han er rasende dyktig, en klok og flink fyr, og godt likt av alle som har jobbet med ham. Fullstendig undervurdert. Han ville vært en fantastisk avveksling fra Jensemann, i hvert fall, den klysa!

Polyanna sier det så fint. Sponheim er en flott fyr.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:29   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil ha en ny regjering, ja. Den gjengen med halvkorrupte sosemikler vi har nå må vekk!

Enig i denne delen av innlegget. Men jeg vil heller ha Erna som statsminister.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:14   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg syns forøvrig det er en skandale at regjeringen ikke måtte gå etter Røkke-saken. Bare fordi folk ikke skjønte hva som foregikk.

Og at regjeringen nå ser ut til å gi opp så godt som hele pensjonsforliket, og godta en SVINEDYR, skikkelig pampepensjonsordning i stedet, i skrekk for storstreik rett før valget.

Gammel 02-06-09, 14:27   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg syns forøvrig det er en skandale at regjeringen ikke måtte gå etter Røkke-saken. Bare fordi folk ikke skjønte hva som foregikk.

Og at regjeringen nå ser ut til å gi opp så godt som hele pensjonsforliket, og godta en SVINEDYR, skikkelig pampepensjonsordning i stedet, i skrekk for storstreik rett før valget.

Umoralske tølpere.

(Må gjemme meg før valget, tror jeg)

Gammel 02-06-09, 20:39   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skandale er bare fornavnet. Det var for øvrig i den forbindelse at jeg etterlyste vetuge journalister i dette landet, men jeg har ennå til god å se noen.

Gammel 02-06-09, 21:04   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er helt enig med Polyanna. Optimisten i meg vil ha ren Venstre-regjering. Men det blir vel samme dag som det flyr rosa griser utenfor kontorvinduet mitt.

Pigs can fly!

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg ønsker meg en ren Venstreregjering.

Det hadde selvsagt vært å foretrekke.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:10   #9
Nebbia
Passiv

Standard

Sånn fra et parlamentaristisk ståsted, hvem skulle kastet regjeringen?

Haga og Ramin Osmundsen måtte gå fordi de forsøkte å skjule sannheten. Andersen og Brustad har lært av disse episodene, for de har ikke gjort store forsøkene på å skjule sin inkompetanse. Disse eksemplene er alt annet enn enestående. Av alle ministere som har gått av de siste tiårene er det vel ingen som har gått på grunn av inkompetanse.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:20   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aller helst vil jeg ha en Venstre/Høyre-regjering. Et ørlite hakk mer realistisk er det kanskje å håpe på en H/V/KrF-regjering, men spesielt sannsynlig er vel ingen av delene. Jeg vil under ingen omstendigheter bidra til at FrP kommer i regjering (jeg vil altså ikke stemme på partier som kan tenkes å samarbeide med de i regjering).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:24   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna.

Opprinnelig lagt inn av Hun som har avslørt dem

Og med deg!

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 02-06-09 kl 14:29.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:27   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med Polyanna. Optimisten i meg vil ha ren Venstre-regjering. Men det blir vel samme dag som det flyr rosa griser utenfor kontorvinduet mitt.

Gammel 02-06-09, 15:28   #13
Nebbia
Passiv

Standard

I 2001 kom Venstre under sperregrensen (3,9 %), men fikk 2 representanter på Stortinget og 3 i regjering. Med en slik uttelling nærmer de seg nok en ren flertallsregjering med dagens 5,4 % i oppslutning. Lurer på om Venstres forfordeling av plasser i Storting og regjering skyldes at stemmene vektes etter partilederens vekt.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:30   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

I 2001 kom Venstre under sperregrensen (3,9 %), men fikk 2 representanter på Stortinget og 3 i regjering. Med en slik uttelling nærmer de seg nok en ren flertallsregjering med dagens 5,4 % i oppslutning. Lurer på om Venstres forfordeling av plasser i Storting og regjering skyldes at stemmene vektes etter partilederens vekt.

Det minner meg om morfar, som mente vi var nesten konfirmant det året vi fyllte ti. (No e du ti år, på da ellevta året, du e jo snart tolv år, du e jo jommen meg snart konfirmant. )

Gammel 02-06-09, 15:33   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det minner meg om morfar, som mente vi var nesten konfirmant det året vi fyllte ti. (No e du ti år, på da ellevta året, du e jo snart tolv år, du e jo jommen meg snart konfirmant. )

Mens min farfar pleide på denne tiden å si at nei, nå var det snart St. Hans, så da snur sola og så er det jaggu vinter igjen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:38   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mens min farfar pleide på denne tiden å si at nei, nå var det snart St. Hans, så da snur sola og så er det jaggu vinter igjen.

Det er som å høre morfar, ord for ord.

Gammel 02-06-09, 15:38   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags regjering jeg egentlig vil ha? Det måtte vel vært en SV/RV-regjering. På det litt mer realistiske nivået vil jeg ha en Ap/SV-regjering hvor SV er større enn i dag, og derfor får mer innflytelse. Hvorvidt jeg ønsker en Ap/SV/Sp-regjering er avhengig av hvor store SV blir, jeg synes ikke det er grunn til å fortsette i regjering for enhver pris.

Gammel 02-06-09, 15:49   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Sponheim. Han er den eneste der ute som ikke er en medielogrende hundevalp. Han er rasende dyktig, en klok og flink fyr, og godt likt av alle som har jobbet med ham.

Olav Thommesen også?

(Jada, jeg vet du har modifisert deg, men jeg vil også være med i leken.)

Mannen min mente at Kristin Halvorsen som finansminister kom til å bli tidenes dyreste voksenopplæring. Heldigvis har hun vist seg å ha et sterkt departement i ryggen og en forholdsvis bratt læringskurve, så det har ikke gått så ille som jeg fryktet.

Jeg synes hun har vært fantastisk gjennom krisen. Hun virker så ydmyk overfor oppgaven, hører på ekspertene, og har tatt mange riktige og viktige avgjørelser. Så jeg er superimponert, og jeg er ikke SV-er altså. Hun har gitt inntrykk av å være i krig, synes jeg, og lagt stolthet og fanesaker bak seg for å kjempe landet gjennom finanskrisen. (Ok da, nå var jeg svulstig, men jeg synes hun fortjener kjempehonnør. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:50   #19
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke veeeeldig fornøyd med den vi har, men ser ikke helt at det finnes et bedre alternativ.

Alt med FrP er skrekken.... Som andre har sagt så synes jeg at Ap og H (sammen) hadde vært et fint alternativ.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:34   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne ha de samme regjeringspartiene etter valget i høst også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.