Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 19:57   #41
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Jeg har også spist hundesjokolade! Og suketter! Ble på en måte ikke gitt det, da, men gikk i skapene og snoket.

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:02   #42
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ristet loff med peanøttsmør
Appelsinkavring (Tvebakker i appelsinjus )
Aldri melk uten nesquick før jeg ble tenåring
Slikke på fingeren og dyppe i gelepulver

Gammel 15-06-09, 20:04   #43
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kom på en ting til.
Da vi gikk på videregående kjøpte vi loff, tok ut "loffen" og fyllte skallet med potetgull. Snakk om sunn lunsj

Vi spiste kun innmaten vi.

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Og så spiste jeg hundesjokolade.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg delte bananer i to og hadde sukker i midten. Jeg spiste puff (puffet ris) med sukker og helmelk på til hverdags. Jeg spiste også mye ristet brød med sukker på når jeg var hos mormor.

Rabarbra dyppet i en kopp med sukker.

Og sugde av den gule utenpå vitaminpiller når sukkernøden var størst og det ikke var hundesjokolade igjen.
Vi spiste også frossen sjokoladekake ...selvsagt uten lov.Snikspising.

Gammel 15-06-09, 20:04   #44
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg fikk appelsin der toppen var skåret bort og en sukkerbit ble stukket nedi. Åh, mormor...

Samme her.... Og, jeg husker en mamma som ikke var så blid på foreldrene sine fordi de ga barna hennes det der. Gjett hvem som ser sitt snitt til å gi Poden søtsaker i tide og utide nå: "Ja, nå er det MIN tur".

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:07   #45
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi fikk nesten ingenting sukker.

Jeg har spist hunde- og kattemat da jeg var liten, sånne tørre varianter. Kattematen var best, hundematen var så hard at jeg ikke klarte tygge den.

Gammel 15-06-09, 20:07   #46
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Fikk alltid slikke restene i kakebollen og etter glasurlagingen.
Rå pølse med ketchup spiste jeg masse av

Dette får ungene mine også.

Gammel 15-06-09, 20:08   #47
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom på en ting til.
Da vi gikk på videregående kjøpte vi loff, tok ut "loffen" og fyllte skallet med potetgull. Snakk om sunn lunsj

På hyttetur hadde vi alltid grillkylling med loff og potetgull den første dagen. Da pleide søsteren min og jeg å smøre smør på loffskiven, og legge potetgull oppå som "pålegg". Jeg har lært uvanen videre til datteren min, men broren hennes grøsser. Heldigvis har vi ytterst sjelden loff eller potetgull i huset.

Appelsin med sukkerbit... jeg fikk det av faren min.

Dessert hver dag, og alltid Sjokade i skapet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:08   #48
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen fler som spiste buljongterninger?

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:09   #49
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Jeg gjorde det ikke, men jeg hadde flere venninner som gjorde det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:10   #50
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiste sukker med havregryn og melk til frokost hver dag (ikke havregryn med sukker). Jeg spiste også sjokade til hverdags. Da jeg ble litt eldre byttet jeg til nugatti og jeg drakk o'boy med nugatti oppi. Lagde også sjokolade av o'boy og et par dråper melk.

Masse sukker på cornflakes og puffet ris. Honni korn osv. Det er godt vi hadde lite med dessert og masse sunn middag.

Gammel 15-06-09, 20:11   #51
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, ja. Appelsin med sukkerbit nedi som jeg fikk av mormor! :mimre:
Rabarbra med sukker i kaffefilter.

Jeg spiste grovbrødskive med honning på som skolemat i ni år. Jeg taklet ikke svett pålegg og lot heller være å spise, - og var ekstremt tynn, så min mor lot meg få honning på (og dessuten mente pappa at honning var sunt. ). Pappa var opptatt av sunne frokostgrynblandinger, så vi hadde en del av solfrokost som jeg spiste med helmelk og syltetøy eller sukker, - og var jeg riktig heldig fikk jeg begge deler, men det var sjelden. Jeg fikk også oboy innimellom. Jeg måtte ha noe sukker i melken for å få den i meg, hvis ikke brakk jeg meg.

