|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: FrivillighetHos oss får ikke trenere og lagledere fem øre. De får slippe treningsavgift på ett barn, men har de flere enn ett så er det full pris på resten. |
![]() |
![]() |
#42 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frivilligheteg hadde aldri problemer med å skaffe folk da jeg satt i FAU i barnehagen (i seks år). Jeg spurte folk om de skulle på sommerfesten. Sa de ja, lot jeg dem velge hva som passet av oppgavene. Ja, for skulle de på fest måtte de hjelpe til. Jeg startet kanskje med; - Dere som har små barn synes kanskje at det blir litt lenge å være til slutt, så da passer det kanskje at dere hjelper til å ordne ti? Ingen turde å si nei av en eller annen merkelig grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: FrivillighetJeg istemmer flertallet. Det skal mye til for meg å delta som frivillig på noe som er organisert av jobben. Gjør jeg jobben min forventer jeg også å få betalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Frivillighet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mannen min er håndball trener for jenter 14 og får ikke betalt.
![]() |
#46 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#47 |
Ferdig!
Der hvor vi er engasjerte får i hvertfall alle betalt. Som i cash. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: FrivillighetJa, her er det allidrett som er foreldrestyrt, og trenere slipper å betale for barnet sitt, men ikke noe mer. Trenere for f.eks fotball er gjerne foreldre, og det er heller ikke betalt, men lagene støttes av klubben mht materiell osv.
![]() |
#50 |
I mål
|
![]() Sv: FrivillighetNå sier jo Fluke at hun ikke kan si alt om arrangementet, men ut fra meget begrenset informasjon ville ikke jeg en gang følt at dette var noe jeg burde rydde plass til, mer noe man gjorde hvis man hadde lyst. Synes ikke dette går inn under frivillighetsprinsippet på den måten man oftest ser på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#52 |
Tatt på
|
![]() Sv: FrivillighetI skolekorps så er dirigentene som regel betalt, men ikke av korpset selv. De fleste hovedrdirigenter er ansatt gjennom den kommunale musikkskolen.
![]() |
#53 |
kan tilsettes alkohol
|
Ja, jeg tenkte det kanskje var noe slikt når det gjaldt dirigenter, som jo det faktisk ikke er så mange som kan være.
![]() |
#54 |
Epikur
|
![]() Sv: FrivillighetDet frekkeste er i grunnen alle de som lar være å gå på dugnaden, for så å klage på at det er gjort for lite, gjort noe annet enn det de ville, eller gjort feil...
![]() |
#55 |
Drømmer
|
Her hadde de sommerfest fra 1530 å trengte hjelp fra kl 15, ikke mange som kunne stille opp da siden de fleste er på jobb. Jeg hadde ikke sjans hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: FrivillighetAt trenere får betalt er langt i fra vanlig alle steder. Har "jobbet" som instruktør og drevet en Tae Kwon Do klubb sammen med min mann i 5 år uten noe betaling. Gratis drakt eller seminar har vært lønna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Bedreviter
|
Dirigenter får betalt. Det tror jeg er en regel med ganske få unntak, med mindre det er snakk om en "vennegjeng som spiller sammen". De fleste korps- og orkesterdirigenter er musikere eller musikkstudenter og har samme forhold til å "jobbe gratis for jobben" som det folk flest i denne tråden har. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|