|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Jeg syns nå det er forskjell på å kalle barna sine rare ting med denne kjærlige undertonen og det å ha et merkelig ord som det offisielle kallenavnet.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Det første som ramler meg inn når noen kaller ungen sin sneipen, er noe lite. Ikke et sigarettsneip.
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Heller Sneipen enn Prinsessa og Prinsen....
|
|
|
#5 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Jeg trodde uttrykket kom fra små guttetisser, all den tid "sneip" kun brukes på gutter. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"
Vel, Sneipen til Pondus er vel jente, er det ikke?
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"
Sneipen til Pondus er en liten jente, etter hva jeg har skjønt. Vi bruker "sneipen" om vår yngste jente.
|
|
|
#8 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Jeg har aldri lest pondus. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Har aldri tenkt på sigaretter når noen skriver sneipen, har vel aldri hørt det.
|
|
|
#11 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Sneipen
|
|
|
#13 |
|
Kakemonster
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Her har vi så mange kallenavn at vi nesten glemmer å bruke navnet.. Sneipen er dog ikke blant dem. Engel, englebarn osv har jeg vel brukt litt, men jeg følte fort at det ble helt feil. Prinsesse, prins og sånt har jeg ingen problemer med. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Jeg kaller ungene alt som er, er ikke fra Drammen, og røyker og drikker ikke.
|
|
|
#15 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Sneipen ner vel et ord jeg aldri har brukt på mine barn, hverken muntlig eller skriftlig, men reagerer ikke når jeg hører eller leser at noen bruker det. Det er jo ikke satt i sammenheng med røyk i disse tilfellene.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Vi har masse teite kallenavn på gutta. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Syns det er et stilig kallenavn, har aldrig tenkt på en sigarettsneip når jeg har hørt det.
|
|
|
#18 |
|
Lett rørt
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Har ikke tenkt på det som røyk jeg heller, har jo lest det i Pondus som mange andre.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"Jeg er blant dem som bruker rare kallenavn på ungene mine. :Peker på signatur: Har faktisk fått påpakning fordi jeg på nett kaller gutta for Stælken og Stutt-tjukken, noe som (naturligvis) peker på deres kroppsbygning. For det var da forferdelig stygt gjort, å fysj og fysj! Da måtte jeg ærlig talt le godt, for i mine øyne er det mye styggere å faktisk si noe sånt til ungen, enn å skrive det på et nettforum. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"En sneip er en liten bit av noe, det trenger ikke å være en sigarettsneip. Det ligner på "snabb" (som i pølsesnabb), "stump" og sånt, og jeg tenker aldri på sigarettsneiper om noen omtaler en unge som "sneipen".
|
![]() |
|
|