Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trygdemisbruk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 00:37   #41
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trygdemisbruk

Eg seier ikkje at dei er godtruande. Dei veit nok veldig godt at det er ulovlig. Men i dei tilfella eg kjenner til har det vore snakk om svinder i 6-12 mnd, ikkje over år.

Gammel 07-06-09, 00:55   #42
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Håper dere har like lav terskel for å anmelde svart arbeid også. Jeg vet at det er flere svindlere på FP så i måte. Eller er det ikke så nøye når det er en selv som benytter seg av svart dagmamma eller vaskehjelp?

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 09:44   #43
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg seier ikkje at dei er godtruande. Dei veit nok veldig godt at det er ulovlig. Men i dei tilfella eg kjenner til har det vore snakk om svinder i 6-12 mnd, ikkje over år.

Men er det da akseptabelt. Selv mener jeg helt klart at det ikke er det av den nette grunn at det faktisk er svindel.

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Håper dere har like lav terskel for å anmelde svart arbeid også. Jeg vet at det er flere svindlere på FP så i måte. Eller er det ikke så nøye når det er en selv som benytter seg av svart dagmamma eller vaskehjelp?

Selvfølgelig melder man dette også, men jeg vet med meg selv at jeg har en høyere terskel for å melde en svart vaskehjelp enn trygdemisbruk. Dette til tross for at det er to sider av samme sak, svindel.

Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 10:26   #44
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Jeg har aldri meldt noen til hverken det ene eller det andre, men i mitt hode er det forskjell på å benytte en svart dagmamma (så lenge det ikke er full barnahagedekning) og det å late som om man er aleneforsørger.

Gammel 07-06-09, 10:30   #45
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg har aldri meldt noen til hverken det ene eller det andre, men i mitt hode er det forskjell på å benytte en svart dagmamma (så lenge det ikke er full barnahagedekning) og det å late som om man er aleneforsørger.

Synes det er grovere å late som om man er aleneforelder men en svart dagmamma er også svindel.

Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 10:41   #46
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Men er det da akseptabelt. Selv mener jeg helt klart at det ikke er det av den nette grunn at det faktisk er svindel.

Nei det er ikkje akseptabelt, men heller ikkje like ille som dei som bevisst later som dei flyttar frå kvarandre for å utløyse diverse stønader. For den typen eksisterer også.

Når det gjeld svart dagmamma er det så vanlig at folk flest ikkje reagerer på det lengre. Det er liksom akseptert. Eg syns ikkje det er god nok unnskyldning at det ikkje er full barnehagedekning. Det finns jo dagmammaer der ute som er villige til å betale skatt? Eg hadde i alle fall ikkje problem med å finne det då eg leita etter dagmamma til mi eldste i 2005. Dei har jo fordelar med det også. Rett til sjukepengar og dagpengar f.eks. Pensjonspoeng osv.
I jakta på dagmamma traff eg jo sjølvsagt også mange som ville ha svart betaling, men dei var rett og slett ikkje aktuelle for meg. I alle fall ikkje før eg hadde anstrengt meg veldig for å finne ei som var villig til å gjere det på den lovlige måten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.