|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Wow. Den var drøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg henger ikke ut enkelte grupper (tror jeg), men ber til høyere makter om at FrP ikke kommer i regjering
![]() |
#43 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Ok. Det er visst ikke jeg som hetser likevel. |
![]() |
![]() |
#44 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg vil også si at det er riktig at frp fokuserer på alkohol og bensin og bompenger forresten. Det er jo faktisk en av de tingene de er sterkest på og også drar flest velgere på såvidt meg bekjent. |
![]() |
![]() |
#45 |
Passiv
|
Søren den hang seg på. Fikser. |
![]() |
![]() |
#47 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes ikke at man skal kategorisere eller stigmatisere noen bare fordi de stemmer FRP. Men det må være lov å undre seg over hvorfor folk stemmer dette partiet. Det kan virke som om mange ikke setter seg nok inn i politikken deres, bare hører løfter om gull og grønne skoger og følger det. Og når mye av politikken kan virke som om de er mest opptatt av seg selv og sitt eget beste, er det ikke unaturlig å tenke at velgerne deres også tenker mest på dette. Men jeg kan fint kritisere politikken til andre partier også, f.eks KRF og deres syn på homofili og deres rettigheter.
![]() |
#48 |
Passiv
|
Desverre ikke.
Opplys meg gjerne, for jeg har bitt meg merke i dette med FrP-velgere som den generelle gruppen man kan hetse med de flotte karakteristika. |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Jeg sier ikke at jeg mener frp vil gjøre en bedre jobb på de områdene enn dagens regjering. Da måtte vi først hatt en frp-regjering. Dagens regjering har bevist at de gjør en for slett jobb på mange områder. Mulig det er fordi de tross alt er ulike? Jeg har vært alvorlig syk siden forrige regjering og har sett og opplevd hvordan et godt helsetilbud gradvis har blitt dårligere med dagens regjering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Frp'ere er som folk flest (de er folk flest nå om dagen). For eksempel vil de gjerne fly F-16, og blir like skuffet som andre når de får nei.
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
Det kan du gjøre selv, jeg har ikke tid. Men i en av trådene du henviste til så blir SV-velgere kalt for sosiale tapere, for eksempel. Det er massevis av mennesker som er dypt uenig med SV her inne, og de argumenterer både godt og dårlig for det, og med og uten hersketeknikker.
![]() |
#52 |
Passiv
|
Det kan så være men som regel later det til at det er FrP-velgere som er det som klinger best og som vi kan meske oss i fordommer mot. Som om det er blanko på å gjøre det og komme unna med det i dette forumet. Dersom man hadde valgt andre grupper å stigmatisere hadde man fått pes. Må si at jeg skjønner at FrP-velgere og FrP-politikere som er her inne går veldig stille i dørene. |
![]() |
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
På andre fora med sterk overvekt av Frp-ere kan jeg garantere at hetsen går andre veien. Ikke det det gjør det mer greit. Men som noen nevnte her tidligere, hvis en Frp-er faktisk argumenterte for valgene sine her inne, så ville vedkommende bli møtt med en skikkelig diskusjon, ikke hetsing. Å gå stille i dørene her inne er et eget valg, ikke noe som er pålagt Frp-ere.
![]() |
#54 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Pippimamma, da tror jeg bare vi rett og slett har helt ulik følelse for dette. Jeg mener at den regjeringen vi har nå har gjort en ganske god jobb. Ikke perfekt, det er mye som mangler osv - men jeg synes mye har blitt vesentlig bedre enn under forrige regjering fra borgerlig side. Og at de tingene du nevner er blant de som den sittende regjering er vesentlig bedre på enn de blå alternativene. |
![]() |
![]() |
#55 |
Bedreviter
|
Forskjellen er selvsagt at det ikke er noen mangel på SV-ere med kunnskap, formuleringsevne og diskusjonsvilje nok på FP til at slike påstander får stå uimotsagt lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Passiv
|
Stilfullt. |
![]() |
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Det lille jeg leser av innlegg i trådene du legger til her gjør meg rett og slett kvalm. Greit at det er ytringsfrihet her i landet, men det er lov å skjønne at vinklingen i pressen ofte er laget av folk som vet hva de driver med og ikke nødvendigvis viser sannheten. Nå syns jeg faktisk flere av medlemmene her inne som stemmer andre partier enn frp, viser en side som de beskylder frp og deres medlemmer for å ha. Mye av dette syns jeg kan likestilles med mobbing og er det noe jeg misliker dypt og inderlig så er det nettopp mobbing og mobbere. Enkelte bør skjerpe seg. Det blir ingen saklige diskusjoner ut av å drive en hatkampanje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Glamorøs
|
Sånn er det jo med alle grupper som ikke argumenterer for standpunktene sine her inne.
![]() |
|
|