På lørdager hadde vi ferskt frøbrød (lyst brød med valmuefrø) med fersk fårepølse og fersk ost og paprika, og også lyst knekkebrød med frø på, det var så godt, men det var jo nesten bare luft i brødet, så det ble spist opp med en gang.

Mormor laget betasuppe med byggryn, og mamma laget deilige kålruletter og "Biff Lindstrøm". For ikke å snakke om sausen som mamma laget når vi skulle ha lever til middag. Den var virkelig verdt hver lille bit med lever som jeg måtte presse ned.

Broren min hadde brusmaskin som laget brus med rare smaker.

Gammel 15-06-09, 20:16   #52
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja, også hadde jeg og venninnene mine en hemmelig (?) sjokoladebolleoppskrift med havregryn, smør og kakao. Den gikk det mye i en periode.

Hemmelig nei? Det er jo negerboller det. *imponert over at det faktisk heter det den dag i dag*

Gammel 15-06-09, 20:16   #53
Albertine
Passiv

Standard

Jeg kan fortsatt finne på å gjøre det...

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:22   #54
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk svært lite godteri da jeg vokste opp, foreldrene mine var svært nøye på kostholdet, så det som var lørdagsgodteri var 1/3 flaske Grape soda, og smågodteri i et kremmerhus eller en storsjokolade (som antagelig var mye mindre enn de store nå) delt på tre.

Desserter var kultumelk og kavring, kald rabarbrasuppe, byggrynspudding med melk, rørte tyttebær med melk eller en stang med rabarbra med litt sukker å dyppe enden i.

Gammel 15-06-09, 20:23   #55
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Glemte en ting. Min venninne og jeg likte hvetebakst halvstekt. Feks bladkrans.
Blir kvalm bare jeg tenker på det nå ...

Gammel 15-06-09, 20:40   #56
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Rabarbra med sukker ja, namme.

Gammel 15-06-09, 20:58   #57
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Og så spiste jeg hundesjokolade.

Ja da! Mengder med det faktisk.

Spaghetti a'la capri spiste jeg hver fredag i mange år :grøss:

Vi spiste det på hytta noen ganger.

Å jo da...

Dessuten spiste jeg gelepulver.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:03   #58
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå husket jeg plutselig mye som jeg hadde glemt. Av det dere andre nevner husker jeg :
Havregryn med melk og sukker og smørgrøt.
Krakket smør og sukker som egentlig var babymat (til dukkene) og spiste det selv.
Rabarbra med sukker.
Dyppet fingeren i gelepulver og spiste.
Blodpølse med sukker eller sirup.
Appelsin med sukkerbit.
Buljong (men lagde den med vann, sugde ikke på terningen).

Ellers :
Flesk og bønner.
Rød byggrynsuppe.
Tomatsuppe.
Spinatsuppe.
Høns i karrisaus.
Syltelabber.

Og sikkert mye mer jeg ikke husker.

Sist redigert av Smoothie : 15-06-09 kl 21:43.
Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 21:04   #59
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Poteter til alle middagsretter, (inkludert den eneste pastaretten som sto på familiens repertoar, det er kanskje unødvendig å si at jeg i dag sjelden spiser poteter?), kneippbrød, Stjerne-pose til lørdagsgodt sammen med en glassflaske (rød)brus med hull i korken til sugerøret, Toro tomatsuppe hver torsdag og fet og sukkerholdig hjemmelaget mat hos farmor, inkludert bringebærsyltetøy som knaste i tennene.

Gammel 15-06-09, 21:04   #60
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Gikk mye i sukker

Rabarbra med sukker
ristet brød med sukker
hvit brød med sukker
Vaffler med sukker
Havregryn dekket med sukker
Honningkorn
saft
Juice
Bestemor sin ripsbærsaft

Vi hadde ikke fast lørdagsgodt med delte litt snop eller chips.

Jeg og en veninne lagde ofte karamell, helt til det tok fyr en dag. (sluknet med en gang men vi fikk skrekken)
Og så laget vi mye vaffler.

Spiste ingen "rare" ting

Husker i 6 eller 7 klasse. Da hadde butikken ved skolen 5kr tilbud på boller i mange uker. Alle som skulle med bussen som gikk 30min etter skoleslutt gikk ned for å kjøpe skillingsboller hver dag.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.