|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Ikke hvis det er en fest av typen 100-gjester-og-umulig-å-hilse-på-alle. Da kan det godt hende at jeg ignorerer fremmede. I alle fall en god del av dem.
Saksopplysning: her inne er alle nye. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Jeg har ikke hilst på noen som har introdusert seg ... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Foreløpig tror jeg at godt innhold i innleggene teller veldig mye her inne. Det er ikke stort fokus på kozing i velkomsttråder. Dessuten har aktiviteten vært så høy at i hvert fall jeg ikke har prioritert å si velkommen til andre enn de få gamle kjenningene jeg umiddelbart har blitt direkte lykkelig over å se. Kanskje 5 % av totalen. Jeg vil jo heller flisespikke og prate om bøker og sånt!
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Det er vel ikke så rart at Norge sliter med integreringspolitikken, når man ikke engang forstår viktigheten av å ta imot nykommere på et lite forum. |
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men Karamell da!
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fikk faktisk ikkje med meg at du var her! Og grunnen til at eg ikkje inviterte er at eg i min villfarelse trudde dette var et MM-forum. Sorry!!
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Ja. Ihvertfall når det her dels blitt uttalt at man svarer sjeldnere eller ikke i det hele tatt på innlegg fra noen en ikke kjenner. (Det handler ikke om velkomsttråder.) Hvis det er en praksis, hvordan hadde de som har den filosofien likt å blitt møtt selv med: "Næsj, det innlegget svarer jeg ikke på - for jeg kjenner ikke vedkommende"? |
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Du har et poeng der, Cabal! Ganske spesiell holdning enkelte her har! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Nei, det er ikke uttalt at man svarer sjeldnere på innlegg av folk man ikke kjenner. Det er sagt at man svarer oftere på innlegg fra folk man kjenner. Jeg er enig i at det kan virke som samme sak, men det er det faktisk ikke.
Det er altså ikke personlig ment hvis jeg kommer til å ignorere innlegg av folk jeg ikke kjenner fra før, men et utslag av en seleksjon som for meg er veldig naturlig å gjøre. Jeg prioriterer veldig mye annet på samme måte: avisartikler, radioprogrammer, filmer, forelesninger osv, osv. Et nettforum fungerer på samme måte som resten av samfunnet: hvis man vil bli lagt merke til, må man gjøre en innsats for det selv: ved å skrive mye, ved å skrive godt eller ved å skrive engasjerende. Oppfyller man minst én av disse kriteriene, vil man garantert bli lest av flere. Og sist men ikke minst: hvis jeg vil at mange skal lese det jeg skriver er det mitt ansvar å gi dem lyst til å gjøre det. Ikke alle andres ansvar å lese mine innlegg fordi jeg ikke skal bli såret eller fornærmet. |
|
|
|
![]() |
|
|