|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TrygdemisbrukEg seier ikkje at dei er godtruande. Dei veit nok veldig godt at det er ulovlig. Men i dei tilfella eg kjenner til har det vore snakk om svinder i 6-12 mnd, ikkje over år.
![]() |
#42 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: TrygdemisbrukHåper dere har like lav terskel for å anmelde svart arbeid også. Jeg vet at det er flere svindlere på FP så i måte. Eller er det ikke så nøye når det er en selv som benytter seg av svart dagmamma eller vaskehjelp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Passiv
|
![]() Sv: Trygdemisbruk
Men er det da akseptabelt. Selv mener jeg helt klart at det ikke er det av den nette grunn at det faktisk er svindel.
Selvfølgelig melder man dette også, men jeg vet med meg selv at jeg har en høyere terskel for å melde en svart vaskehjelp enn trygdemisbruk. Dette til tross for at det er to sider av samme sak, svindel. |
![]() |
![]() |
#44 |
Ute på tur
|
Jeg har aldri meldt noen til hverken det ene eller det andre, men i mitt hode er det forskjell på å benytte en svart dagmamma (så lenge det ikke er full barnahagedekning) og det å late som om man er aleneforsørger.
![]() |
#45 |
Passiv
|
Synes det er grovere å late som om man er aleneforelder men en svart dagmamma er også svindel. |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det er ikkje akseptabelt, men heller ikkje like ille som dei som bevisst later som dei flyttar frå kvarandre for å utløyse diverse stønader. For den typen eksisterer også.
![]() |
|
|